Thumbnail
Του αιρετού Τάσου Σταυρογιαννόπουλου

Από το σχολικό έτος 2016-17 εισήχθη στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας, σύμφωνα με την εγκύκλιο 131179/Δ5/08-08-2016 του Υπουργείου Παιδείας,  η διδασκαλία του μαθήματος της κολύμβησης υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της τρίτης (Γ΄) τάξης, που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις.

 Την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μαθήματος, λόγω κακού προγραμματισμού, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην περιοχή μας με τεράστια καθυστέρηση και κατά την εφαρμογή του υπήρξαν σοβαρές δυσλειτουργίες με αποτέλεσμα την εφαρμογή μέρους αυτού (περίπου το 60%) και τη μερική επίτευξη των στόχων του. Είχα επισημάνει τότε σε άρθρο μου με τίτλο «Η κολύμβηση πνίγεται στις πισίνες της προχειρότητας» «πως η προχειρότητα με την οποία λειτουργεί το Υπουργείο Παιδείας πνίγει καθετί καινούργιο, κάθε νέα ιδέα, καθετί που δίνει χαρά και χαμόγελο στα παιδιά. Για να μην καταγραφεί ως μια κακή παρένθεση η διδασκαλία της κολύμβησης στα σχολεία, απαιτείται πιο σοβαρός προγραμματισμός για την επόμενη σχολική χρονιά».

Δυστυχώς, κατά το επόμενο σχολικό έτος 2017-18 το πρόγραμμα ξεκίνησε και πάλι εντελώς αδικαιολόγητα να εφαρμόζεται την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, δηλαδή λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, σε ορισμένα μόνο σχολεία. Παρά την  υποχρεωτικότητα του μαθήματος, το πρόγραμμα δεν εφαρμόστηκε σε όλα τα σχολεία της Πάτρας. Με άρθρο μου στις 26/4/2018 έθεσα σειρά διαπιστώσεων και ερωτημάτων, που συνηγορούσαν στην πλήρη αποτυχία του προγράμματος στα σχολεία της Αχαΐας. Κανένας εκ των υπευθύνων δεν παρουσιάστηκε να δώσει κάποια απάντηση.

Αντίθετα, στις 4/7/2018, μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του επαίρονταν πως «με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διδασκαλία του  αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στους μαθητές/τριες της Γ΄ και όπου ήταν δυνατό και της Δ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας» και πως «το Υπουργείο μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής προβαίνει ήδη στις απαραίτητες ενέργειες  σε συνεργασία με τους συντονιστές κολύμβησης των Ομάδων Φυσικής Αγωγής των Δ.Δ.Ε. της χώρας και με αρωγούς τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, το Υπουργείο Εσωτερικών, τις Περιφέρειες και τους Δήμους ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2018-2019 να ξεκινήσει και η διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα Δημοτικά σχολεία της χώρας».

Εύλογα, λοιπόν προκύπτουν νέα ερωτήματα:

  • Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει πως κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017-18 σε σχολεία της Αχαΐας δεν υλοποιήθηκε καθόλου το πρόγραμμα κολύμβησης; Αυτό συνιστά επιτυχία ή αποτυχία;
  • Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει πως κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2018-19 σε κανένα σχολείο της Αχαΐας δεν έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα κολύμβησης; Τούτο συνιστά επιτυχία ή αποτυχία;
  • Οι διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Παιδείας (4/7/2018) πως το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που αποδεικνύονται κενές περιεχομένου, πιστοποιούν για άλλη μια φορά την εδραιωμένη πλέον άποψη πως το Υπουργείο Παιδείας άλλα λέει και άλλα πράττει;  
  • Η μη εφαρμογή υποχρεωτικού μαθήματος στα σχολεία δεν επιφέρει ανάληψης ευθύνης από κανέναν;

Επειδή συνήθως στα ερωτήματα δε δίνονται απαντήσεις, θεωρώ πως αποτελεί κοινή παραδοχή ότι το Υπουργείο Παιδείας αδυνατεί να εφαρμόσει το πρόγραμμα της κολύμβησης, που το ίδιο εισήγαγε στο δημοτικό σχολείο, τρία χρόνια μετά τη θεσμοθέτησή του. Η προχειρότητα και η ανικανότητα, δυστυχώς, εμποδίζουν την εφαρμογή κάθε δημιουργικής προσπάθειας στο δημόσιο σχολείο.

 

Σταυρογιαννόπουλος Τάσος

Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες