ΈΛΜΕ Αχαίας: Η πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία την εποχή του κορονοϊού
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Β' Αχαίας: Μείωση της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές και κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων για φέτος

25η Μαρτίου 2020. Αντί των συνηθισμένων εκδηλώσεων και τιμών για τον αγώνα που οδήγησε στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, η χώρα κι όλος ο κόσμος

σχεδόν τελεί υπό την θανατερή κυριαρχία ενός αόρατου εχθρού (σε αντίθεση με το 1821). Ή μήπως ο ιός που θερίζει ανθρώπινες ζωές είναι απλώς το επιφαινόμενο;

 

Έχουμε παρακολουθήσει αυτήν την πρωτοφανή κατάσταση και τις συνέπειές της στην κοινωνία χωρίς διάθεση σύγκρουσης με το Υπουργείο κρίνοντας ότι σε μια τέτοια ακραία κατάσταση που εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές βρίσκονται επί ξυρού ακμής είναι άλλες οι προτεραιότητες. Προφανώς δεν ισχύει το ίδιο για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου που έχει αναλωθεί σ΄ έναν αγώνα δρόμου για να αποδείξει ότι είναι «ετοιμοπόλεμη» και σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. ( Έτσι κι αλλιώς έρχεται αξιολόγηση για τους Υπουργούς στο βάθος του τούνελ). Στο πλαίσιο αυτό πανηγυρικά ανακοινώνει λειτουργίες πλατφορμών ιδιωτικών και δημοσίων για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής λειτουργίας και επιχαίρει για τον αριθμό μαθητών (ανταποκρίθηκαν 62 χιλ. μαθητές, σε σύνολο 1.200.000) και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν και επιδιώκει να λειτουργήσει μοντέλα που χρειάζονταν χρόνο και χρήμα για την ανάλογη εκπαίδευση για να λειτουργήσουν ουσιαστικά κι όχι κατ’ επίφαση.

Η πραγματικότητα, βέβαια, έχει άλλα να πει τόσο στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, όσο και στο στενά εκπαιδευτικό. Η κοινωνία συγκλονίζεται από τις οικονομικές συνέπειες της επέλασης του κορονοϊού και ποιος την πληρώνει; Μα ασφαλώς τα πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα του πληθυσμού. Μετράμε ήδη 40 χιλιάδες απολύσεις (ως 18 Μάρτη) που η κυβέρνηση δεν ανακαλεί, μία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 68, 20/03/2020 σύμφωνα με την οποία

 

  • Οι εργαζόμενοι πρέπει να ζήσουν με το επίδομα των 800 ευρώ (533 € το μήνα) και μόνο για ενάμιση μήνα
  • Οι εργοδότες μπορούν να αναστέλλουν την σύμβαση εργασίας των εργαζομένων τους από 18 Μάρτη 2020 και για 1 μήνα (με δυνατότητα παράτασης ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας), έτσι ώστε να μην υποχρεούνται να καταβάλλουν τις αμοιβές και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων που απασχολούν
  • Το δώρο του Πάσχα (που καταβάλλεται βάσει νόμου ως την Μεγάλη Τετάρτη 8 Απριλίου μετατίθεται για το καλοκαίρι ακόμα και για τις επιχειρήσεις που δεν τελούν υπό καθεστώς αναστολής λειτουργίας.
  • Οποιαδήποτε εργασία συνδέεται με τον τουρισμό έχει αναβληθεί επ’ αόριστον αφήνοντας έωλους χιλιάδες εργαζόμενους
  • Αίρεται η απαγόρευση της πολιτικής επιστράτευσης και κάθε μορφής επίταξης των εργαζομένων κατά την διάρκεια απεργίας, έως την 30η Απρίλη (μέτρο που μας βάζει σε σκέψεις για την επόμενη ημέρα της κατάστασης έκτακτης ανάγκης)

 

Την ίδια στιγμή τα δημόσια νοσοκομεία που είναι στην εμπροσθοφυλακή της μάχης είναι αποψιλωμένα από δεκαετίες, οι γιατροί χωρίς μέσα προστασίας, τα τεστ που θα επιβεβαίωναντον ακριβή αριθμό κρουσμάτων είναι σε έλλειψη κι η κυβέρνηση επικαλείται τον εθελοντισμό, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να διπλασιάζει το κόστος για τον ΕΟΠΥ ορίζοντάς το στα 1600€ ανά κλίνη ΜΕΘ στα ιδιωτικά νοσοκομεία.

Σ’ αυτό το ευρύτερο πλαίσιο το Υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς άλλοτε εθελοντικά, άλλοτε πυροδοτώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό κι άλλοτε πιέζοντας τεχνηέντως μέσω διοικητικών στελεχών να συμμετέχουν στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Το Υπουργείο κάνει το «χρέος» του απέναντι στην κοινωνία παρουσιάζοντας έργο, αλλά παριστάνει ότι δεν ξέρει ότι υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν σταθερό τηλέφωνο και σύνδεση στο Διαδίκτυο, ούτε ότι οι γραμμές ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές δεν ανταποκρίνονται. Απευθύνεται σε γονείς (και στους απολυμένους προφανώς, λες κι είναι αυτή η προτεραιότητα της ζωής τους) να πάρουν κωδικούς για τα παιδιά τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται μπροστά σ’ ένα σύστημα που διαρκώς «πέφτει». Την ίδια κατάσταση αντιμετωπίζουν και συνάδελφοι. Το Υπουργείο με στόμφο ενημερώνει από τα δελτία ειδήσεων για τον αριθμό των καθηγητών που συμμετέχουν στο εγχείρημα της κάθε πλατφόρμας, αλλά δεν κάνει λόγο για το γερασμένο ή ελλιπή εξοπλισμό τους που προφανώς δεν παρέχεται από το κράτος, ενώ ο μισθός τους δεν επαρκεί για τέτοιες πολυτέλειες, ούτε για την μηδενική προετοιμασία τους σ’ έναν παντελώς διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης, για το ιδιαίτερο πλαίσιο στο οποίο αυτή υπακούει. Η καθολικότητα της εκπαίδευσης αίρεται εκ των πραγμάτων και οι ανισότητες διευρύνονται. Η περίφημη λύση της τεχνολογίας έχει όρια και είναι πλέον προφανές ότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει το δάσκαλο και την πραγματική τάξη τη σχέση που αναπτύσσεται και ακόμα περισσότερο την κοινωνικοποιητική λειτουργία του σχολείου. Ακόμα και το Υπουργείο παραδέχεται ότι ο στόχος είναι η διατήρηση της επαφής με το σχολείο, η επικοινωνία με τους μαθητές και όχι η κανονική λειτουργία του, παρόλα αυτά το υμνολόγιο στην τηλεκπαίδευση δεν δίνει καμιά διαβεβαίωση ότι δεν θα πληγούν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων αναπληρωτών.

 

Από την άλλη οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί του δημοσίου σχολείου αποδεικνύουν χρόνια τώρα -από την έναρξη της οικονομικής κρίσης και με την εφαρμογή των μνημονίων- ότι στηρίζουν το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τους ίδιους τους μαθητές. Και σ΄ αυτήν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης κινούνται με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές τους, είτε συμμετέχουν εθελοντικά στις μορφές τηλεκπαίδευσης προσπαθώντας να ανοίξουν μονοπάτια σ’ ένα αχαρτογράφητο για τους ίδιους πεδίο, είτε επιδιώκοντας επικοινωνία με τους μαθητές τους και παρέχοντας βοήθεια με άλλα μέσα.

Σε καμιά περίπτωση όμως αυτό δεν μπορεί να επιδιωχθεί με όρους υποχρεωτικότητας δεδομένων των συνθηκών (έλλειψη υποδομών, εξοπλισμού, οργανωμένου εκπαιδευτικού υλικού που να αντιστοιχεί στα γνωστικά αντικείμενα και κυρίως της αδυναμίας συμμετοχής του συνόλου των μαθητών). Εξάλλου από κανένα έγγραφο δεν συνάγεται κάτι τέτοιο.

Στην παρούσα συνθήκη οφείλουμε

  • να αναδείξουμε την πραγματική εικόνα της κατάστασης των δημόσιων σχολείων και να υπερασπιστούμε στον παιδαγωγικό μας ρόλο υπερασπιζόμενοι πάντα το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης
  • να επιδείξουμε την αλληλεγγύη μας σε πληττόμενες ομάδες του πληθυσμού
  • να διεκδικούμε την ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με δημιουργία μονάδων ΜΕΘ, προστασία του ιατρικού -νοσηλευτικού προσωπικού (οι εργαζόμενοι δεν είναι αναλώσιμοι) και επίταξη των ιδιωτικών νοσοκομείων για το ξεπέρασμα της κρίσης.
  • να αντιληφθούμε ότι η μείζων προτεραιότητα των ημερών είναι να μην έχουμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές

 

Καλούμε, λοιπόν, τα στελέχη της εκπαίδευσης να πάψουν να πιέζουν τους συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και το Υπουργείο

  • να εγκαταλείψει τα επικοινωνιακά παιχνίδια και τις πομφόλυγες περί ετοιμότητας,
  • να δεσμευτεί ότι όποια μελλοντική χρήση των τεχνολογικών εργαλείων θα λειτουργήσει επικουρικά στο έργο του εκπαιδευτικού,
  • να εκπονήσει προγράμματα ουσιαστικής τεχνολογικής στήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών και
  • να προχωρήσει σε μείωση της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές και κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων για φέτος.

 

Αν, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, βρισκόμαστε σε πόλεμο, αποφάσεις τέτοιου είδους είναι απλώς παρωνυχίδες όταν όλοι μας είμαστε έγκλειστοι και ελεγχόμαστε για τις μετακινήσεις μας στο βωμό της σωτηρίας των συμπατριωτών μας. Καλούμε, δε, την κυβέρνηση να σκύψει, έστω και καθυστερημένα στις ανάγκες των δημόσιων νοσοκομείων και να στηρίξει επί του πρακτέου το προσωπικό τους και να πάψει με την διαρκή επίκληση της «ατομικής ευθύνης» να συγκαλύπτει την ευθύνη τη δική της και των προηγούμενων κυβερνήσεων για τη διάλυση οποιασδήποτε δημόσιας δομής.

Η ευχή όλων μας είναι να επιστρέψουμε στις θέσεις μας και στα καθήκοντά μας αλώβητοι.

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες