Να πάρει τώρα πίσω η κυβέρνηση την Υπουργική Απόφαση για τον «Προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων»
Την Παρασκευή 11/1 ημέρα απεργιακών κινητοποιήσεων και μαζικών συλλαλητηρίων για την απόσυρση του νομοσχεδίου για τους διορισμούς που οδηγεί σε απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κινητοποιήσεις που αντιμετωπίστηκαν με αστυνομική βία και τραυματισμούς εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε την ΥΑ 1816/ΓΔ4 για «τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου» (αυτοαξιολόγηση), σύμφωνα με τον ψηφισμένο νόμο 4547/18, για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση».
Η Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας έχει τοποθετηθεί αναλυτικά και καθαρά εγκαίρως απαιτώντας την απόσυρση συνολικά του Ν.4547 που
- Δημιουργεί ένα εξαιρετικά συγκεντρωτικό και ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο ελέγχου γύρω από τις σχολικές μονάδες και τους συλλόγους διδασκόντων.
- Συγχωνεύει τις υπάρχουσες δομές, μειώνει το κόστος και ενισχύει την ιεραρχία.
- Επιφορτίζει τους εκπαιδευτικούς με πλήθος αρμοδιοτήτων που δεν τους αντιστοιχούν.
- Καθιστά τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνους για την αναγνώριση των δυσκολιών των μαθητών, αλλά και για την εύρεση λύσεων που αν δεν αποδώσουν μπορεί να απευθύνονται στο Κ.Ε.Σ.Υ.
- Επιδιώκει να μετατρέψει ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων αλλά και καθένα συνάδελφο σε αξιολογητή και αξιολογούμενο:
- μέσω της αξιολόγησης των Διευθυντών και των υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων, με τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς
- μέσα από τη διαδικασία του «προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου» και της «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, που θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕΚΕΣ και του Σχολικού Συμβουλίου. Οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕΚΕΣ, στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, επιλέγει την ολική επίθεση απέναντι, στο δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο την αυτοαξιολόγηση ενώ παράλληλα σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ δημιουργεί τους όρους για την εμπέδωση της καθολικής ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι φέρνει το Υπουργείο την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης την ίδια στιγμή που επιχειρεί να εισάγει το προσοντολόγιο για τους διορισμούς, γιατί αυτό το προσοντολόγιο ουσιαστικά αφορά τους πάντες και τα κριτήρια που θέτει είναι κριτήρια αξιολόγησης και διαίρεσης – κατηγοριοποίησης ολόκληρου του εκπαιδευτικού σώματος.
Ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια εξονυχιστική και εξοντωτική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των μελών τους, δηλαδή των εκπαιδευτικών του σχολείου, που καμία σχέση δεν έχει με την ανάγκη να γίνει το σχολείο καλύτερο, ώστε να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες! Με βάση την ΥΑ, ούτε λίγο ούτε πολύ θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί ακόμα και για «την ατομική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών» αλλά και για τη σχολική «διαρροή» (!), λες και το σχολείο είναι σε γυάλα και δεν καθρεπτίζονται στα πρόσωπα των μαθητών οι άνισες αφετηρίες τους και οι συνεχείς ανισότητες που βιώνουν στην ταξική κοινωνία μας! Με την ΥΑ στοχεύουν να αθωώνονται οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις, να ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε κάθε περίπτωση να περνάει η αντιεκπαιδευτική πολιτική και να προσαρμόζεται το σχολείο στις κάθε φορά ανάγκες της αγοράς!
Πρόκειται για μια διαδικασία που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Αντίθετα, διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, μιας διαδικασίας που καθορίζεται και παίρνει σαφέστατα χαρακτηριστικά με τις φόρμες και τους δείκτες των σχετικών εκθέσεων οι οποίες περιγράφονται στην υπουργική απόφαση.
Η Β΄ΕΛΜΕ έχει κηρύξει έγκαιρα απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης
- Απαιτούμε την απόσυρση του Ν. 4547/18 και της ΥΑ 1816/ΓΔ4
- Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, Εκθέσεων και αποστολή τους σε ΠΕ.ΚΕ.Σ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων .
- Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.
- Κανένας συνάδελφος/ισσα να μη συμπληρώσει φόρμα αξιολόγησης για τον/την διευθυντή/ντρια του σχολείου τους! Δε γινόμαστε αξιολογητές ούτε αξιολογούμενοι!
- Απαιτούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να συνεδριάσει άμεσα και να πάρει απόφαση για απεργία – αποχή ακούγοντας το αγωνιστικό κάλεσμα δεκάδων συλλόγων εκπαιδευτικών και ΕΛΜΕ από όλη την Ελλάδα.
- Στην ίδια κατεύθυνση ζητάμε από το ΔΣ της ΟΛΜΕ να κηρύξει ΑΠΟΧΗ, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται από τον ν. 4547/2018, γιατί δε μπορεί να εναπόκειται στους συναδέλφους η διαδικασία της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες (που πρέπει να είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής) καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση! Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη