Το υπουργείο παιδείας έχει επιδοθεί σε έναν, χωρίς προηγούμενο, αγώνα δρόμου για να πιάσει στον ύπνο, για μία ακόμη φορά, την εκπαιδευτική κοινότητα και να δρομολογήσει τα αντιδραστικά του σχέδια στο χώρο της εκπαίδευσης,
- μετά την περίφημη «εξ αποστάσεως» τηλεμεταφορά πληροφοριών που την μετονόμασε σε «εξ αποστάσεως διδασκαλία»
- μετά την προαιρετική συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών που μετατράπηκε με προφορικές πιέσεις σε «χαλαρά υποχρεωτική» ή σε «απολύτως υποχρεωτική»
- μετά την ανεπανάληπτη φούσκα της ανύπαρκτης τελικά δωρεάν παροχής λάπτοπ και τάμπλετ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
- μετά την αδικαιολόγητη αργοπορία που επιδεικνύει στην ανακοίνωση της αυτονόητης προαγωγής όλων των μαθητών που δεν έχουν πρόβλημα απουσιών στις επόμενες τάξεις χωρίς εξετάσεις
- μετά την ανακοίνωση της μειωμένης ύλης για τις Πανελλαδικές η οποία όμως είναι περισσότερη από την ύλη που έχουν διδαχτεί οι μαθητές .
Το υπουργείο, προχωράει τηλεσιγά-τηλεσιγά σε παρότρυνση προς τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν την «εξ αποστάσεως» ακόμα και μέσα στις διακοπές του Πάσχα και μάλιστα προχωρώντας στην ύλη παρακάμπτοντας το ΠΔ 104/79 που ορίζει ρητά αργίες και διακοπές. Βέβαια, προσπαθώντας πάλι να παραπλανήσει την εκπαιδευτική κοινότητα, προτάσσει το προαιρετικό της παρότρυνσης και διαβεβαιώνει, χωρίς όμως να γίνεται πιστευτό, ότι δεν θα θεωρείται διδακτέα η ύλη αν δεν έχει διδαχτεί και μέσα στην τάξη.
Δεν σταματά βέβαια εκεί, ετοιμάζεται να μας αιφνιδιάσει, καταθέτοντας με πρωτοφανή αντιδημοκρατική μεθόδευση ένα πολυνομοσχέδιο με ΟΛΕΣ τις αντιεκπαιδευτικές του μεταρρυθμίσεις, (αριστεία, αυτονομία, αξιολόγηση, νέο Λύκειο, τράπεζα θεμάτων κλπ) με μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς «δεμένους» και έγκλειστους στην «καραντίνα».
H ΝΔ και το υπουργείο της Κεραμέως, παίρνοντας τη σκυτάλη από το υπουργείο του Γαβρόγλου και την κυβέρνηση Σύριζα, συνεχίζει επάξια στην ίδια γραμμή αιφνιδιασμού. Έτσι και πέρσι ο Γαβρόγλου κατέβασε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο μέσα στις διακοπές του Πάσχα ενώ τα προηγούμενα Χριστούγεννα το νομοσχέδιο για το προσοντολόγιο! Τελικά φαίνεται πόσο ενοχλητικό είναι το εκπαιδευτικό κίνημα που ακόμη και με την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ και των περισσότερων ΕΛΜΕ να στηρίζουν προκλητικά τις κυβερνητικές επιλογές, τους δημιουργεί ανησυχία σε βαθμό που να προσπαθούν να βρουν τις διακοπές ή την καραντίνα για να περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους με ύπουλο τρόπο.
Η κυβέρνηση της ΝΔ λοιπόν και η Κεραμέως έχοντας πάρει τα μαθήματά τους από την Κυβέρνηση Σύριζα και τον Γαβρόγλου προσπαθούν να «πιάσουν τις μύγες με το μέλι». Με την προαιρετικότητα στα χαρτιά από τη μια και τις πιέσεις από τους διευθυντές εκπαίδευσης και των σχολείων από την άλλη, με τη διγλωσσία ότι κάνουμε μόνο επαναλήψεις μέσω τηλεκπαίδευσης από τη μια ενώ η Κεραμέως στα μέσα δήλωνε ότι η ύλη προχωράει από την άλλη, προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα στην καλύτερη περίπτωση ενοχικό και στην χειρότερη περίπτωση φοβικό ακόμα και ανταγωνιστικό μεταξύ των συναδέλφων. Η ίδια η ύπαρξη της προαιρετικότητας ήρθε πολύ πονηρά να χωρίσει τους « πρόθυμους και συνεπείς» απ’ τους «απρόθυμους και τεμπέληδες». Τι πιο ωραίο ξεσκαρτάρισμα εν όψει της αξιολόγησης που σχεδιάζουν;
Στο επίπεδο των σωματείων ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ «βάζουν πλάτη» για την τηλεκπαίδευση όχι ως απλά αναγκαία για την περίσταση αλλά επιπλέον ως «την τελευταία λέξη της μόδας» στην εκπαίδευση. Απότοκα αυτής της πολιτικής θέσης είναι μέλη τους σε πολλές ΕΛΜΕ να τολμούν να αφήνουν υπονοούμενα στους συλλόγους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι μόνο όσοι κάνουν τηλεκπαίδευση θα πρέπει να πληρώνονται κανονικά ενώ στους άλλους τους «λουφαδόρους» θα πρέπει να γίνει περικοπή μισθού, να ζητούν να «καρπωθούν» ποικιλοτρόπως την «εθελοντική» κατά τα άλλα προσφορά τους, ή να ενθαρρύνουν να αναφέρεται δημόσια ο αριθμός των μαθητών που συμμετείχαν στο μάθημά τους καλλιεργώντας για το μέλλον το αγοραίο κυνήγι του μαθητή – πελάτη. Έτσι προωθούν τη λογική ότι ο καθένας δουλεύει μόνος του και για να είναι ανταγωνιστικός πρέπει να δουλεύει «εκτός ωραρίου» ακόμα και τις αργίες.
Το ΠΑΜΕ ως κομμάτι του συνδικαλιστικού κινήματος που δεν συντάχθηκε με τη λογική της κυβέρνησης και του υπουργείου θεωρούμε ότι με τη θέση του «συμμετέχουμε στην τηλεκπαίδευση, βοηθάμε τους μαθητές μας με όλα τα μέσα» κάνει λάθος. Αυτή η στάση διευκολύνει και νομιμοποιεί τις προθέσεις του υπουργείου ενώ παράλληλα δεν υπερασπίζει στην πράξη, ως οφείλει, το μεγαλύτερο κομμάτι μαθητών που δεν έχει τα μέσα και νιώθει μειονεκτικά έναντι όσων έχουν καθώς και τους εκπαιδευτικούς που δεν γνωρίζουν και πρέπει να λογοδοτούν ακόμα και στον εαυτό τους για το ότι αισθάνονται ανεπαρκείς.
Για εμάς, καμία από τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης δεν είναι τυχαία. Όλες αποτελούν μικρά ή μεγαλύτερα κομμάτια του μεγάλου παζλ που θέλει :
- την παιδεία έρμαιο των ιδιωτικών ορέξεων, με ιδιωτικά μαγαζιά να παρέχουν «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», διεκδικώντας μερίδιο από τον κρατικό κορβανά των δαπανών για την εκπαίδευση
- τη μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση
- την αδιοριστία και την αντικατάσταση των διορισμών με χρήση μεθόδων που εφαρμόζονται στην «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση
- τη απαράδεκτη σύνδεση της «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση με την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων που ονειρεύονται
Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε εγρήγορση και διαρκή ετοιμότητα κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου να βάλει την κοινωνία «στο γύψο».
Απαιτούμε
- Κατάργηση όλων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και άρση της υποχρεωτικότητας των διαγωνισμάτων του β΄ τετραμήνου.
- Nα μην περάσουν οι fast track ρυθμίσεις κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων. Κανείς να μην εργαστεί στις διακοπές του Πάσχα! Καμία συμπλήρωση της ύλης από «απόσταση» ή με εντατικά μαθήματα αν ανοίξουν τα σχολεία.
- Να γίνει νέα περικοπή εξεταστέας ύλης, σύμφωνα με την ελάχιστη ύλη πανελλαδικά.
- Αύξηση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ που να ανταποκρίνεται στο μέγεθος και το βάθος της κρίσης που διέρχεται η χώρα. Μεγάλη αύξηση των μεταγραφών φοιτητών.
- Να μην κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο για το σχολείο της αγοράς
Δηλώνουμε προς το υπουργείο και προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα δεχτούμε να απεμπολήσουμε το δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς κοινωνικούς, οικονομικούς ή άλλους αποκλεισμούς για κανέναν λόγο και με οποιαδήποτε δικαιολογία. Θα αγωνιστούμε για το δικαίωμα όλων των εργαζόμενων στην εκπαίδευση για σταθερή και μόνιμη εργασία που να εξασφαλίζει τη ζωή και την αξιοπρέπειά μας.
13 Απρίλη 2020
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη