Συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ δυτ. Θεσσαλονίκης για κενά, πλεονάσματα εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης - Συνεργαζόμενοι για το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

Υπουργείο, Διεύθυνση και ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης μηχανισμοί υπολογισμού κενών – πλεονασμάτων (γενικής παιδείας και τεχνικής εκπαίδευσης)  

Το Υπουργείο Παιδείας, ακολουθώντας την πεπατημένη των προκατόχων του, εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών - πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2020 για την γενική παιδεία και ζητούσε μέσα σε ελάχιστες μέρες  σχολεία – ΠΥΣΔΕ – Διευθύνσεις να αποστείλουν τα στοιχεία, χωρίς να αφήνεται ο απαραίτητος χρόνος για τον έλεγχο και τη διασταύρωση των στοιχείων.

Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 27/2/2020 για τον προσδιορισμό κενών – πλεονασμάτων στα μαθήματα γενικής παιδείας και τεχνικών ειδικοτήτων, όπως και στην αντίστοιχη συνεδρίαση για  την ειδική αγωγή, από την αρχή καταγγείλαμε το Υπουργείο, γιατί προχωρεί στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου. Γιατί, για μια ακόμη χρονιά, δεν υπάρχει η στήλη «εκτίμηση των ΠΥΣΔΕ» για τα κενά. Γιατί συνεχίζουν να αποψιλώνουν τα ΠΥΣΔΕ από αρμοδιότητές τους και καθορίζουν να γίνονται με πλήρη αδιαφάνεια οι κάθε είδους υπηρεσιακές διαδικασίες και μεταβολές. Ταυτόχρονα η Διεύθυνση προχώρησε σε άλλη μια πρωτοτυπία. Ούτε στους Διευθυντές των σχολείων αφήνει περιθώρια οι ίδιοι να διαμορφώσουν τα κενά – πλεονάσματα των σχολείων τους, όπως οι οδηγίες της εγκυκλίου αναφέρουν. Οι Διευθυντές καλέστηκαν από τη Διεύθυνση απλά να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία, σε έτοιμες φόρμες για το κάθε σχολείο που η ίδια έχει επεξεργαστεί. Δηλαδή στην πραγματικότητα τα κενά καθορίστηκαν από την ίδια τη Διεύθυνση, ούτε καν από τους Διευθυντές των σχολείων!

Καταθέσαμε τις προτάσεις των ΕΛΜΕ και του κλάδου, όπως αυτές αποτυπώθηκαν και σε έκδοση αφίσας των ΕΛΜΕ που καλούσε σε παράσταση στην ΠΔΕ (26-2-2020) σχετικά με τον υπολογισμό των κενών στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή, ώστε τα κενά να αποτυπώνουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Κάθε χρόνο είναι εκατοντάδες τα κενά που χρειάζεται να καλυφθούν με αναπληρωτές. Φέτος ξεπέρασαν τους 500 για όλες τις ανάγκες των σχολείων σε ειδικότητες γενικής παιδείας, ειδικής αγωγής, τεχνικών μαθημάτων και ενισχυτικής διδασκαλίας, καθώς και τις ελάχιστες προσφυγικές δομές.

Με την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου, αλλά και της Διεύθυνσης και του ΠΥΣΔΕ προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τις περικοπές και το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Δεν καθορίζουν τις οργανικές με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και οδηγούμαστε τυπικά σε ελάχιστες μεταθέσεις εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά.

 Αυτή την εικόνα αποτυπώνουν τα κενά – πλεονάσματα Υπουργείου – Διεύθυνσης – ΠΥΣΔΕ 

·        Ο «εξορθολογισμός» στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, μείωση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ, αυστηρά κριτήρια μείωσης μαθητών στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, περιορισμός της ελεύθερης επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, Γ΄ ανάθεση μαθημάτων, αύξηση ορίων συνταξιοδότησης / κουτσουρεμένες συντάξεις, ηλεκτρονικές εγγραφές, κ.ά.) εκτίναξε τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων και των τεχνητά πλεοναζόντων, ενώ είναι πολύ λίγα τα κενά οργανικών θέσεων.

·        Ελάχιστα είναι τα κενά σε όλες τις ειδικότητες που αντιστοιχούν στα σχολεία του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, μόλις 88, και το ένα τρίτο από αυτά (32) σε μια ειδικότητα, ΠΕ04.04 (Βιολόγοι). Τα κενά είναι τόσο λίγα που δεν αποτυπώνουν ούτε τον αριθμό των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν πέρσι και ήταν περισσότεροι από 100. Με τη διαδικασία αυτή μπορούν να δικαιολογούν τον ελάχιστο αριθμό των μεταθέσεων που κάνουν κάθε χρόνο!

·        Πολλαπλάσια είναι τα πλεονάσματα και οι υπεράριθμοι που αντιστοιχούν σε εκπαιδευτικούς και είναι εκατοντάδες συνολικά σε όλες τις ειδικότητες (πλεονάσματα εκπαιδευτικών 167, υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί 389). Το καθεστώς που βολεύει τις εξυπηρετήσεις, με εκπαιδευτικούς χωρίς οργανικές θέσεις,  ανασφαλείς και υπό ομηρία σε Διευθύνσεις και ΠΥΣΔΕ, καλά κρατεί.

Το Υπουργείο με τα ασφυκτικά όρια στις υπηρεσιακές μεταβολές και παίρνοντας πιο άμεσα στα χέρια του την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων, στα πλαίσια της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής διαμορφώνει το «περιβάλλον» για  να αυξήσει τη δεξαμενή των «πλεοναζόντων» και να  ελαχιστοποιήσει τα κενά για τις μεταθέσεις.

 Η όλη μεθόδευση είναι αποτέλεσμα και της συναίνεσης της Διεύθυνσης, της πλειοψηφίας των  μελών του ΠΥΣΔΕ, ανάμεσα τους και ο αιρετός της ΔΑΚΕ, στις επιλογές της κυβέρνησης.

 Ο αιρετός της ΔΑΚΕ φέτος δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα, ούτε διαφοροποιήθηκε από τη σύνταξη των πινάκων, όπως άλλες χρονιές, ούτε δήλωσε ότι δεν τους ψηφίζει! 

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι ενώ υπάρχει απόφαση να προσμετρούνται οι ώρες από το project στα ΓΕΛ, τις δημιουργικές ζώνες στα ΕΠΑΛ και το ΣΕΠ για τον καθορισμό των οργανικών θέσεων, η Διεύθυνση δεν ενημερώνει τους συναδέλφους και τα σχολεία. Δεκτές έγιναν οι προτάσεις που καταθέσαμε να προσμετρηθεί στον υπολογισμό των κενών και ένα επιπλέον τμήμα που λειτούργησε στο 5ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, καθώς και η απόδοση ορισμένων οργανικών τεχνικών ειδικοτήτων Δ.Ε.  

 Τη διαδικασία αυτή του ΠΥΣΔΕ  δεν τη νομιμοποιούμε, την καταγγέλλουμε, γιατί δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις των ΕΛΜΕ και του κλάδου που καταθέσαμε. Δηλώσαμε ότι απέχουμε από την σύνταξη και την επικύρωση των πινάκων, δεν τους υπογράφουμε και τους καταψηφίζουμε!

Η απάντηση στην  αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης - Ε.Ε - ΟΟΣΑ δεν είναι άλλη από τους ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες.

Υ.Γ. Είχαμε ζητήσει η διοίκηση να δημοσιοποιήσει και να αναρτήσει στην ιστοσελίδα της τους πίνακες με τα κενά – πλεονάσματα που καταχώρησε στο σύστημα για να ενημερωθούν οι συνάδελφοι και να μπορούν να ελέγξουν τα στοιχεία. Επειδή δεν έγινε, σας αποστέλλουμε τους πίνακες (Α΄) των σχολείων κενών – πλεονασμάτων ειδικής αγωγής και γενικής παιδείας, καθώς και τους αντίστοιχους συνολικούς πίνακες (Γ΄) της Διεύθυνσης, όπως αποτυπώθηκαν και αναλυτικά γράψαμε πώς έγινε στις δύο συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ (25/2 και 27/2). 

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες