Για τον αποκλεισμό των προσφύγων μαθητών και μαθητριών από την εκπαίδευση
Και στο Λαύριο 20 παιδιά δημοτικού και 15 νηπιαγωγείου παραμένουν εκτός σχολείου
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση σε διαρκή αμφισβήτηση
Οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου» καλωσορίσαμε από τον Σεπτέμβρη του 2016 τα παιδιά του πολέμου, του πόνου και της προσφυγιάς στα σχολεία του συλλόγου μας στις ΔΥΕΠ του Λαυρίου παρόλο που διαφωνήσαμε με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων σε ξεχωριστές δομές. Τα υποδεχτήκαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γιατί όλα τα παιδιά είναι δικά μας παιδιά.
Μετά από αγώνα για ένταξη τους στα πρωινά τμήματα, από το 2017 τα παιδιά αυτά, θύματα της προσφυγικής-μεταναστευτικής πολιτικής της ευρωπαϊκής ένωσης και των κυβερνητικών πολιτικών, τα οποία αφού εγκλωβίστηκαν μαζί με τους γονείς τους στη χώρα μας, αναγκάζονται να ζουν στο περιθώριο αποκλεισμένα από την κοινωνική ζωή στις εγκαταστάσεις της κατασκήνωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στο Σούνιο. Τρία χρόνια μετά και ενώ η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα χιλιάδες παιδιά σε όλη την Ελλάδα ακόμη δεν έχουν δει την πόρτα του σχολείου να ανοίγει γι αυτά. Ανάμεσα σε αυτά είναι και 2ο παιδιά δημοτικού και 15 νηπιαγωγείου που φιλοξενούνται στη δομή του Σουνίου.
Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και
- ακόμη το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες για την μεταφορά των μαθητών και των μαθητριών από και προς τα σχολεία.
- δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων (παρά μόνο μια άτυπη-προσωρινή- εθελοντική αναπλήρωση από συνάδελφο) στη δομή Σουνίου όπως θα έπρεπε από την αρχή του Σεπτεμβρίου και ως αποτέλεσμα αυτού: Ακόμη κι αν έχουν καταρτιστεί οι καταστάσεις με τα στοιχεία ταυτότητας των παιδιών που θα πρέπει να φοιτήσουν για την πραγματοποίηση των εγγραφών των μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει εποπτεία και συντονισμός των απαραίτητων ενεργειών για την ομαλή αποχώρηση και επιστροφή των μαθητών από και προς τη δομή φιλοξενίας ακόμη κι όταν εγκριθεί η μετακίνηση.
- παραμένει ανενεργό ακόμη και το παράρτημα νηπιαγωγείου που έχει συσταθεί εντός δομής
- στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η εγκύκλιος του Υπουργού Εργασίας κου Βρούτση και η πρόσφατη διευκρινιστική εγκύκλιος του υφυπουργού Εργασίας, αρμόδιου για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Νότη Μηταράκη ,που αποκλείει τους πρόσφυγες από τις διαδικασίες έκδοσης ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν τα απαραίτητα εμβόλια ώστε να βγάλουν ΑΔΥΜ.
Σήμερα υπάρχουν δεκάδες παιδιά που, ενώ πέρσι και πρόπερσι φοιτούσαν κανονικά σε πρωινά τμήματα και πηγαινοέρχονταν με τα μισθωμένα πούλμαν του ΔΟΜ , ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους.
Αντί η κυβέρνηση να επισπεύσει τις διαδικασίες και να άρει όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια για να μπορέσουν όλα τα παιδιά να φοιτήσουν στα πρωινά σχολεία, έχει αναγάγει σε μέγιστη επικοινωνιακή «επιτυχία» την εισβολή αξημέρωτα σε καταλήψεις στέγης προσφύγων όπου διαμένουν εκατοντάδες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας. Ξεριζώνει για ακόμη μία φορά τα παιδιά αυτά και τις οικογένειές τους από τα σχολεία της γειτονιάς που φοιτούσαν, από τους φίλους και τους συμμαθητές τους για να τους μεταφέρει σε καμπ, όπου θα μένουν σε σκηνές και μάλιστα χωρίς καμία πρόνοια για μεταφορά τους σε άλλο σχολικό περιβάλλον.
Βάσει της κείμενης νομοθεσίας και της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού κάθε παιδί που βρίσκεται στη χώρα έχει δικαίωμα πρόσβασης στη σχολική εκπαίδευση ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος στο οποίο υπάγονται οι γονείς του. Αυτό αποτελεί νομική υποχρέωση για την Πολιτεία και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να άρει όλες τις δυσκολίες ώστε κανένα παιδί να μην αποκλείεται από την εκπαίδευση.
Για τους εκπαιδευτικούς εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε αυτούς που προκαλούν τον ξεριζωμό, ενάντια στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
- από το Υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει όλες τις διαδικασίες για τη φοίτηση των προσφύγων μαθητών και μαθητριών στα πρωινά τμήματα
- από την Περιφέρεια να αναλάβει την μεταφορά των μαθητών και μαθητριών από και προς τα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση
- την κατάργηση της εγκυκλίου περί μη απόδοσης ΑΜΚΑ στα προσφυγόπουλα.
Ακόμη, βάση και των αποφάσεων των συλλογικών μας οργάνων :
- Δεν αποδεχόμαστε να παραμείνουν τα παιδιά κλεισμένα και αποκλεισμένα στα στρατόπεδα «φιλοξενίας» και να δημιουργηθούν σχολικές υποδομές αποκλειστικά εκεί. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε στον αποκλεισμό των προσφύγων από την κοινωνική ζωή.
- Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας την ίδρυση τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία, τη στελέχωσή τους με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών για όλα τα παιδιά.
- Διεκδικούμε να υπάρξει ισομερής κατανομή των προσφυγόπουλων σε όλα τα σχολεία.
- Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα
- Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
- Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες
- Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών
Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη