Υποχρεωτικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο ΚΕΣΥ Σύρου σε αντιπαιδαγωγικη και αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση
Ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων

Όσον αφορά στην εγκύκλιο για την επαναλειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (για το κοινό), σύμφωνα με την πρόσφατη, υπ. αριθμ. 51382/ΓΔ4/5-5-20 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, αποφασίστηκε αιφνίδια η διάθεση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στα ΚΕΣΥ, χωρίς δική τους δήλωση. Η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων καταγγέλλει αυτήν την ενέργεια ως αυθαίρετη και καταχρηστική, ως άλλη μια πράξη καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Η εγκύκλιος αυτή εκμεταλλευόμενη την κρίση αποφασίζει (με ξεκάθαρο τον κίνδυνο της παγίωσης) την αυθαίρετη μετακίνηση εργαζομένων από δομή σε δομή χωρίς ο/ η εργαζόμενος/ η να έχει το δικαίωμα επιλογής. Έτσι το καθεστώς της ελαστικής εργασίας με τους χιλιάδες αναπληρωτές, το προσοντολόγιο, τα “τσεκουρωμένα” εργασιακά δικαιώματα ολοένα και διευρύνεται.

Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που καλούνται “βίαια” να αλλάξουν υπηρεσία ΗΔΗ εργάζονται σε κάποια δομή εκπαίδευσης παρέχοντας υπηρεσίες υποστήριξης/ συμβουλευτικής εξ αποστάσεως στους μαθητές και τις οικογένειές τους, που το έχουν ακόμη περισσότερο ανάγκη λόγω των συνθηκών. Μέσω της εγκυκλίου καλούνται οι ίδιοι εργαζόμενοι ή να παρέχουν τις διπλάσιες υπηρεσίες ή να εγκαταλείψουν τους μαθητές που υποστηρίζουν. Γιατί και ποια παιδιά θα στερηθούν, για παράδειγμα, το δάσκαλο ή το ψυχολόγο τους;

Ορισμένες περιπτώσεις εκπαιδευτικών, που κλήθηκαν, δεν κατέχουν τις προϋποθέσεις εργασίας στον χώρο των γνωματεύσεων. Πώς ζητείται από μια φιλόλογο γενικής αγωγής, χωρίς ειδίκευση στην ειδική αγωγή, ξαφνικά να εργαστεί σε ένα ΚΕΣΥ και να διενεργήσει αξιολογήσεις παιδιών, που εμπίπτουν (ή όχι) στις κατηγορίες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;  Αφενός είναι αντιδεοντολογικό, αφετέρου θέτει σε κίνδυνο τους ίδιους τους μαθητές, την εύρυθμη συνέχιση της σχολικής και μετέπειτα ζωής τους.

Όσον αφορά τους μαθητές που φοιτούν στα ΕΝΕΕΓΥΛ συμβαίνει το “παράδοξο” (καθόλου παράδοξο αν λάβουμε υπόψη μας την αδιαφορία και αυτής της κυβέρνησης για την ειδική αγωγή και τη φιλοδοξία της για τη δημιουργία του “σχολείο αρίστων”)  το Υπουργείο να ανοίγει τα σχολεία με προτεραιότητα την Γ' Λυκείου, αλλά όχι  για αυτούς τους μαθητές, που επίσης ετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις και όχι μόνο αυτό (εν δύναμει) τους στερεί και την εξ αποστάσεως ενίσχυση, καθώς στέλνει τους εκπαιδευτικούς τους στα ΚΕΣΥ. Γενικότερα οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έχουν αγνοηθεί παντελώς, δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλεψή και σχέδιο για την επαναλειτουργία τους, αλλά ούτε καν και σχετικές ανακοινώσεις.

Σχετικά με τα σχολεία γενικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τι προβλέπεται όταν/αν ανοίξουν; Οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης και παράλληλης στήριξης θα επιστρέψουν στα παιδιά που εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, αφήνοντας αυτή τη φορά εκτεθειμένο το ΚΕΣΥ; ή οι μαθητές θα επιστρέψουν στο σχολείο χωρίς τους δασκάλους τους;

Στην πραγματικότητα, η διαδικασία αυτή αποτελεί μια πράξη “μπαλώματος” με αναποτελεσματικές και πρόχειρες “λύσεις” στα χρόνια ζητήματα των ΚΕΣΥ που “διογκώθηκαν” στην παρούσα κατάσταση. Η υποστελέχωση των ΚΕΣΥ, η υποχρηματοδότηση, τα κτιριακά ζητήματα, οι ελλείψεις υλικοτεχνικού εξοπλισμού (όπως αξιολογητικά εργαλεία) ταλανίζουν διαχρονικά τα ΚΕΣΥ με σοβαρές συνέπειες. 

Το ΚΕΣΥ της Σύρου (που εξυπηρετεί 13 νησιά των Κυκλάδων) υποστηρίζεται από αναπληρωτές (όχι όλων των ειδικοτήτων και όχι σε επαρκή αριθμό). Επιπρόσθετα, μιας και η εν λόγω εγκύκλιος αναφέρει τη δυνατότητα διάθεσης και χώρων (σχολείων που δε λειτουργούν) επισημαίνουμε, άλλη μια φορά, πως το ΚΕΣΥ της Σύρου στεγάζεται σε ένα υγειονομικά και λειτουργικά ακατάλληλο κτίριο, χωρίς προσβασιμότητα και επαρκείς αίθουσες. Στην ουσία καμία προσωρινή διάθεση χώρου δεν θα καλύψει τις πραγματικές και διαχρονικές στεγαστικές του ανάγκες.

Απαιτούμε:

  • Την άμεση πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα ΚΕΣΥ.
  • Τη μετεγκατάσταση των δομών  κατάλληλους χώρους, εφόσον κρίνεται αναγκαία.
  • Την άμεση χρηματοδότηση τους.
  • Οι συνάδελφοι που υποστηρίζουν παιδιά στα σχολεία να παραμείνουν στις θέσεις και το έργο τους.
  • Να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος, ώστε να ολοκληρωθούν οι γνωματεύσεις με σοβαρότητα, εγκυρότητα και όχι με “fast track” διαδικασίες.
  •   Να αρθεί άμεσα η δυνατότητα υποχρεωτικών αποσπάσεων και μετακινήσεων συναδέλφων από τον/την εκάστοτε Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης.
  •  Καμία υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφου
  • Να γίνουν άμεσα μόνιμοι μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών σε γενική και ειδική αγωγή.

Το υπουργείο επιτέλούς να αναλάβει τις ευθύνες του!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη