Η εγκύκλιος του Υπουργείου, με βάση τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε, ορίζει ότι:Σήμερα 25/11/2019 συνεδρίασε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο με θέμα «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τ.Ε. σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Α) στα Τ.Ε των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης στα οποία φοιτούν έως 300 μαθητές, τοποθετούνται 1 εκπαιδευτικός ΠΕ 02 και 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 03).
Β) στα Τ.Ε. των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης στα οποία φοιτούν άνω των 300 μαθητών, τοποθετούνται 2 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04 μόνο με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν τουλάχιστον 15 μαθητές με με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο , Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/η ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .
Ως Αιρετές της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών επισημαίνουμε ότι:
- Παρόλο που για πρώτη φορά συστήνονται οργανικές θέσεις στα Τ.Ε. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζονται με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες. Ο αριθμός των Τ.Ε θα έπρεπε να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος.
- Οι οργανικές θέσεις θα πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών στα Τ.Ε. και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
- Τα συγκεκριμένα όρια (περισσότεροι ή λιγότεροι από 300 μαθητές , 15 διαγνώσεις) είναι πλήρως αντιεπιστημονικά διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης είναι μια ψυχρή λογιστική που πετσοκόβει τις ανάγκες για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη. Για την Κεφαλονιά – Ιθάκη με δεδομένο ότι υπάρχουν 7 Τ.Ε εγκρίθηκαν 7 οργανικές θέσεις Φιλολόγων και 7 οργανικές Μαθηματικών. Αποφάσισε δηλ. το Υπουργείο ότι οι μαθητές που φοιτούν στα Τ.Ε δεν έχουν ανάγκη να διδάσκονται τα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών . Επι πλέον χάθηκαν 7 οργανικές θέσεις για ΠΕ04.
- Υπάρχουν εκατοντάδες σχολεία της Β/θμιας στα οποία παρά τις ανάγκες που υπάρχουν δεν λειτουργεί καθόλου Τμήμα Ένταξης.
- Υπάρχουν μαθητές που καθυστερεί η διάγνωση από το ΚΕΣΥ και δεν μπορούν να φοιτήσουν σε Τ.Ε.
- Υπάρχουν αιτήματα για εγκρίσεις Τ.Ε (Επαλ Αργοστολίου- Επαλ Ληξουρίου) των οποίων οι εγκρίσεις εκκρεμούν.
Με βάση τα παραπάνω και με στόχευση τα μορφωτικά δικαιώματα ειδικότερα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες η θέση μας είναι απολύτως σαφής:
- Κανέναν παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής να μη μένει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλα τα παιδιά στην δομή που έχουν ανάγκη.
- Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης, σε όλα τα σχολεία της Β/θμιας χωρίς “κόφτες” και αντιπαιδαγωγικά όρια.
- Να μπει τέρμα στην πολιτική απαξίωσης των δομών της ειδικής αγωγή, των ΚΕΣΥ και συνολικά της διαδικασίας διάγνωσης.
- Στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α.), με όλες τις ειδικότητες (ΠΕ02,03 & 04)
- Να ιδρυθούν οργανικές θέσεις σε όλα τα Ειδικά σχολεία και στην Παράλληλη Στήριξη.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.
Αργοστόλι 25/11/19
Μεμελετζόγλου Ελένη (Τακτικό μέλος)
Πεντογάλου Διονυσία (Αναπληρωματικό μέλος)
Αιρετές με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
(που στηρίζει το ΠΑΜΕ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη