«Ιδιωτικοποίηση...μέσω τηλεκπαίδευσης»
Ανακοίνωση της ΕΑΠ Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΆΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συναδέλφισσες/φοι,

Η πανδημία του κορωνοϊού παγκόσμια, και η έκρηξη των κρουσμάτων, που σε αρκετές περιπτώσεις έχουν θανατηφόρα κατάληξη, οδηγούν σε μια κατάσταση ραγδαίας επιδείνωσης στη ζωή, κοινωνική, οικονομική, εργασιακή για την πλειονότητα των οικογενειών των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Κυβέρνηση και ΜΜΕ σε μια τεράστιας έκταση προπαγάνδα εμπέδωσης του τρόμου στο λαό κρύβουν επιμελώς πως η πανδημία του κορονοϊού δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αναπτύχθηκε στο έδαφος της υπαγωγής όλων των δημόσιων αγαθών, με τρανό παράδειγμα την υγεία, στους νόμους του κέρδους, της αύξησης των κοινωνικών ανισοτήτων ιδιαίτερα στις μεγαλουπόλεις, αλλά και της τεράστια περιβαλλοντικής καταστροφής.

Τις συνέπειες της πανδημίας τις βιώνουν πολλαπλά οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι και η νεολαία.

- Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας, με τις πολιτικές όλων ανεξαίρετα των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, δείχνουν τώρα τις τραγικές συνέπειες τους και αναδεικνύουν ως υψίστης σημασίας την ΑΜΕΣΗ ανάγκη στήριξης του. Η ηρωική μάχη των γιατρών, των νοσηλευτών και του προσωπικού των νοσοκομείων κρατάνε όρθιο ακόμη το δημόσιο σύστημα υγείας. Έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού, κλινών σε κλινικές και ΜΕΘ, έλλειψη απαραίτητου φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού κλπ. Ούτε ένας νοσηλευτής και γιατρός δεν έχει προσληφθεί ακόμη, ούτε ένα κρεβάτι από τις κλειστές ΜΕΘ δεν έχει ανοίξει ακόμη η κυβέρνηση της ΝΔ, παρά τις εξαγγελίες για προσλήψεις 2.000 υγειονομικών.

- Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα βιώνουν βαρύ τον πέλεκυ της πανδημίας με απολύσεις, αλλαγή συμβάσεων, μειώσεις μισθών ή και καθόλου μισθών. Όσοι αναγκάζονται να δουλεύουν σε super-markets, call-centers κλπ εργάζονται υπό το καθεστώς της απίστευτης εντατικοποίησης της εργασίας και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς μέτρα προστασίας και ασφαλείας. Ο Υπουργός κ. Γεωργιάδης δηλώνει κυνικά και απάνθρωπα πως τα 400 ευρώ επίδομα για τους χιλιάδες εργαζόμενους που αναστέλλεται η λειτουργία των επιχειρήσεων, είναι αρκετά, γιατί μειώνονται τα έξοδα όταν μένουμε σπίτι, τη στιγμή που εξακολουθούν να τρέχουν: ενοίκια, λογαριασμοί, δόσεις δανείων, ακρίβεια, φόροι κλπ. 800 ευρώ από 15/3 έως 30/4 το επίδομα για αυτούς τους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μοιράζει δώρα δις ευρώ προς τις επιχειρήσεις με πάγωμα συμβάσεων εργασίας, και των υποχρεώσεων των εργοδοτών προς τους εργαζόμενους και τα ασφαλιστικά ταμεία σε όσες επιχειρήσεις αναστέλλεται η λειτουργία τους, χρηματοδότηση των επιχειρήσεων από το μαξιλάρι του αποθεματικού των αιματηρών πλεονασμάτων, αναστολή και μετάθεση υποχρεώσεων (δάνεια, φόρους) .

Η πανδημία του κορονοϊού αποτελεί πρόβα τζενεράλε για την υιοθέτηση αυταρχικών, αντιδημοκρατικών μέτρων στο όνομα της ατομικής ευθύνης.

Στα πλαίσια των έκτακτων μέτρων για την πρόληψη από τον κορονοϊό και την εμπόδιση της εξάπλωσης του, έκλεισαν τα σχολεία και όλες οι εκπαιδευτικές δομές, αφού τα σχολεία αποτελούν κομμάτι της ανοχύρωτης πολιτείας απέναντι στην έκθεση στο ιό. Χωρίς να χάσει χρόνο η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν επιδοθεί σε μια επικοινωνιακή προπαγάνδα εντυπώσεων παρουσιάζοντας την τηλεκπαίδευση ως τη λύση στο πρόβλημα της απώλειας διδακτικού χρόνου και της διατήρησης της στοιχειώδους επαφής των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία, απευθυνόμενοι κυρίως προς την κοινωνία, στοχεύοντας να δείξουν πως πράττουν το καθήκον τους προς τους μαθητές ιδιαίτερα της Γ΄Λυκείου που ετοιμάζονται για τις πανελλαδικές. Ταυτόχρονα με το άνοιγμα της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης επιδιώκουν πατώντας πάνω στην κατάσταση «εκτακτης ανάγκης» λόγω της πανδημίας, να ανοίξουν και να εμπεδώσουν νέα αντιδραστικά μέτρα στο δημόσιο σχολείο που θα χρησιμοποιηθούν και μετά τη λήξη της πανδημίας.

Συγκεκριμένα:

1.Το Υπουργείο Παιδείας επιστρατεύει τους διευθυντές, τους υποδιευθυντές και τους καθηγητές πληροφορικής, με κλειστά σχολεία, να οργανώσουν το περιβάλλον και ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και μαθητές με διαδικασίες fast-track. Είναι αμφισβητήσιμο ,αν η ύπαρξη της πλατφόρμας μπορεί να υποστηρίξει χιλιάδες αιτήματα σχολείων. Οι ανεπαρκείς υποδομές (η/υ, σύνδεση σε διαδίκτυο, κάμερα, μικρόφωνα κτλ), η ελλιπής εξοικείωση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτές τις μορφές διδασκαλίας κάτι το οποίο είναι γνωστό στο υπουργείο δείχνουν πως είναι κίνηση επικοινωνιακού χαρακτήρα από πλευράς του , που δεν θα αγγίξει καθόλου τη συντριπτική πλειοψηφία των εμπλεκόμενων στην εκπαίδευση, αντίθετα θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και άγχος ιδιαίτερα στους μαθητές.

2. Η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς στο όνομα της παιδαγωγικής ευθύνης

να συνδράμουν την προσπάθεια. Η Υπουργός Παιδείας ξεχνά πως η βασική αρχή του δημόσιου σχολείου είναι η ισότητα για όλα τα παιδιά. Όταν υπάρχουν μαθητές μας οι οποίοι στερούνται της δυνατότητας σύνδεσης στο διαδίκτυο ή δεν έχουν την απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή, δεν επιτρέπεται να συναινέσουμε. Κάτω από αυτές τις συνθήκες μπορεί να διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες και να βάλει ακόμη περισσότερο στο περιθώριο τους αδύνατους μαθητές και αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις σε υλικοτεχνική υποδομή. Ιδιαίτερα σήμερα που το εργασιακό τοπίο των οικογενειών γίνεται εφιαλτικό αμφιβάλλουμε αν οι μαθητές μας που είχαν μέχρι χθες την δυνατότητα να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, θα μπορούν και σήμερα.

3. Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με την παράδοση της τηλεκπαίδευσης στα χέρια ιδιωτικών εταιρειών με την Υπουργό να τις ευχαριστεί για την <προσφορά> τους. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες του Περιφερειάρχη Αττικής και μιας σειράς Δήμων με ιδιωτικές εταιρείες κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Επιπλέον παρέχει εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα σε εταιρικούς ομίλους. Η πολιτική των κυβερνήσεων όλα αυτά τα χρόνια έφερε την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να παραγάγει και να παράσχει οργανωμένα υψηλού επιπέδου λογισμικά, την ίδια στιγμή που τεράστια ποσά διοχετεύτηκαν στις μεγάλες εταιρείες πληροφορικής με αποτέλεσμα το σημερινό χάος: κανένα οργανωμένο πλαίσιο, δημόσιο λογισμικό στα σπάργανα, υλικοτεχνική υποδομή ανύπαρκτη, διαδικτυακές ταχύτητες για κλάματα και να φέρνουν ως λύση πάνω στα αποκαΐδια του δημόσιου σχολείου την εισβολή του κέρδους και της αγοράς.

4. Η εμπέδωση της κουλτούρας τηλεκπαίδευσης αποτελεί πρόβα για τη μελλοντική χρησιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την κάλυψη κενών ειδικά στα απομακρυσμένα σχολεία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί θέση του ΟΟΣΑ της Ε.Ε και των κυβερνήσεων για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και εκφρασμένη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ πρόσφατα (χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη κενών σε Νίσυρο, Κάσο κλπ). Οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος έχουν αποτρέψει αυτή την εξέλιξη όλα αυτά τα χρόνια. Με έναν αριστοτεχνικό τρόπο το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να διχάσει τους εκπαιδευτικούς σε ικανούς και ανίκανους, πρόθυμους και απρόθυμους, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει αυτή τη διαδικασία στην επόμενη φάση της αξιολόγησης. Ταυτόχρονα επιδιώκει να βγει λάδι με την επικοινωνιακή της τακτική ενεργοποιώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Μιλάει για επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν έφτασε Δεκέμβρης με εκατοντάδες διδακτικές ώρες χαμένες ακόμη και σε ομάδες προσανατολισμού και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Όταν δεν έδωσε οδηγίες στα σχολεία για το πρωταρχικό αυτής της περιόδου, δηλ. να έρθουν σε επαφή με τους μαθητές και τους γονείς, να εξετάσουν αν είναι καλά στην υγεία τους και αν έχουν οποιαδήποτε ανάγκη σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Γι αυτό όταν ρωτήθηκε σε πρωινή εκπομπή τι θα γίνει με τα σχολικά γεύματα, που για πολλά παιδιά είναι ζωτικής σημασίας, απάντησε πως είναι αρμοδιότητα άλλων Υπουργείων.

Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τα παιδιά μας, χωρίς τυμπανοκρουσίες και θεατρινισμούς, με σεμνότητα και σεβασμό. Ο καθένας από εμάς, όσο μπορεί και με ότι μέσα έχει στα χέρια του , στηρίζει ψυχικά αλλά και γνωστικά τους μαθητές του σεβόμενος την αρχή της ισότητας. Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που παλεύουμε καθημερινά μέσα στην τάξη για την κατάκτηση της γνώσης, του πολιτισμού, για την ενίσχυση των παιδιών, να συνεχίσουμε να το κάνουμε και τώρα, με όποιον πρόσφορο τρόπο έχουμε. Να μην υποταχθούμε να μην συναινέσουμε στις επιδιώξεις της κυβέρνησης να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία εμπέδωσης νέων αντιδραστικών μέτρων.

Απαιτούμε:

  1. Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Άμεση σχετική απόφαση του Υπουργείου και ανακοίνωση της, προκειμένου να μην δημιουργείται επιπλέον ψυχολογική φόρτιση των μαθητών και των οικογενειών τους

  2. Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων, εφόσον η αναστολή λειτουργίας διαρκέσει περισσότερο από δύο βδομάδες. Η προαγωγή να γίνει μόνο με τους προφορικούς βαθμούς των μαθητών. Να οργανώσει συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαιδευτικών προβολών στη δημόσια τηλεόραση. Επίσης, να οργανωθεί, χωρίς καμία εμπλοκή ιδιωτικών συμφερόντων, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο υπηρεσιών και φορέων του υπουργείου, η ανάρτηση σε ιστοσελίδες ποιοτικού εκπαιδευτικού υλικού για κάθε τάξη και μάθημα, άμεσα προσβάσιμου σε όλο το μαθητικό δυναμικό.

  3. Κανένας συνάδελφος στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων με κάθε ενδιαφερόμενο. Να κλείσουν αμέσως τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.

  • 4.Άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέων. Άδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές (και όχι αναρρωτικής άδειας) και εκτός της κανονικής άδειας.

  • 5Νόμιμες άδειες ασθένειας και αναρρωτικές σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις. Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.).

6Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, καθαρισμού, φύλαξης κλπ) για τη λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της πανδημικής κρίσης.

7.Έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι για την προστασία των κερδών επιχειρηματιών και εργοδοτών.

8.Στήριξη του δοκιμαζόμενου από τις χρόνιες μνημονιακές πολιτικές δημόσιου συστήματος υγείας, με μόνιμη πρόσληψη όλου του απαραίτητου ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού. Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ανανέωση των συμβάσεων του επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού.

9.Ν΄ ανοίξουν τώρα όλα τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας που έκλεισαν στα χρόνια των μνημονίων. Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες για την πρόληψη της πανδημίας. Να επιταχθούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και οι ΜΕΘ σε αυτά που πάντα περισσεύουν, για όλους τους ασθενείς που θα χρειαστεί.

10.Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας.

11.Απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών, σε υγεία και εργασία, χωρίς αποκλεισμούς, για ασφαλισμένους και μη ασφαλισμένους.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Διαβεβαιώνουμε ότι οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης είναι εδώ για να στηριχθούν οι μαθητές, οι γονείς και η δοκιμαζόμενη κοινωνία.

Κάτω από αυτό το πρίσμα ,θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να στηριχτεί το δημόσιο σχολείο και ο ρόλος του.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες