Βασιλειάδης Περικλής Αιρετός Πέλλας
Ευμοιρίδης Κωνσταντίνος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Δράμας
Κάππος Κωνσταντίνος Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Μαρίνος Ανδρέας Αιρετός ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου και ΑΠΥΣΔΕ Νοτίου Αιγαίου
Ρίζος Στυλιανός Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας
Ρουμελιώτης Παναγιώτης Αιρετός ΠΥΣΔΕ Αργολίδας
Παπαδόπουλος Αθανάσιος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Ημαθίας
Παπαχρήστου Βασίλειος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Σκανδάλη Αικατερίνη Αιρετός ΠΥΣΔΕ Αν. Αττικής και ΑΠΥΣΔΕ Αττικής
Χατζηαντωνίου Δημήτριος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Ο πρώην υπουργός παιδείας κος Φίλης τον Αύγουστο του 2016 δημοσιοποίησε την υπουργική απόφαση: 108279/Δ2 με θέμα «Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο.» (ΦΕΚ 282 τ Β της 14ης Ιουλίου 2016).
Ήταν η πρώτη φορά από τη δημιουργία του Ελληνικού κράτους που υπουργός συνέδεσε τα μόρια των δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού.
Άρθρο του Αιρετού ΠΥΣΔΕ Σερρών Παπαχρήστου Βασιλείου επ’ αυτού, Αύγουστος 2016, στον υπερσύνδεσμο: ΕΔΩ
Την παρούσα υπουργική απόφαση τη διατήρησε και ο νυν υπουργός Παιδείας κος Γαβρόγλου.
Ο κος Γαβρόγλου με την υπ’αριθμ. 133529/ΓΔ4 υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3941/ τεύχος Β στις 11 Σεπτεμβρίου 2018 ανακοίνωσε τα νέα μόρια δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων.
Τα νέα μόρια δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων έχουν μειωθεί σε ορισμένες περιοχές κατά πολύ σε σχέση με την προηγούμενη μοριοδότηση.
Με τον νόμο 4610/2019 αλλάζουν οι ομάδες προσανατολισμού της Γ΄ Γενικού ημερήσιου και Εσπερινού γίνονται τέσσερεις από τρεις.
Επομένως ο ίδιος αριθμός των μαθητών της Γ΄ λυκείου διασπείρεται σε περισσότερες ομάδες προσανατολισμού άρα μειώνεται ο αριθμός μαθητών στα τμήματα των ομάδων προσανατολισμού.
Η δε εγκύκλιος με Αρ. Πρωτ.: 37423/Ε2/08-03-2019 με θέμα:
«Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή.»
Αναφέρει μεταξύ άλλων:
«…Επισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007, όπως ισχύει.»
Αφού αναφέραμε την νομοθεσία ας γίνουμε πιο σαφείς, πιο συγκεκριμένοι με παραδείγματα.
Σχολική μονάδα που ανήκει σε πρωτεύουσα Περιφερειακής Ενότητας, (πρώην Νομού), όπου τα μόρια δυσμενών συνθηκών της είναι ένα και αποτελείται από τέσσερα τμήματα Γενικής Παιδείας για να δημιουργήσει τμήμα ομάδας προσανατολισμού πρέπει να φοιτούν τουλάχιστον είκοσι μαθητές.
Ερώτηση προς τους ιθύνοντες του υπουργείου: Εάν το έχουν δηλώσει δέκα μόνον μαθητές το τμήμα θα το εγκρίνουμε ναι ή όχι;
Σχολική μονάδα της περιφέρειας που απέχει από την πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας, μόλις δεκαπέντε λεπτά με ΙΧ, με δύο μόρια δυσμενών συνθηκών και έχει:
Ένα τμήμα γενικής παιδείας Γ λυκείου, μπορεί να λειτουργήσει τμήμα ομάδας προσανατολισμού με λιγότερους από έντεκα μαθητές (παραδείγματος χάρη με έξι ή με εννέα μαθητές);
Δύο τμήματα γενικής παιδείας Γ λυκείου , μπορεί να λειτουργήσει τμήμα ομάδας προσανατολισμού με λιγότερους από δεκαπέντε μαθητές (παραδείγματος χάρη με εννέα ή με δέκα μαθητές);
Και οι περιπτώσεις αυτές είναι πολλές πάρα πολλές στην Ελληνική Επικράτεια.
Με βάση την νομοθεσία που έχω αναφέρει η απάντηση είναι όχι.
Οφείλει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας να μη δημιουργήσει αυτή την ομάδα προσανατολισμού, μιας και η Υ.Α., δεν προβλέπει σε παρόμοια περίπτωση, την έγκρισή της.
Και τίθεται το ερώτημα: Οι μαθητές αυτοί πού θα φοιτήσουν, αφού στη σχολική μονάδα που φοιτούν δύο χρόνια, δε συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού;
Εάν η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας έχει γνώση του προβλήματος αυτού,
εάν πράγματι θεωρεί ότι έχει επαφή με την κοινωνία,
εάν πράγματι θεωρεί ότι αφουγκράζεται την αγωνία των εργαζομένων,
εάν πράγματι είναι με τους πολλούς και όχι με τους λίγους και με την ελίτ,
εάν διακρίνεται από το θάρρος να ομολογήσει ότι έκανε λάθος, ότι παρασύρθηκε
Επιβάλλεται τώρα να παρέμβει πολιτικά και να ακυρώσει αυτό που οι προκάτοχοί τους επέβαλαν από το 2016 δηλαδή να ακυρώσουν την υπ απόφαση 108279/Δ2/14η Ιουλίου 2016.
Η άρνησή τους να ακυρώσουν την υπ απόφαση 108279/Δ2/14η Ιουλίου 2016.θα οδηγήσει:
Σε μετακίνηση μαθητών
ή
σε άλλες ομάδες προσανατολισμού στην ίδια σχολική μονάδα για να συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός μαθητών
ή
σε άλλες σχολικές μονάδες για να υπάρξει ο ελάχιστος αριθμός μαθητών
Στην μεν πρώτη περίπτωση ακυρώνουμε τα όνειρα των μαθητών μας για το μέλλον τους αφού τα αναγκάζουμε υποχρεωτικά να παρακολουθήσουν μαθήματα που τους οδηγούν σε επιστημονικά πεδία που δε συνδέονται με τις σχολές που επιθυμούν
Στη δε δεύτερη περίπτωση υποχρεώνουμε μαθητές να αλλάξουν σχολείο άρα να μειωθεί ο αριθμός μαθητών στα τμήματα γενικής παιδείας, άρα ακόμη περισσότερη μείωση του μαθητικού δυναμικού, εκπαιδευτικοί να πλεονάζουν, να συρρικνώνονται σχολικές μονάδες, μαθητές να ταλαιπωρούνται με τις μετακινήσεις, γονείς να επιβαρύνονται οικονομικά.
Μήπως αυτό επιθυμούν και δεν το λένε;
Αυτό θεωρείται κράτος δικαίου και ισονομίας;
Ακούει κανείς στο υπουργείο;
Πού είναι η ευαισθησία που πρέπει να διακρίνει την πολιτική ηγεσία αναλογιζόμενη πρώτα και κύρια το συμφέρον των μαθητών;
Αυτή είναι η πολιτική τους, για την παιδεία;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη