Thumbnail
Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν

Έκπληξη και αγανάκτηση επικρατεί  τον τελευταίο καιρό στον κόσμο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σχετικά με σενάρια για την πρόσληψη νέων σε ηλικία πτυχιούχων με ποσοστό 40% αλλά ίσως και 50% επί των επικείμενων μελλοντικών διορισμών .Θεωρούμε και μόνο την ιδέα και σκέψη αυτή ως ανήθικη και ανοίκεια  συμπεριφορά  απέναντι σε χιλιάδες ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε όλη την επικράτεια επί πολλά χρόνια με ανυπέρβλητες οικογενειακές και οικονομικές δυσκολίες και κατοχύρωσαν τη δημόσια προϋπηρεσία τους σύμφωνα με τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις.

Ως Π.Ε.Α.Δ. θεωρούμε το δικαίωμα στην εργασία αναφαίρετο. Ασφαλώς και οι νεότεροι συνάδελφοι και δικαιούνται και πρέπει να έχουν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε την ανησυχία μας γιατί πριν ακόμη δοθεί μια λύση στην ιδιότυπη εργασιακή «ομηρία» χιλιάδων συναδέλφων που χρόνια τώρα αναπληρώνουν τους εαυτούς τους, ανοίγει μια συζήτηση περί «ισοτιμίας» ανάμεσα σε παλιούς και νέους. Οι προτάσεις και σκέψεις αυτές του Υπουργού  Παιδείας είναι αυτές που έχουν ήδη επιτείνει  τις  έντονες διεργασίες ενός ιδιότυπου εσωτερικού κοινωνικού αυτοματισμού που  αγγίξει  τα όρια κοινωνικού κανιβαλισμού λόγω της πολύχρονης αναστολής μόνιμων διορισμών

Στην παρούσα συγκυρία, στην ελληνική εκπαίδευση, αυτό που πρέπει να μας απασχολήσει κατά προτεραιότητα είναι το είδος παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου-μαθητή που θέλουμε να ασκείται στο ελληνικό σχολείο: θέλουμε αυτή να ασκείται  από έμπειρους διδακτικά και παιδαγωγικά καταρτισμένους με ασφαλή σχέση εργασίας και με διαμορφωμένη επαγγελματική ταυτότητα εκπαιδευτικούς; Και δεν το λέμε αυτό κινούμενοι από συντεχνιακή –ποταπή λογική και συμφέρον αλλά με καθαρώς παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια. Και απαντούμε σε όλους αυτούς που ευφυολογούν μιλώντας για συντεχνιακά αιτήματα: η διδασκαλία είναι και εργασία. Είναι βιβλιογραφικά τεκμηριωμένο ότι  εκπαιδευτικοί  διαμορφώνονται από την εργασία που κάνουν και τη διαμορφώνουν, με τις παιδαγωγικές και διδακτικές παρεμβάσεις τους που επί τόσα χρόνια έχουν προσφέρει στα σχολεία της χώρας

Σε αυτή τη μάχη, σε πείσμα των άθλιων πρακτικών υποδαύλισης διάφορων μορφών κοινωνικού αυτοματισμού, είναι κομβικής σημασίας υπόθεση η  υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου ,ο δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης και ο παραπέρα εκδημοκρατισμός της.

Ζητούμε από το Υπουργείο να λάβει σοβαρά υπόψιν του τα ώριμα και δίκαια αιτήματα των συναδέλφων και να αποδείξει ότι η  Αριστερά είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη Σκέψης, Ανθρωπιάς και Διαρκούς Ευαισθησίας. Ζητούμε τη πρόβλεψη για μια ουσιαστική μεταβατική περίοδο, μέσα στην οποία θα διευθετηθεί με δίκαιο τρόπο η εκκρεμότητα των υπηρετούντων αναπληρωτών.

Έχουμε ήδη προτείνει με το Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (Σ.Α.Ν.), και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑ.Σ.Α.Δ.) και η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) ως τρεις θεσμικές συλλογικότητες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών λειτουργών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενόψει της εξαγγελίας από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενός Συστήματος Μόνιμων Διορισμών υπό την εποπτεία του Α.Σ.Ε.Π., το οποίο θα αντικαταστήσει τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις του ν. 3848/2010, την παρακάτω πρόταση η οποία :

(α) αποτελεί επί της ουσίας συγκερασμό-σύνθεση των τριών «ιστορικών» τρόπων μόνιμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση.

(β) αποκαθιστά με δίκαιο τρόπο την πολυετή προσφορά χιλιάδων συναδέλφων στη δημόσια εκπαίδευση γιατί οι εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές σήκωσαν το βάρος των μνημονίων και με κόπους και θυσίες κράτησαν ανοιχτά τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

(γ) δίνει τη δυνατότητα στην Πολιτεία να αποκαταστήσει στον ευαίσθητο τομέα της Δημόσιας Εκπαίδευσης την «κανονικότητα» για την εύρυθμη λειτουργία ενός Δημόσιου Αγαθού μετά από μια δεκαετία απουσίας μόνιμων διορισμών.

Πρόταση:

  1. Δημόσια προϋπηρεσία (1 μόριο για κάθε μήνα εργασίας-ουδέποτε η ΠΕΑΔ ζήτησε πλαφόν )
  2. πτυχίο (ημερομηνία κτήσης του βασικού / βαθμός σε περίπτωση που τα προηγούμενα στοιχεία ισοσταθμίζονται)
  3. μοριοδότηση τελευταίου ΑΣΕΠ (2008), σε όποιον κλάδο υπάρχουν επιτυχόντες

Βασική προϋπόθεση όλων των ανωτέρω πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένη και νομοθετημένη τουλάχιστον διετής μεταβατική περίοδος.

Σε κάθε περίπτωση, οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Λειτουργοί εκπροσωπούμενοι από κοινού από τις θεσμικές συλλογικότητές τους (Σ.Α.Ν.-ΠΑ.Σ.Α.Δ.-Π.Ε.Α.Δ.) πρέπει να έχουν λόγο στην τελική διαμόρφωση οποιουδήποτε σχετικού νομοθετήματος.

Θεωρούμε ότι η  πρόσληψη μας στην εκπαίδευση δε θα αποτελέσει μια νέα πρόσληψη αλλά δίκαιη  αποκατάσταση των εργασιακών μας σχέσεων  .

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα