Με το νέο Νομοσχέδιο επιχειρείται μια νέα υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων απαιτεί την απόσυρσή του και καταγγέλλει την ίδια την πολιτική επιλογή της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας ως βαθιά αντιδημοκρατική.

Το νέο Νομοσχέδιο

Συνάδελφοι-συναδέλφισσες, το προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, δημιούργησε αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε μια περίοδο κρίσιμη για την ανθρωπότητα, η κυβέρνηση, είναι έτοιμη να περάσει όλες τις κόκκινες γραμμές που είχαν θέσει εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές.

Κύριοι άξονες του νομοσχεδίου είναι η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης με τη βάση του 10, αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβρη του ΄20, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εφαρμογή της από τον Σεπτέμβρη του ΄21,  αύξηση του αριθμού των προτύπων, ποινές για τους αναπληρωτές, μείωση εισακτέων και μεταγραφών στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα και τέλος η επαναφορά του αναχρονιστικού μέτρου της διαγωγής και της αύξησης ποινών για τους μαθητές.

Ας δούμε τι πραγματικά γίνεται αναλύοντας μερικά από τα παραπάνω:

ΑΡΘΡΟ 5 : Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών

¨Η επιστροφή της διαγωγής¨ (καταργείται η παράγραφος 15 του άρθρου 83 του Ν. 4485/2017)

 Η κυβέρνηση επιλέγει, με όρους τιμωρητικούς, να επαναφέρει το καθεστώς της αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο, μια παρέμβαση βαθιά συντηρητικής απόχρωσης. Εντελώς αναχρονιστικό, συντηρητικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο.

ΑΡΘΡΟ 8: Βάση του 10:

Η ιδεολογία της κυβέρνησης είναι να μειώσει τους εισακτέους και να ιδιωτικοποιήσει την εκπαίδευση. Η προσπάθεια υποβάθμισης των δημοσίων πανεπιστημίων ξεκίνησε με τον στιγματισμό τους ως άνδρα τρομοκρατίας, συνεχίστηκε με την καταστρατήγηση του άρθρου 16 που έφερε η εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ με εκείνα των κολεγίων και σήμερα, έρχεται το πολυνομοσχέδιο να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων με τη βάση του 10, πάλι προς όφελος των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Το αν κάποιος υποψήφιος φοιτητής θα μπει με υψηλό ή χαμηλό βαθμό στο πανεπιστήμιο,  καθορίζεται από τη δυσκολία των θεμάτων και τις θέσεις που διεκδικούν. Ο βαθμός δεν καθορίζεται από το επίπεδο του μαθητή. Αν θέλει το κράτος να έχει λιγότερους φοιτητές, μειώνει τις θέσεις στις σχολές. Γιατί δεν το κάνει; Γιατί θα προκαλούσε το κοινό αίσθημα που θέλει «...να μπει το παιδί σε μια σχολή, κι ας μην υπάρχουν θέσεις εργασίας». Γλιτώνει την κατακραυγή και ταυτόχρονα πετυχαίνει να κατακρίνει και να στιγματίζει τη δημόσια εκπαίδευση, που τάχα δεν προετοιμάζει καλά τους μαθητές. Και σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων, έρχεται να ποσοτικοποιήσει τις επιδόσεις των μαθητών.

ΑΡΘΡΟ 9 :  Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

Επανέρχεται ο θεσμός που είχε εισαχθεί με τον Ν.4186/13 με την οποία μπαίνεις σε μια διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων. Όταν εφαρμόστηκε αυτό το 2013 – 2015, είχαμε υπερτριπλασιασμό  των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση. Γιατί τα θέματα καθορίζονται από τους καθηγητές με βάση τι έχουν διδάξει και το επίπεδο των μαθητών τους. Όταν έχουμε 10 χρόνια κρίσης όμως, κι έχει διαλυθεί η δημόσια παιδεία και δεν επαναφέρεις τουλάχιστον χρηματικά την κατάσταση αλλά αυστηροποιείς το πλαίσιο, τι κάνεις; Ουσιαστικά μετακυλάς την ευθύνη στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Λες, ότι αν τα παιδιά σας κοπούν εξαιτίας της τράπεζας θεμάτων, δεν φταίμε εμείς που δεν στείλαμε καθηγητές στα σχολεία μέχρι τον Μάρτιο, αλλά εσείς».

Όσον αφορά τα μαθήματα εξέτασης έχουμε σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο χωρίς την προηγούμενη και ουσιαστικότερη ενίσχυση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της διαμόρφωσης ενός σοβαρού συστήματος αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Eπανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ’ γυμνασίου για όσους δεν προάγονται. 

ΑΡΘΡΑ 11, 12, 13 : Πρότυπα, Πειραματικά Σχολεία, Ίδρυση και διασύνδεση

Σε μια Δημόσια Εκπαίδευση μαστιζόμενη από υποχρηματοδότηση και αποστερημένη από πολιτικές ενίσχυσής της, προβάλλεται η «αριστεία» των Προτύπων σχολείων, που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση προωθεί τη λεγόμενη Αριστεία σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και θα λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.

ΑΡΘΡΑ 20 & 21: Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών – αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Η αξιολόγηση Ανοίγει την πόρτα στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στη μείωση του προϋπολογισμού για την παιδεία.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τον Σεπτέμβρη του 2020 και των εκπαιδευτικών από το 2021. Η αξιολόγηση των μονάδων, είχε ψηφιστεί και από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σήμερα όμως, αυστηροποιείται το πλαίσιο και μπαίνει καθαρά το θέμα πλέον της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση  θα συνδυαστεί με την οικονομική αυτονομία της μονάδας άρα και με τις χορηγίες δηλαδή με την ιδιωτικοποίηση. Έτσι συμβαίνει σε όλες τις χώρες που αξιολογούνται οι μονάδες. Προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση ως κάτι θετικό, γιατί έτσι λένε τα ΜΜΕ χρόνια τώρα, με αποτέλεσμα να στρέφουν τους γονείς εναντίον μας. Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα.

Ουσιαστικά όμως το κράτος, επιδιώκει να βαθμολογεί τις σχολικές μονάδες, ώστε να καθορίζει στη συνέχεια με βάση τη βαθμολογία τα ποσά που θα δίνει σε κάθε σχολείο. Θα λέει, στα καλά δίνω περισσότερα και στα κακά λιγότερα.

ΑΡΘΡΟ 51 : Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ   &

ΑΡΘΡΟ 52 : Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Στερεί βασικά μορφωτικά δικαιώματα από τους μαθητές αφαιρώντας τη δυνατότητα να εγγράφονται α) στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, απόφοιτοι των ΓΕΛ στη Β΄ τάξη για απόκτηση πτυχίου ΕΠΑΛ και β) απόφοιτοι των ΕΠΑΛ για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν.

Αυτό συνεπάγεται αυτόματα πτώση του μαθητικού δυναμικού των ημερήσιων ΕΠΑΛ, περίπου 12%.

Επίσης επιχειρείται και η ταυτόχρονη συρρίκνωση των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., κάτι που δημιουργεί έντονους προβληματισμούς στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ. για το μέλλον των σχολείων τους αλλά και για τα εργασιακά τους.

ΑΡΘΡΟ 45:  Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (παρ.4)

Αύξηση των ποινών αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται στα  δύο ή και στα τρία έτη ακόμα και αν προσλαμβάνονται στα μέσα της χρονιάς. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, νομοθετούνται τιμωρίες. Την ίδια στιγμή μάλιστα που καθυστερούν αδικαιολόγητα οι διορισμοί τόσο στην ειδική αγωγή όσο και στη γενική εκπαίδευση.

Αντί λοιπόν να προσλάβουν εκπαιδευτικούς, τιμωρούν κι αυτούς που έχουν ήδη τραβήξει τα πάνδεινα, πηγαίνοντας σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα να εργαστούν, μακριά από τις οικογένειες τους.

Συνάδελφοι\ισσες, τα προβλήματα που δημιουργεί το «Νομοσχέδιο Κεραμέως» είναι πάρα πολλά.

Ως ΕΛΜΕ-Ι, απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο και αναχρονιστικό.

Απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πολιτική επιλογή της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας ως βαθιά αντιδημοκρατική.

Καλούμε όλους, σωματεία, οργανώσεις, να εκφράσουν μαζί μας την αντίθεσή τους για τον τρόπο που επιχειρεί η κυβέρνηση να υποβαθμίσει την Δημόσια Εκπαίδευση.

Καλούμε τους Βουλευτές να καταψηφίσουν το Νομοσχέδιο αυτό και να ταχθούν στο πλευρό των μαθητών, των γονέων και των Εκπαιδευτικών που πραγματικά αγωνιούν για το μέλλον της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης.

 

ΕΛΜΕ – ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

    Ο Πρόεδρος                               Ο Γραμματέας

 Στέφανος  Μιχάλης                             Κώστας  Γκανιάτσας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

NOSOKOMEIO
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
Τα ελληνικά νοσοκομεία πλέον δεν είναι ασφαλή για τους ασθενείς, εξαιτίας της υψηλής συχνότητας λοιμώξεων από ανθεκτικά μικρόβια,
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία