Αύριο 29/9 που θα συνεδριάσει το υπηρεσιακό συμβούλιο θα έχουμε μια καθαρή εικόνα για τα εναπομείναντα κενά. Οι Ενστάσεις εκδικάστηκαν την Πέμπτη 26/9, οι περισσότερες ικανοποιήθηκαν.
- Πανδημοσιοϋπαλληλική Στάση εργασίας και διαδήλωση Τετάρτη 2/10. KATΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ - ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
- Πανελλαδική στάση εργασίας της ΟΛΜΕ και συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 4/10, 13.00.
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ
[υπενθυμίζουμε, από ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων]
«Καλούμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων και να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται. Οι ΕΛΜΕ καλύπτουν συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος τους και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:
1. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 23 ώρες, είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το N.4152/2013 (αίτημα μας βέβαια παραμένει η επαναφορά του στο προ του νόμου/2013 διδακτικού ωραρίου.)
2. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (όχι κατ΄ εξακολούθηση) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2 μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή απ’ όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δε θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
3. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού μας. Αν συμβεί αυτό, ζητάμε γραπτή εντολή, ώστε να μπορεί να προσβληθεί η συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό. Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο (έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων). Κατά συνέπεια δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Επιτήρηση μαθητών προβλέπεται μόνο στο διάλειμμα και στην εφημερία μας. Όλες τις άλλες ώρες το σχολείο βρίσκεται σε διδακτικό έργο!
4. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εφ όσον συμπληρώσουμε το διδακτικό μας ωράριο, να απασχολούμαστε σε «γραμματειακή υποστήριξη» ή σε αναπλήρωση των διευθυντών και υποδιευθυντών. Απαιτούμε την κάλυψη τέτοιων αναγκών από μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους ή συναδέλφους που δεν καλύπτουν το ωράριό τους. Όσοι εκπαιδευτικοί απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη σχολικών μονάδων και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης [βάσει της παρ. 6 του άρ. 25 του Ν.4203/2013] η συμπλήρωση ωραρίου αφορά τις ώρες του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και μόνο. Οποιαδήποτε αυθαίρετη επέκταση του ωραρίου για γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ο εκπαιδευτικός έχει συμπληρώσει το υποχρεωτικό του ωράριο, από τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων υπηρεσιών εκπαίδευσης είναι παράνομη.
5. Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων. Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
6. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται μόνο όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο.
7. Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
8. Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Δεν μπορούν επίσης να αναθέσουν υποχρεωτική υπερωρία, χωρίς τη θέλησή του συναδέλφου.
9. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Σε ορισμένες περιπτώσεις που καλείται ο σύλλογος να «αποφασίσει δημοκρατικά» καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων δεν το επιτρέπουμε. Επίσης, δεν αλλάζει το ημερήσιο πρόγραμμα ενός σχολείου σε περίπτωση στάσεων εργασίας ή απεργιών, πρόκειται για αντισυναδελφική και αντισυνδικαλιστική πράξη.
10. Καταγγέλλουμε αμέσως στην ΕΛΜΕ μας κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας!»
- Σας έχουμε στείλει ενημερωτικό για το θέατρο 3/11. Σπεύσατε.
- ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ στις απεργιακές συγκεντρώσεις!
ΥΣ. Η δικαστική ταλαιπωρία [από το 2011έως το 2018] στην οποία υπέβαλε πρώην διευθύντρια δέκα νυν και πρώην μέλη του ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας και της τότε αιρετού κατέληξε σε βάρος της. Το δικαστήριο την υποχρεώνει μάλιστα να καταβάλει 15.000 ευρώ!
Τονίζουμε ότι τα εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά θέματα ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ! Όσοι νομίζουν ότι θα εκφοβίσουν συναδέλφους, είτε παρασύρονται από δικηγορικά γραφεία σε συμπεριφορές δικομανούς, ας το ξανασκεφθούν. Πιστεύουμε ότι με το διάλογο, την πειθώ και τη συναδελφική συμπεριφορά τα περισσότερα προβλήματα μπορούν να λυθούν εντός των σχολείων, ενίοτε με παρέμβαση των ΕΛΜΕ.
Θυμίζουμε, επίσης, ότι η/ο αιρετός των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ δεν συμμετέχει στις αξιολογήσεις. Αλλά βαθμολογεί αρνητικά όσους ελέγχονται για αντισυνδικαλιστική-αντισυναδελφική-αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ [1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, ΠΕ0401, 6974438720], ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΤΤΑΣ [1ο ΓΕΛ Καματερού, ΠΕ03, 6938853981], Αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ, τακτική και αναπληρωματικός, εκπρόσωποι των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη