«Το Υπουργείο Παιδείας δεν εξηγεί γιατί δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα σχολεία»
Καίρια ερωτήματα για την επαναλειτουργία των σχολείων θέτει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων και υποστηρίζει ότι υπάρχουν σχολικές αίθουσες που δεν πληρούν τους βασικούς όρους φωτεινότητας και φυσικού αερισμού

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων:

Σήμερα οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού μας – όπως και όλης της Χώρας – λειτούργησαν μετά από ένα μεγάλο διάστημα παύσης. 

Κατά τη συνήθη τακτική του το ΥΠΑΙΘ έκρινε πως η επαναλειτουργία των σχολείων πρέπει να γίνει άμεσα, χωρίς κανένα διάλογο ή συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία καλείται να υλοποιήσει στην πράξη τα πρωτόγνωρα μέτρα για την εφαρμογή της επαναλειτουργίας των σχολείων.

Τι εννοούμε. Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που το προηγούμενο χρονικό διάστημα σηκώσαμε με συνέπεια και αποτελεσματικότητα την ευθύνη της εξ’ αποστάσεως διατήρησης της παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές μας, με τη χρήση της ασύγχρονης ή σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, είμαστε έτοιμοι για την επαναλειτουργία των σχολείων με όρους, όμως, που θα διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια όλης της σχολικής κοινότητας.

Γίνεται όμως αυτό;

Το Υπουργείο Παιδείας δεν μας εξηγεί, ούτε επαρκώς ούτε σαφώς,

  • γιατί ενώ σε άλλους χώρους συνάθροισης υπάρχει όριο ασφάλειας η επιφάνεια των  5 - 10τ.μ.ανά άτομο, στα σχολεία αρκούν λιγότερα;  
  • γιατί  ενώ η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική σε άλλους κλειστούς χώρους εργασίας ή συνάθροισης (με επιβολή προστίμου για τη μη εφαρμογή), στις σχολικές αίθουσες είναι προαιρετική;
  • ισχύουν συζευκτικά οι κανόνες ασφάλειας του 1.5μ. απόστασης ΚΑΙ μέγιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τμήμα (ΚΑΙ τα δύο);

Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει άραγε, ότι σε αρκετές περιπτώσεις σχολείων,

  • η τήρηση ακόμη και των μειωμένων (!!) ορίων ασφαλείας σε σχολικές αίθουσες και χώρους προαυλισμού είναι πρακτικά αδύνατη ακόμη και για τους μισούς μαθητές;
  • πως υπάρχουν σχολικές αίθουσες που δεν πληρούν τους βασικούς όρους φωτεινότητας και φυσικού αερισμού, ακόμη και σε συνθήκες κανονικότητας;
  • ότι το σύστημα σχολικής υγιεινής, σε επίπεδο ανθρώπινων και υλικών πόρων, δεν ανταποκρίνεται στους όρους ασφάλειας;

Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει άραγε:

  • την ανάγκη επανεγκατάστασης και διαμονής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών; (σε αρκετές περιπτώσεις τα καταλύματα που διέμεναν,  πλέον δεν λειτουργούν!!)
  • την ανάγκη καθημερινής μετακίνησης 4 ή 5 εκπαιδευτικών που διδάσκουν μακριά από τις εστίες τους με ένα αυτοκίνητο; 
  • τη μαζική μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία;

Πέρα όμως από όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας δεν φαίνεται να έχει καμία σαφή απάντηση για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της υγείας των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Η ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων προϋποθέτει εμπιστοσύνη:

1. στην οργάνωση και τη λειτουργία του συστήματος σχολικής υγιεινής και ασφάλειας και

2. στην αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου του ΥΠΑΙΘ.

Δυστυχώς, με τις πρόσφατες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας καμιά από τις προϋποθέσεις αυτές δεν ικανοποιήθηκε. Είναι απαραίτητο να ξεπεραστούν και να μπουν στην άκρη οι όποιες επικοινωνιακές ανάγκες και ο «εικονικός κόσμος» του ΥΠΑΙΘ και να επιλυθούν άμεσα τα αληθινά θέματα της σχολικής ζωής και πραγματικότητας.

Το υγειονομικό ρίσκο παραμένει καθώς βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Ή μήπως η υγεία ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας έπεται από το «success story» της επανεκκίνησης της οικονομίας και της επιστροφής στην κανονικότητα;

Διεκδικούμε η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων να γίνει με σαφείς όρους και συνθήκες που θα προστατεύουν την ΥΓΕΙΑ ΟΛΩΝ, των μαθητών και των οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Να εξασφαλισθούν δωρεάν μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις ώρες που θα βρίσκονται στο σχολείο.
  • Να εξασφαλισθούν δωρεάν μάσκες για τους μαθητές που μετακινούνται με λεωφορεία.
  • Άμεση και δωρεάν προμήθεια των σχολείων με σαπούνια, αντισηπτικά, απολυμαντικά, χαρτικά και άλλα είδη καθαρισμού.
  • Να διασφαλιστεί ο συστηματικός καθαρισμός - επαρκούν οι σχολικές καθαρίστριες για την εργασία αυτή; τα ωράριά τους και οι αποδοχές τους ανταποκρίνονται σ’ αυτές τις απαιτήσει;  - και  η απολύμανση των σχολικών χώρων.

Απέναντι σε αυτή την υγειονομική απειλή, που αλλάζει τη ζωή των πολιτών και της κοινωνίας, δεν υπάρχουν περιθώρια για «στενές» πολιτικές συμπεριφορές. Χρειαζόμαστε άλλες πολιτικές, την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, τον διάλογο, την τεκμηρίωση και την αποτελεσματικότητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karkinos_enterou.jpg
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου
Μια πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ίρβαϊν αποκαλύπτει ένα νέο και σημαντικό παράγοντα: τη διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού,...
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου