Συναδέλφισσες\οι, μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις της Υπουργού για τους διορισμούς, αλλά και την καθυστέρηση των ήδη ανακοινωμένων μόνιμων διορισμών, η ΕΛΜΕ-Ι καταγγέλλει το Υπουργείο για την εξαπάτηση των συναδέλφων που περιμένουν χρόνια να γίνουν μόνιμοι διορισμοί καθώς και για την εξίσωση, που επιχειρεί η Κυβέρνηση, των Ιδιωτικών Κολεγίων με τα τμήματα των Πανεπιστημιακών Σχολών.
Ας πάρουμε τα θέματα που τρέχουν με τη σειρά:
ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
- Η πολιτική της αδιοριστίας συνεχίζεται. Μετά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που εξήγγειλε χιλιάδες διορισμούς κάθε χρονιά, αλλά δεν έκανε και δεν πρόβλεψε κανένα στην Γενική Εκπαίδευση, έρχεται η Κυβέρνηση της Ν.Δ., που δηλώνει –μέσω της Υπουργού και της Υφυπουργού ότι δεν προβλέπονται διορισμοί –πλην των 4500- στην Ειδική Αγωγή. Αυτοί οι λίγοι διορισμοί μάλιστα μετατίθενται για το 2020, ενώ μέχρι πριν από λίγες ημέρες, η Υπουργός δήλωνε ότι θα γίνουν το αργότερο μέχρι το τέλος του 2019.
- Ο αριθμός των αναπληρωτών που έχουν μέχρι τώρα προσληφθεί σε Α/ΘΜΙΑ & Β/ΜΙΑ προσεγγίζει τους 30000.
- Γιατί η Κυβέρνηση δεν καλύπτει τα πραγματικά αυτά κενά με διορισμούς; Όταν μάλιστα μελέτες αποδεικνύουν ότι η μισθοδοσία του μόνιμου εκπαιδευτικού δεν προκαλεί επιπλέον δημοσιονομικό κόστος σε σχέση με του αναπληρωτή; (Όσο στοιχίζει ο αναπληρωτής, τόσο στοιχίζει και ο μόνιμος). Μία πιθανή απάντηση είναι ότι η Κυβέρνηση αυτή – όπως και η προηγούμενη – προσβλέπει στη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα από την εξέλιξη του δημογραφικού προβλήματος που σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ θα προκαλέσει σε 15 χρόνια από σήμερα μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 30%. Εκτιμούμε επίσης ότι στο όνομα της χρηστής και ορθολογικής διαχείρισης θα υπάρξουν μέτρα περιστολής των αναγκών, με πιέσεις για «μάζεμα» ωρών και συγχωνεύσεις σχολείων. ‘Ήδη τα πρώτα δείγματα τα έχουμε με τις οδηγίες για συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ και την εξάντληση του ωραρίου Διευθυντών – Υποδιευθυντών.
ΚΕΝΑ
- Είναι αρκετά περισσότερα από πέρσι. Αυτό έρχεται και ως αποτέλεσμα της ύπαρξης 4 ομάδων προσανατολισμού στη Γ ΓΕΛ (αντί 3 πέρσι). Επίσης τα κενά σε συγκεκριμένα αντικείμενα είναι και αποτέλεσμα του προγράμματος της Γ τάξης (7ωρα μαθήματα στις κατευθύνσεις).
- Στα τμήματα μαθητείας, χωρίς καθηγητές είναι περίπου τα μισά. Η ίδια και χειρότερη κατάσταση υπάρχει στις τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, και γενικότερα στις υποστηρικτικές δομές, ενώ το πρόγραμμα μία νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ, δεν έχει ουσιαστικά αρχίσει…
- Το Υπουργείο έχει κάνει αρκετές προσλήψεις αναπληρωτών (περίπου 30000 μέχρι σήμερα, μαζί Με ΕΕΠ-ΕΒΠ) αλλά υπάρχουν 2000 τουλάχιστον ακόμη στην Β/ΘΜΙΑ. Υπάρχουν ακόμη Λύκεια που δεν έχουν καθηγητή σε μάθημα προσανατολισμού.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
- Η προχειρότητα που έχει δείξει το Υπουργείο στο θέμα αυτό είναι μεγάλη. Θυμίζουμε ότι τα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας Γυμνασίου του ΙΕΠ –που στάλθηκαν στα σχολεία-, αναφέρονταν σε ενότητες που δεν υπήρχαν στα βιβλία!!
- Σχεδόν το ίδιο «μπάχαλο» υπάρχει στο συνεξεταζόμενο στις Πανελλαδικές μάθημα Γλώσσας - Λογοτεχνίας. Χωρίς σαφείς οδηγίες, χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που το διδάσκουν.
- Ακόμη και σήμερα υπάρχουν οδηγίες σε μαθήματα όπως η Χημεία, που δεν συμβαδίζουν με τις ενότητες του σχολικού εγχειριδίου.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ -ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
- Με το μίνι νομοσχέδιο που πέρασε στη Βουλή,(Νόμος 4635/19) καταργήθηκαν μεν οι «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές που προβλέπονταν από τον νόμο Γαβρόγλου για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια, αλλά παρέμεινε η προσμέτρηση σε ποσοστό́ δέκα τοις εκατό́ (10%) ο βαθμός του απολυτήριου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ (για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β Λυκείου). Θυμίζουμε ότι η προσμέτρηση του βαθμού του Λυκείου για την πρόσβαση στη Γ/θμια έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν με αποτέλεσμα φαινόμενα βαθμολογικού πληθωρισμού. Το ποσοστό των μαθητών που έπαιρναν άριστα στο απολυτήριό τους με άριστα αυξήθηκε, μεταξύ 1980-85, κατά 96%, περνώντας από το 7.7% των αποφοίτων Λυκείου, το 1980, στο 15.1%, το 1985.
- Δεν έχει υπάρξει ακόμη τροποποίηση του νόμου Γαβρόγλου στο σημείο που προβλέπει εξετάσεις ανά ομάδες σχολείων σε επίπεδο νομού για την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ Λυκείου. Και βέβαια δεν έχει υπάρξει προετοιμασία για κάτι τέτοιο. Άγνοια ή αδιαφορία;
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους την ιδιωτική εκπαίδευση, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη Δημόσια Εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», ανάμεσα σε άλλα:
- Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).
- Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
- Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο.
- Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.
- Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια
- Αυξάνει την τιμωρία των διοριζόμενων αν παραιτηθούν σε τρία χρόνια.
- Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. «Τα πτυχία θα γίνονται δεκτά εφόσον αναγνωριστούν από τον ΔΟΑΤΑΠ ή σύμφωνα με το Π.Δ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού».
Συναδέλφισσες\οι, το εκπαιδευτικό κίνημα χρειάζεται να αντισταθεί και να παρέμβει, να ανατρέψεις όλες αυτές τις αρνητικές πλευρές και ταυτόχρονα να ανοίξει δρόμους ριζικές και δημοκρατικές αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση επιβάλλοντας τις θέσεις και τις ανάγκες του κλάδου.
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ-Ι
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη