Η ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
Τα τελευταία χρόνια προτείνονται ή και επιχειρούνται θεσμικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, η εισαγωγή και η λειτουργία των οποίων στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία είναι δύσκολη. Η αναγκαιότητα θεσμοθέτησης του ρόλου του Ψυχολόγου στα ελληνικά δημόσια σχολεία, επιβάλλεται από την ίδια τη σχολική καθημερινότητα. Ο ρόλος του Συμβούλου Καθηγητή αν και ακούγεται και χρησιμοποιείται τυπικά στα ελληνικά πανεπιστήμια, στην πράξη ωστόσο δεν εφαρμόζεται ουσιαστικά. Κρίνεται όμως απαραίτητος τόσο για τα πανεπιστήμια όσο και για τη σχολική εκπαίδευση. Η επίκαιρη και εύηχη αναφορά στη Δικτύωση σχολείων, παρόλο που ακούγεται συχνά -μάλιστα τα τελευταία χρόνια σε επίσημα κείμενα που αφορούν ομάδες σχολείων- στην πράξη αυτή βασίζεται κυρίως σε πρωτοβουλίες μεμονωμένων σχολείων και λιγότερο σε επίσημες εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Παρόλο που η εφαρμογή των συγκεκριμένων θεσμικών αλλαγών αποτελεί τελικά ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα υπό την εποπτεία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (αν και οι απαρχές του προέρχονται από πρωτοβουλίες σχολείων πολλά χρόνια πριν), στο οποίο οι τρεις βασικοί πυλώνες που προαναφέρθηκαν (Ψυχολόγοι, Σύμβουλοι Καθηγητές και Δικτύωση) έχουν προνομιακή θέση. Το πρόγραμμα, «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ), φαίνεται ότι αρχίζει να σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τη συχνά απαξιωμένη Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Η ημερίδα έρχεται να αναδείξει αυτούς τους τρεις πυλώνες και τη σημασία τους ευρύτερα στην ελληνική εκπαίδευση, βασιζόμενη κυρίως στα επιτεύγματα, τις δυσκολίες, τις παραλείψεις, αλλά και τη δυναμική του προγράμματος αυτού. Η σχετική συζήτηση γίνεται περισσότερο επίκαιρη, αν λάβουμε υπόψη το (το τέλος της θητείας ενόψει των εκλογών) κλείσιμο του κύκλου μιας κυβέρνησης και το γεγονός ότι μια καινούργια πρόκειται να σχηματιστεί στις αρχές Ιουλίου. Η συχνά διαχρονική κακοδαιμονία που έπεται των κυβερνητικών αλλαγών στη χώρα μας πολύ λίγο φαίνεται να διασφαλίζει την ομαλή συνέχεια των όποιων επιτευγμάτων έχουν προκύψει στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος. Είναι σημαντικό λοιπόν να διασφαλιστεί η ομαλή συνέχεια των όποιων επιτευγμάτων έχουν προκύψει στο πλαίσιο του.
Η ημερίδα απαρτίζεται από τρεις κύριες συνεδρίες στις οποίες συμμετέχουν και άτομα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο ΜΝΑΕ. Στη διάρκειά τους θα υπάρξει επαρκής χρόνος για συζήτηση με το ακροατήριο. Στα διαλείμματα που μεσολαβούν θα εκτίθενται σε poster συναφείς με το ΜΝΑΕ καλές πρακτικές και έρευνες, που αφορούν τα θέματα των συνεδριών και σχετίζονται άμεσα με τα σχολεία.
Τέλος, η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της σχολικής εκπαίδευσης με έμφαση στους καθηγητές και τα στελέχη της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Απευθύνεται, επίσης, σε όσους ασχολούνται με καλές πρακτικές και καινοτομίες ευρύτερα στη σχολική εκπαίδευση, καθώς και στους ψυχολόγους που εργάζονται σε σχολεία ή συνεργάζονται με αυτά.
Δείτε αναλυτικά περισσότερα ΕΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη