Στις 7 Απριλίου αποστέλλεται από το Υπουργείο Παιδείας, με σήμανση ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ, στα σχολεία εγκύκλιος η οποία ζητάει από τους διευθυντές να καταγράψουν τις ανάγκες των σχολείων σε ηλ. υπολογιστές και tablet τα οποία θα «αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές». Αφήνεται έτσι σκόπιμα (;) να εννοηθεί πως οι έξυπνες αυτές συσκευές θα μοιραστούν σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς για να χρησιμοποιηθούν για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα νέα μεταφέρονται γρήγορα και οι επευφημίες είναι πολλές, όλοι συγχαίρουν το υπουργείο, μαζί και το κίνημα μας.
Η εγκύκλιος αναφέρει μεταξύ άλλων: …να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης στη χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού. Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)…
Δυο μέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου, αποστέλλεται καινούργια εγκύκλιος, η οποία διευκρινίζει διαρρήδην, ότι η προηγούμενη εγκύκλιος αναφέρεται μόνο στην κάλυψη αναγκών των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν στοχεύει στην παροχή ηλ. Υπολογιστών / tablet σε μαθητές/τριες ή εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο έτσι αποδεικνύει για μια ακόμα φορά, το πόσο λίγο νοιάζεται για τους μαθητές χωρίς πρόσβαση στην τηλέ-εκπαίδευση ενώ παρ’ όλα αυτά συνεχίζει τις τυμπανοκρουσίες για το πόσο καλά πάει η διαδικασία της τηλέ-εκπαίδευσης. Η αυταπάτη της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση καταρρίπτεται για μια ακόμα φορά. Ταυτόχρονα, η κ. Κεραμέως δεν διαψεύδει την είδηση ότι θα δοθούν έξυπνες συσκευές στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Την ίδια μέρα, αναρτάται στην Διαύγεια ανάθεση έργου από το ΥΠΕΠΘ, η οποία αναφέρει ότι θα δοθούν σχεδόν 70.000€ για την παροχή laptop στους υπαλλήλους του Υπουργείου, για να καλυφθούν οι ανάγκες της τηλέ-εργασίας τους.
Αναρωτιόμαστε:
Διαθέτει το Υπουργείο τόσα χρήματα για τους υπαλλήλους του αλλά όχι για τους μαθητές; Πως θα κρίνουν οι διευθυντές ποιες είναι οι ανάγκες των σχολικών μονάδων; Τι είναι αυτό που χρειάζεται μια σχολική μονάδα; Πως θα κρίνει το υπουργείο σε ποιες σχολικές μονάδες θα διανεμηθεί τι; Δεν θα έπρεπε να μεριμνήσει τουλάχιστον για την παροχή, έστω λίγων, ηλ. συσκευών σε αυτούς τους μαθητές οι οποίοι το έχουν πραγματικά ανάγκη ή δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;
Για να συνοψίσουμε, σχεδόν 70.000€ για τις ανάγκες τηλεργασίας των υπαλλήλων του υπουργείου. 0€ για τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ηλεκτρονικές συσκευές και πρόσβαση στο διαδίκτυο και την τηλέ-εκπαίδευση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη