Έχοντας υπόψη μας τις προσλήψεις των αναπληρωτών στα ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και ειδικότερα στο Μ/Σ Αγρινίου την τελευταία δεκαετία, μπορούν ανεπιφύλακτα να βγουν ορισμένα συμπεράσματα στο πως αντιμετωπίζεται η μουσική παιδεία στη χώρα μας στο θεσμικό επίπεδο από την πλευρά του υπουργείου παιδείας και ειδικότερα ως προς τον τρόπο και τον χρόνο πρόσληψης των αναπληρωτών, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα της μουσικής εκπαίδευσης.
Η θετική προσφορά αυτών των σχολείων είναι αναγνωρισμένη από όλους εντούτοις κάπου το “σύστημα” διαχείρισης των σχολείων αυτών “κoλλάει” αφού αντιμετωπίζονται με λογιστικούς υπολογισμούς ως κοστοβόρα σχολεία και όχι ως μορφωτικά σύνολα μουσικής παιδείας που η κοινωνία μας και η χώρα μας έχουν ανάγκη. Μετατρέπονται έτσι σε «ζητιάνους» για τα αυτονόητα υπηρεσιακά.
Ήδη μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είναι ανάστατοι με αυτή την προβληματική κατάσταση από τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και ως Β΄ ΕΛΜΕ θα πάρουμε την πρωτοβουλία ενημέρωσης για τις κινητοποιήσεις που έρχονται εάν δεν λυθεί άμεσα το θέμα.
Πρώτη προτεραιότητα είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών Μουσικών ειδικοτήτων στα Δημοτικά, Ειδικής Αγωγής, Γενικά Λύκεια κλπ και κάπου εκεί προς το τέλος Σεπτεμβρίου στην καλύτερη περίπτωση, έρχονται οι προσλήψεις για τα Μουσικά Σχολεία με το σταγονόμετρο (46 σχολεία λειτουργούν πανελλαδικά ). Ό, τι έχει απομείνει από πιστώσεις και αυτές με «οικονομία». Στις 25-9-18 προσελήφθησαν στην A’ φάση 431 αναπληρωτές, μέσα στον αριθμό αυτόν συμπεριλαμβάνονται και οι 120 ΑΜΟ ,συνάδελφοι με μειωμένο ωράριο ( 15 ώρες ) με ότι αυτό συνεπάγεται , ενώ χρειάζονται σχεδόν το διπλάσιο αριθμό προσλήψεων και αυτό το γνωρίζουν από τον Ιούνιο οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι κεντρικές υπηρεσίες.
Οι υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ενεργοποιούνται για την συγκέντρωση των ωρών- κενών στο τέλος Αυγούστου έως και 10 Σεπτεμβρίου και μέσα σε δέκα ημέρες τί να προλάβει και τί να προγραμματίσει κάποιος; Εύλογα αναρωτιέται κανείς τι φταίει και μετατρέπονται τα Μουσικά σχολεία ουραγοί στις προσλήψεις; Δεν μπορεί να γίνει η συγκέντρωση των κενών των σχολείων αυτών από τον Ιούνιο, με την λήξη των εισαγωγικών εξετάσεων της πρώτης Γυμνασίου -τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου - έστω κατά προσέγγιση του 95%;
Να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα από τα μέσα Ιούνιου έως και 30 Ιουνίου μέσα από το οποίο θα φαίνονται όλες εκείνες οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου οι υπηρεσιακοί παράγοντες να γνωρίζουν τις ευθύνες που έχουν απέναντι στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στο κοινωνικό σύνολο γενικότερα.
Όλα τα κενά των αναπληρωτών να καλύπτονται ταυτόχρονα από την 1η ημέρα της έναρξης του σχολικού έτους ενιαία και ταυτόχρονα , ώστε στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου οι αναπληρωτές και τα ίδια τα σχολεία να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να σχεδιάσουν, να προγραμματίσουν, και στο τέλος να υλοποιήσουν .
Οι προσλήψεις των Μουσικών Ειδικοτήτων πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα με τα Δημοτικά και να αποφεύγονται οι λεγόμενες «καραμπόλες»… δηλαδή αναπληρωτές με εμπειρία στη λειτουργία και τις απαιτήσεις των Μουσικών Σχολείων, με μεγάλη προσφορά και θέληση για συνέχιση της εργασίας τους να αναγκάζονται με το υπάρχον σύστημα διορισμού των αναπληρωτών να παρέχουν την υπηρεσία τους σε σχολεία που δεν ήταν και της πρώτης προτίμησης τους, αλλά μπροστά στο φόβο της αδιοριστίας «άλλος για Χίο τράβηξε και άλλος για Μυτιλήνη»
Οι εκπαιδευτικοί των θεωρητικών μαθημάτων όπως και των άλλων ειδικοτήτων (Μουσικά όργανα ) βιώνουν χρόνια τώρα την έντονη απαξίωσή τους από το «αλαλούμ» που επικρατεί στο χώρο των προσλήψεων των αναπληρωτών και ωρομισθίων, όπως και το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα έχουν ως βασικό τους αίτημα για την σωστή λειτουργία των ΜΣ την αξιοποίηση και μονιμοποίηση όλων των εκτάκτων εκπαιδευτικών των σχολείων αυτών. Το Μουσικό Σχολείο Αγρίνιου έχει ελάχιστους μόνιμους συναδέλφους ειδικοτήτων, και με τεράστιες προσπάθειες της διεύθυνσης και του Συλλόγου διδασκόντων κατορθώνουν να ανταπεξέρχονται αξιοπρεπώς.
Η απώλεια των ωρών διδασκαλίας είναι μεγάλη και πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι από τη στιγμή του διορισμού των μουσικών, το σχολείο χρειάζεται μιάμιση εβδομάδα για να στηθεί ένα λειτουργικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Η πρακτική που ακολουθεί το Υπουργείο στην τοποθέτηση των αναπληρωτών καθηγητών μουσικής τα τελευταία χρόνια είναι η σταδιακή κάλυψη των κενών σε δύο ή τρεις φάσεις προσλήψεων, με τελευταία την τοποθέτηση των ωρομισθίων πολλές φορές και μετά τα Χριστούγεννα. Η πρακτική αυτή δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η πολιτική ηγεσία και οι υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. πρέπει να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα, να δώσουν λύσεις στο χρόνιο πρόβλημα των ετεροχρονισμένων προσλήψεων στα Μουσικά σχολεία. Επιτέλους, να ξεκινάει η κάθε σχολική χρονιά με όλους τους καθηγητές στις 11 Σεπτέμβρη στις θέσεις τους .
Σήμερα 16/10/2018 και ακόμη τα σχολεία δεν έχουν στελεχωθεί , περιμένοντας την Β’ Φάση και τις ώρες, για την πρόσληψη των Ωρομισθίων. Πότε θα γίνουν όλα αυτά, κανείς δεν απαντά, απλώς είναι θέμα ημερών και λίγων ακόμη εβδομάδων, μπορεί να έλθουν τα Χριστούγεννα, ποιος ξέρει ;
Τέλος με την ευκαιρία εκτός του προβλήματος των κενών σε εκπαιδευτικούς μουσικών ειδικοτήτων και οργάνων στο Μουσικό Αγρινίου, υπάρχουν και άλλα δομικά θέματα των μουσικών σχολείων όπως π.χ. με την αντιστοιχία των τίτλων με τα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων και για τα οποία θα επανέρθουμε ως Β’ ΕΛΜΕ με νεότερο υπόμνημά μας.
Να καλυφτούν άμεσα όλα τα κενά εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων στο Μουσικό Γ/σιο Αγρινίου με Λυκειακές Τάξεις .
Να γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων με την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
Αξιοποίηση των εκπαιδευτικών μουσικών οργάνων με την εξασφάλιση σχέση εργασίας αορίστου χρόνου.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη