ΣΕΠΕ Λαγκαδά: Έξω οι κάμερες από τα σχολεία - Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση
Σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση καλεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λαγκαδά την Τετάρτη 13/5, στις 13.00 το μεσημέρι, στο άγαλμα Βενιζέλου 

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λαγκαδά:

Συνάδελφοι/ισσες,

Η υπουργός Παιδείας,θέλοντας να διαγράψει κάθε αμφιβολία ότι εχθρεύεται καθετί που θυμίζει διάλογο, ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο και όλη την κοινωνική και πολιτική ζωή, προώθησε για ψήφιση μέσα στη νύχτα μια τροπολογία που έρχεται να δέσει με τα άλλα στοιχεία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της, την επιβολή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και το αντιδραστικό αναχρονιστικό πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.

Ακριβώς τη μέρα που με νέα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη κι άλλες πόλεις διατρανώσαμε την αντίθεση μας στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και το χωρίς όρους προστασίας της υγείας άνοιγμα των σχολείων, η κυβέρνηση με τροπολογία (σε ένα άσχετο με την εκπαίδευσησχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου) ψήφισε μια ακόμα αντιδραστική διάταξη, η οποία όχι μόνο καθιστά νόμιμη την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Η τροπολογία αυτή είναι πολλαπλά επικίνδυνη:

-Γιατί νομιμοποιεί ωςκανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση”, πράγμα όχι μόνο παιδαγωγικά απαράδεκτο αλλά ακόμη και από το Υ.ΠΑΙ.Θ. μέχρι χθες μη αποδεκτό:η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία. «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός», αναφέρεται στην πρώτη παράγραφο της τροπολογίας και μ’ αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!

-Γιατί η τροπολογίαεισάγει την κάμεραστη σχολική αίθουσα και τη διδασκαλία, μέτρο που κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης, ο αυθορμητισμός και η ελευθερία λόγου παύουν να υπάρχουν, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνταικαι η σχολική τάξη παύει να αποτελεί χώρο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης όταν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριεςπαρακολουθούνται από τρίτους.

-Γιατί η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Παρότι στην δεύτερη παράγραφο της τροπολογίας αναφέρεται ότι «δεν επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος παρά μόνον η ζωντανή μετάδοση ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο και για τον ανωτέρω συγκεκριμένο σκοπό», όχι μόνο δεν μπορεί με κανένα τρόπο να εξασφαλιστεί κάτι τέτοιο αλλά και είναι πολύ εύκολο να καταγραφεί, αποθηκευτεί και χρησιμοποιθεί κατά το δοκούν από οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε σκοπό.Κι έτσι μια άτυχη στιγμή, μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα αυτιά και μάτια, να γίνει αντικείμενο αρνητικών σχολίων  και χλευασμού.Η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση και μαθητής και δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι με  τας υποδείξεις».

Και αν για το Υ.ΠΑΙ.Θ.  η τροπολογία έρχεται με διπλό στόχο,  την επιβολή απόλυτου ελέγχου στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αξιολόγηση από τη μια και την κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικών με κάμερες αντί για μόνιμους διορισμούς από την άλλη, εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε  την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών σ’ αυτό τον κίνδυνο! Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν από όλη την κοινωνία. Η πανδημία γίνεται αφορμή για την μόνιμη εισαγωγή του bigbrother στη ζωή μας, είναι η provagenerale για το μόνιμο στήσιμο της κάμερας στο σχολείο ή στη δουλειά μας, στο σπίτι, σε κάθε χώρο, για την κατάργηση κάθειδιωτικότητας και τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο κάθε πράξης, λόγου και σκέψης μας. Γιατί τελικά το τι εκπαίδευση θέλεις, δείχνει σε τι κόσμο θέλει να ζήσεις…

Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην αντιδραστική υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση!Ακόμα και τώρα που ψηφίστηκε η κατάπτυστη, χουντικής έμπνευσης τροπολογία της δεν θα εφαρμοστεί και με συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών και γονιών, θα μείνει στα χαρτιά!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!

-Την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.(αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα και κλείσιμο σχολείων-εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο - νέοι εξεταστικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών με επαναφορά τράπεζας θεμάτων και βάσης του 10 – αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών κ.ά.)

-Την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών(δωρεάν παροχή μέσων προστασίας, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.)

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο Δημόσιο και Δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό για όλους όσους ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας.

ΚΑΛΟΥΜΕ τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕνα κηρύξουν απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την απόφαση των 77 εκπ/κών σωματείων για Απεργία–Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.

ΚΑΛΟΥΜΕμαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης κι όλης της χώραςνέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας, με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας, τηνΤετάρτη 13 Μάη, στη 1μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά