Σύγκλητος παν/μιου Ιωαννίνων για τα κολέγια: Οι απόφοιτοι δεν διαθέτουν κατ΄ανάγκην υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα
«Τα παραρτήματα ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων» τονίζει η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Ισχνή η χρηματοδότηση αλλά και επιφυλάξεις για τη σύνδεση αξιολόγησης - χρηματοδότησης

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην  Συνεδρία της υπ. αριθμ. 1080/6-2-2020 συζήτησε επί του Τακτικού Προϋπολογισμού και επί γενικότερων ακαδημαϊκών θεμάτων.

Σε ότι αφορά το πρώτο, η Σύγκλητος επαναφέρει ως επείγον θέμα το ελλειμματικόν του Τακτικού Προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2020, του οποίου εκκρεμεί η έγκριση. Επισημαίνεται προς κάθε κατεύθυνση ότι η προβλεπόμενη επιχορήγηση αδυνατεί να καλύψει με στοιχειώδη επάρκεια ανελαστικές δαπάνες που απαιτούνται για την ενέργεια (ΔΕΗ, πετρέλαιο θέρμανσης - δημοτικά τέλη), καθώς και τις λειτουργίες των ακαδημαϊκών Τμημάτων, ιδίως αυτών με εργαστηριακό και κλινικό χαρακτήρα.

Η Σύγκλητος, για μία ακόμη φορά, επισημαίνει επίσης τις επιφυλάξεις της ως προς το μέτρο της απόδοσης του 20% του προβλεπόμενου προϋπολογισμού μετά από αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, εφόσον δεν καλύπτονται οι πάγιες και ανελαστικές ανάγκες του Ιδρύματος. Η υποχρηματοδότηση του Ιδρύματος δεν συνάδει προς τις εξαγγελίες περί αναβάθμισης των ακαδημαϊκών λειτουργιών και καθιστά επισφαλή τη συνέχιση της λειτουργίας του Πανεπιστημίου στους επόμενους μήνες.

Αναφορικά με τα ακαδημαϊκά ζητήματα, υπογραμμίζουμε τις έντονες αντιρρήσεις μας για το πρόσφατα ψηφισμένο άρθρο 50 του Νόμου 4653/2020 (ΦΕΚ 12/24-1-2020, τ. Α΄) για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, που ορίζει ότι: «τα πτυχία από εκπαιδευτικά Ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφ’ όσον έχουν 1) αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, ή 2) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του Π.Δ. 38/2010, ή 3) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο για κλάδο εκπαιδευτικού». Προφανώς, με το άρθρο 50, παραβλέπεται το γεγονός ότι με βάση το ισχύον καθεστώς πρέπει να γίνεται «διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και επιτρέπεται με αυτόν τον τρόπο η μαζική ενσωμάτωση πτυχιούχων κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ ως παραρτήματά τους στην Ελλάδα στη δημόσια εκπαίδευση.

Οι ενστάσεις μας αφορούν μείζονα ακαδημαϊκά, ηθικά και θεσμικά ζητήματα. Πρώτον, τα παραρτήματα ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι των κολεγίων δεν έχουν κατ’ ανάγκην τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα που έχουν οι σημερινοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεύτερον, με όσα ορίζονται στο άρθρο 50, οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν αυτόματα ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές εκείνους που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κολέγια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης, προσκρούοντας ταυτοχρόνως στις πρόνοιες του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Σε απάντηση ανεπισήμων πληροφοριών, που προδικάζουν την καθυστέρηση ή τη ματαίωση της αναπλήρωσης εκκενωθεισών θέσεων ΔΕΠ μετά από συνταξιοδότηση σε αναλογία 1:1, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σημειώνει την άμεση ανάγκη της αυτόματης πλήρωσης των κενών θέσεων των μελών ΔΕΠ που συνταξιοδοτήθηκαν το 2019. Η ισχύουσα διάταξη θα πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα, όπως προβλέπει ο νόμος, ώστε τα Τμήματα του Πανεπιστημίου να μην υποστούν περαιτέρω συρρίκνωση. Ο κίνδυνος αδυναμίας υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου είναι πλέον άμεσος.

Ιωάννινα, 14 Φεβρουαρίου 2020

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι