Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με την Υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως, την Υφυπουργό κα Ζαχαράκη και την Γ. Γραμμ. Κα Γκίκα. Το ΔΣ εξέφρασε την άποψή του ότι η επικοινωνία και ο διάλογος Υπουργείου και συνδικάτου έπρεπε να είναι συχνότερη και ανέπτυξε τις θέσεις του κλάδου στα κύρια ζητήματα. Η κα Υπουργός αφού απάντησε ότι επιθυμεί τη συχνή ανταλλαγή απόψεων τοποθετήθηκε στα περισσότερα θέματα ως εξής:
- Κενά: Αυξήθηκαν οι πιστώσεις αλλά αυξήθηκαν και τα κενά λόγω κυρίως των τεσσάρων κατευθύνσεων στη Γ΄ Λυκείου.
- Διορισμοί: Δήλωσε περήφανη για τους πρώτους διορισμούς Ειδικής Αγωγής που πραγματοποιήθηκαν και επιβεβαίωσε τη συνέχιση της διαδικασίας το συντομότερο δυνατό και στη Γενική Εκπαίδευση. Εμμένει στη θέση της για 3ετή αποκλεισμό όσων δεν δέχονται τον διορισμό τους.
- Νέο Γενικό Λύκειο: προς το παρόν θα γίνουν επιμέρους διορθώσεις (ανέφερε ότι θα μειωθούν τα 7ωρα και θα μειωθούν και οι Ομάδες Προσανατολισμού), ενώ οι μεγαλύτερες αλλαγές (Εθνικό Απολυτήριο, Τράπεζα Θεμάτων, κ.λπ.) θα εφαρμοστούν από την επόμενη Α΄ Λυκείου.
- Δαπάνες: Υπήρξε αύξηση 113 εκατομμυρίων ευρώ φέτος για την Παιδεία και στην παρατήρησή μας ότι είναι κάτω από το πάγιο αίτημα για 3,5% του ΑΕΠ μας παρέπεμψε στο Υπουργείο Οικονομικών.
- Δικαιώματα αναπληρωτών και υπηρεσιακές μεταβολές: Ζήτησε προτάσεις από την Ομοσπονδία (οι οποίες έχουν δοθεί επανειλημμένα στο Υπ. Παιδείας την τελευταία 3ετία).
- Μόρια δυσπρόσιτων και πίνακες διορισμών: Απάντησε ότι θα προχωρήσει στη διπλή μοριοδότηση και στη διετή διάρκεια των πινάκων.
- Κολέγια: Υπεραμύνθηκε της τροπολογίας, επανέλαβε ότι είναι Ευρωπαϊκή οδηγία, ισχυρίστηκε ότι δεν συνιστά εξομοίωση πτυχίων και συλλήβδην αναγνώριση και ότι το ¼ των αιτήσεων των υποψηφίων «κόβεται» από το ΑΤΕΕΝ (πρώην ΣΑΕΠ).
- Άρθρο 16 του Συντάγματος: Ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει παράκαμψη και ότι έχει τη σύμφωνη γνώμη της Νομικής Υπηρεσίας της Βουλής.
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας: Θα γίνουν παρεμβάσεις στο ισχύον νομικό πλαίσιο, όπως και για τις δομές εκπαίδευσης και εξετάζεται η εφαρμογή του το επόμενο σχολικό έτος.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού: Δεν θα αφορά την επόμενη σχολική χρονιά.
- Επιμόρφωση: Στο αίτημά μας να είναι καθολική και όχι συνέπεια της Αξιολόγησης, μας απάντησε ότι αναζητούνται τα κονδύλια για να γίνει συστηματική και καθολική.
- Νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία (Φεβρουαρίου 2020): Θε περιέχει τη διπλή μοριοδότηση, ξεκλείδωμα των πινάκων, τα πρότυπα – πειραματικά, τη σύνδεση ΕΠΑΛ με την «αγορά», την αντικατάσταση των θεματικών εβδομάδων με μάθημα, το οποίο θα περιέχει, μεταξύ άλλων και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, το νέο τρόπο επιλογής στελεχών και την άμεση επιλογή των ΔΔΕ.
- Ωράριο: Δεν θα γίνει ούτε αύξηση, ούτε μείωση.
- ΠΕ78: το εξετάζουν νομικά. Διατύπωσε ωστόσο την άποψη ότι χρονικά δεν θα προλάβαιναν τις προκηρύξεις.
- Μείωση εισακτέων: υπεραμύνθηκε της άποψής της ότι πρέπει να εισακούονται οι προτάσεις των Πανεπιστημίων.
- Σχολικά βιβλία: η ανανέωσή τους είναι απαραίτητη, αλλά απαιτείται χρόνος.
Το ΔΣ εξέφρασε τις επιφυλάξεις του στα θέματα που τέθηκαν και θα εξετάσει τη στάση του το αμέσως προσεχές διάστημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη