Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Άρτεμις Κλιάφα (6974750410) - Δινοπούλου Βαγγελίτσα, αναπληρώτρια εκπ/κός (6975308409)
ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 26/1, ΣΤΙΣ 12μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ!
Το ΔΣ της ΔΟΕ στις 23/1 συνεδρίασε λίγες μέρες μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της εκπαίδευσης ενάντια στο προσοντολόγιο έκτρωμα και την ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης σε όλα τα μέτωπα (αυτοαξιολόγηση – ομάδες εκπ/κής υποστήριξης). Μπροστά στις προκλήσεις της περιόδου, για ακόμη μία φορά, με ευθύνη των δυνάμεων της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, το ΔΣ ΔΕΝ κατέληξε σε αποφάσεις που θα προετοιμάζουν τον κλάδο, θα ενισχύουν και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του πανεκπαιδευτικού μετώπου για την ανατροπή της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Συζητήθηκαν:
Αυτοαξιολόγηση: Το Υπ. Παιδείας ανακοίνωσε την ΥΑ για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων στις 11/1, μέρα 24ωρης απεργίας και ενώ χιλιάδες εκπαιδευτικοί κατέκλυζαν τους δρόμους ενάντια στο νσχ για το νέο σύστημα διορισμών/προσλήψεων. Η ΥΑ ξεκαθαρίζει τα «θολά» σημεία που επικαλούνταν η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ) αρνούμενη να κηρύξει απεργία-αποχή. Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ δηλώσαμε ότι η ΥΑ ξεδιπλώνει όλο το αντιδραστικό περιεχόμενο του ν.4547/2018, επιβεβαιώνοντας όσα ήταν ήδη γνωστά, παρά τις επίμονες προσπάθειες κάποιων να δημιουργήσουν εντυπώσεις περί του αντιθέτου. Ο ν.4547/2018 προωθεί την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την κουλτούρα αυτοαξιολόγησης, τον ασφυκτικό έλεγχο και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας συγκροτώντας τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές, ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης που καθορίζεται και παίρνει σαφέστατα χαρακτηριστικά με τις φόρμες και τους δείκτες των σχετικών εκθέσεων, που περιγράφονται στην ΥΑ. Την ίδια στιγμή εμφανίζονται διάφοροι κυβερνητικοί καλοθελητές (διευθυντές σχολείων, Συντονιστές ΠΕΚΕΣ κ.ά.) που καλούν τους εκπαιδευτικούς να διαβάσουν τις φόρμες και να προετοιμαστούν, παρότι με εγκύκλιο που ακολούθησε ο προγραμματισμός της υλοποίησης της ΥΑ μετατέθηκε για τον Σεπτέμβρη του ’19.
Αποκαλυπτική η στάση των άλλων δυνάμεων: ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ με παραλλαγές και πλαστές διαφοροποιήσεις συντάσσονται απόλυτα στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης. Όπως δήλωσαν «η αυτοαξιολόγηση είναι θέση του κλάδου» (ΔΗΣΥ) και «καμία σχέση με αξιολογικές διαδικασίες δεν έχει ο ν.4547/18» (ΑΕΚΚΕ-ΕΡΑ)! Η ΔΑΚΕ, παρότι οι εκπρόσωποί της δήλωσαν ότι εντοπίζουν πλευρές αξιολογικής διαδικασίας που παραπέμπουν στο ΠΔ152, εντούτοις πρότειναν να καταθέσουμε βελτιωτικές προτάσεις σε σχέση με επιμέρους ζητήματα (πχ εμπλοκή σχ. συμβουλίου, ρόλος και αρμοδιότητες του ΠΕΚΕΣ κ.ά.)! ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ σιωπούν επιδεκτικά μπροστά στη διεθνή εμπειρία που δείχνει ότι η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης οδήγησε ΠΑΝΤΟΥ σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων, στη λειτουργία των σχολείων με όρους αγοράς, στην διάλυση του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα μπλοκάρει και πάλι τις επιδιώξεις όσων «βάζουν πλάτη» στις επιδιώξεις της κυβέρνησης για επιβολή «κουλτούρας αξιολόγησης» και εφαρμογής των νεοφιλελεύθερων «βέλτιστων» πρακτικών ΕΕ-ΟΟΣΑ!
Καταθέσαμε ξανά την πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ και καλέσαμε την ΔΟΕ να συνταχτεί με την απαίτηση δεκάδων συλλόγων ΠΕ για κήρυξη ΤΩΡΑ απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από το ν.4547/18 δεν χωρά άλλες καθυστερήσεις! Να μπει ο κλάδος σε θέση μάχης και να μπλοκάρει και πάλι κάθε προσπάθεια εφαρμογής τη αξιολόγησης όπως έκανε και στο παρελθόν! Η απαίτηση δεκάδων συλλόγων ΠΕ για κήρυξη ΤΩΡΑ απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από το ν.4547/18! Να μπει ο κλάδος σε θέση μάχης και να μπλοκάρει και πάλι κάθε προσπάθεια εφαρμογής τη αξιολόγησης όπως έκανε και στο παρελθόν!
Ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης: Με τον Ν. 4547/2018 (άρθρα 10,11) προβλέπεται η σύσταση (σε κάθε σχολείο) είτε της Επιτροπής Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) είτε της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη είτε να «αξιολογήσουν» τους μαθητές με άτυπα εργαλεία και να κάνουν «μπαλώματα» στην καθημερινή τους διδασκαλία με «εύκολες» και έτοιμες λύσεις, είτε να πειραματιστούν σε πεδία που δεν έχουν εκπαιδευτεί. Η άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση που κάνει ο εκπαιδευτικός προς όφελος δικό του και του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής. Το υπ. παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν βραχύχρονα προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, απουσία εκπαιδευτικών ΕΑΕ ή και ΕΔΕΑΥ, προτού παραπεμφθούν για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ και εν συνεχεία να κριθούν για την αποτελεσματικότητά τους ή μη. Τα ελάχιστα σχολεία με τις ΕΔΕΑΥ της μιας μόνο μέρας της εβδομάδας!!!, καθώς και το νέο πλαίσιο λειτουργίας τους, μεταφέρει τις ευθύνες και υποχρεώσεις ενός πλήρους στελεχωμένου ΚΕΔΔΥ σε κάθε σχολείο. Δημιουργούνται προϋποθέσεις αξιολόγησης τόσο του σχολείου όσο και των εκπαιδευτικών, αξιολογώντας την «αποτελεσματικότητα» ενός «βραχύχρονου» εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, που είναι καταδικασμένο να αποτύχει, αφού στερείται όλων των προαπαιτούμενων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ δήλωσαν ότι δεν εντοπίζουν κινδύνους στις επιδιώξεις των τριμελών επιτροπών!!! Δήλωσαν ότι η διαδικασία θα λειτουργήσει θετικά στις ανάγκες των μαθητών (ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ) και κάθε απόπειρα μπλοκαρίσματος θα θέσει σε κίνδυνο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών! Η ΔΑΚΕ, παρότι συμφώνησε στη μη συγκρότηση των ομάδων, επικαλούμενη ανεπίσημες πληροφορίες του συμβούλου ειδ. αγωγής του Υπ. Παιδείας σύμφωνα με τις οποίες οι ΣΔ μπορούν να συνεχίσουν τη διαδικασία που ίσχυε μέχρι τώρα, δεν θέλησε να κατοχυρώσει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους, συντασσόμενη στο αίτημα για απεργία-αποχή. Η στάση της πλειοψηφίας «συνεπικουρεί» το υπουργείο να προχωρά τους σχεδιασμούς του και το κάθε ΚΕΣΥ να ερμηνεύει κατά το δοκούν τις ΥΑ και να πιέζει ή όχι προς την υλοποίησή τους. Την ίδια στιγμή αναδεικνύονται επικίνδυνοι όσοι θεωρούν ότι «ερμηνεύουμε» το νόμο και συνηγορούν στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των παιδιών.
Ως Παρεμβάσεις κάναμε πρόταση η ΔΟΕ να καλέσει τους ΣΔ να μην προχωρήσουν σε συνεδριάσεις και συγκρότηση των τριμελών ομάδων και να συνεχίσουν να καταθέτουν τις περιγραφικές αξιολογήσεις προς τα ΚΕΣΥ όπως έκαναν μέχρι τώρα. Απαιτήσαμε η ΔΟΕ να πάρει απόφαση απεργίας-αποχής από τη συγκεκριμένη διαδικασία, και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους. Να προχωρήσει άμεσα σε κινητοποίηση στο υπ. παιδείας μαζί με ενώσεις γονέων και συλλόγους ΠΕ, ζητώντας τη στελέχωση των δομών της ειδικής εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Καλούμε τους συλλόγους ΠΕ να προχωρήσουν σε αντίστοιχες αποφάσεις για το μπλοκάρισμα της διαδικασίας, χρησιμοποιώντας και την απεργία-αποχή.
Κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο για το σύστημα προσλήψεων-διορισμών: Μετά από ένα δεκαήμερο ανυποχώρητου αγώνα χιλιάδων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και μονίμων, τα εκπαιδευτικά σωματεία, μαζί με τους φοιτητές και εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με πολύμορφες δράσεις και κέντρο του αγώνα τους την κατάληψη της Πρυτανείας, το μήνυμα που έστειλαν στην κυβέρνηση είναι ότι θα συνεχίσουν μέχρι τη νίκη! Μέχρι την κατάργηση του νόμου έκτρωμα και το μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία! Ξεπέρασαν τις ομοσπονδίες που επιδίωξαν με κάθε τρόπο να ανακόψουν την ορμή του κινήματος, να βάλουν εμπόδια και να υπονομεύσουν τη μαχητικότητα και την αποφασιστικότητά του. Στην κατεύθυνση της συνέχισης των κινητοποιήσεων, ως Παρεμβάσεις δηλώνουμε ότι δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη συγκρότηση του πανεκπαιδευτικού μετώπου για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ, αλλά και κάθε επίδοξου διαχειριστή. Το νεολαιίστικο κίνημα που αναδείχθηκε κατάφερε να συγκρουστεί με την κυρίαρχη λογική της κυβέρνησης και δεν μπόρεσε να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης της αντιπολίτευσης, που στην πραγματικότητα το μόνο που τους διαφοροποιεί είναι ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (ΝΔ,ΚΙΝΑΛ).
Καταθέσαμε πρόταση για αγωνιστικό συντονισμό Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ για να συσπειρώσουμε μαζικά τους εκπαιδευτικούς σε ενιαίους αγώνες. Απαιτήσαμε από τη ΔΟΕ να ορίσει Γενικές Συνελεύσεις και Γ.Σ. προέδρων μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου για την αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα, με πρόταση προς τις ΓΣ για 48ωρη απεργία με συλλαλητήρια την πρώτη μέρα σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική συγκέντρωση τη δεύτερη μέρα στην Αθήνα για να απαντήσουμε σε όλα τα μέτωπα που ανοίγουν στην εκπαίδευση. Δηλώσαμε ότι συμμετέχουμε στο πανελλαδικό συλλαλητήριο το Σάββατο 26 Γενάρη στα Προπύλαια, στις 12 μ.μ. και στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων σε όλη τη χώρα και καλέσαμε η ομοσπονδία να πάρει αντίστοιχη απόφαση.
Οι δυνάμεις του υποταγμένου κυβερνητικού γραφειοκρατικού συνδικαλισμού, φανερά μακριά και έξω από τις κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος, μετέφεραν μια άλλη πραγματικότητα από αυτή που βίωσαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί! ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ έκαναν λόγο και πάλι (!) για τα ποσοστά των απεργιών προφανώς αποφεύγοντας να μιλήσουν για τις συγκλονιστικές πορείες και των 3 ημερών! Την ίδια στιγμή, όταν ο κόσμος του αγώνα δηλώνει με σαφή τρόπο ότι συνεχίζει μέχρι την οριστική κατάργηση του νόμου και τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ, οι δυνάμεις της πλειοψηφίας δεν διστάζουν να προτείνουν συναντήσεις με τον Υπουργό προκειμένου να προταθούν βελτιωτικές ρυθμίσεις! Τους υπενθυμίζουμε ότι οι χιλιάδες αναπληρωτές που βλέπουν τα πτυχία τους να απαξιώνονται, τα χρόνια δουλειάς τους να εξανεμίζονται, την πόρτα της ανεργίας και της απόλυσης να πλησιάζει, δε θα διαπραγματευτούν το μέλλον τους! Δε θα μπουν στο παζάρι και την ανθρωποφαγία! Δώσαμε μαθήματα αλληλεγγύης και ενότητας μακριά και έξω από τους διαχωρισμούς που το υπουργείο προσπάθησε να καλλιεργήσει! Η στάση των ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ αποδεικνύει την επιλογή τους να μη δώσουν καμιά πραγματική μάχη, προσπαθούν να κλείσουν τον αγώνα άρον άρον γιατί ξέρουν πολύ καλά ότι το κίνημα τους ξεπέρασε κάνοντας μάλιστα λόγο για διασπαστικές πορείες! Η μόνη πρόταση κινητοποίησης που κατέθεσαν οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ ήταν μια 3ωρη στάση την επόμενη Παρασκευή 1/2 και συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας. Οι ΕΡΑ-ΑΕΚΚΕ σαν κυβερνητικοί εκπρόσωποι εντός του συνδικάτου, δε δίστασαν να μας δηλώσουν ότι το Σύνταγμα και οι ισχύοντες νόμοι δεν έδιναν άλλη επιλογή στην κυβέρνηση! Η στάση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ επιβεβαιώνει ότι ο κλάδος δεν έχει να περιμένει τίποτα από τον υποταγμένο κυβερνητικό συνδικαλισμό και αυτό πρέπει άμεσα να συζητηθεί, να καταγγελθεί και με συντεταγμένο τρόπο να ξεπεραστεί μέσα από τη κοινή δράση και το συντονισμό των Συλλόγων Π.Ε. και των ΕΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη