Ζ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης: Να επιδιώξουμε με κάθε τρόπο τον πανεκπαιδευτικό και πανκοινωνικό χαρακτήρα των κινητοποιήσεων
Αποφάσεις Γεν. Συνέλευσης Ζ’ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης, 20/5/2020 - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Με αφορμή (ή “ευκαιρία”) την υγειονομική κρίση, το εκπαιδευτικό κίνημα (μαζί με όλους τους εργαζόμενους και την κοινωνική πλειοψηφία) έχει να αντιμετωπίσει μια νέα αντιλαϊκή επίθεση, συμπληρωματική στην υπερδεκαετή μνημονιακή πολιτική. Ειδικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης έχουμε:

-το αναχρονιστικό αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. που αποτελεί απροκάλυπτη αμφισβήτηση και τελικά κατάργηση βασικών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.  Με προβλέψεις για την αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα (και κλείσιμο χιλιάδων τμημάτων και σχολείων), την εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων και τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, τους νέους εξεταστικούς φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, επαναφορά τράπεζας θεμάτων και βάσης του 10), τα πρότυπα σχολεία και την «αριστεία», την επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης κ.ά., επιφέρει βαριά πλήγματα στην παιδεία ως καθολικό δικαίωμα και καταργεί κάθε έννοια ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο

-το άνοιγμα των σχολείων χωρίς την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων (δωρεάν παροχή μέσων προστασίας, συνεχής καθαρισμός από το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.) για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, ούτε φυσικά την ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας για την προστασία όλης της κοινωνίας

-την τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως “εκπαίδευση” και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος καθώς και την Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή της, που είναι πολλαπλά επικίνδυνες γιατί νομιμοποιούν ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση”, πράγμα παιδαγωγικά απαράδεκτο καθώς η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»! Ταυτόχρονα εισάγει την κάμερα στη σχολική αίθουσα και τη διδασκαλία, μέτρο που κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για μέτρο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό, καθώς χάνεται ο αυθορμητισμός και η ελευθερία λόγου και η σχολική τάξη παύει να αποτελεί χώρο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης. Η παρακολούθηση του μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα εκπαιδευτικού και μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Αντίθετα για το Υ.ΠΑΙ.Θ.  η τροπολογία και η Υπουργική Απόφαση εξυπηρετούν διπλό στόχο:  την επιβολή απόλυτου ελέγχου στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αξιολόγηση αλλά και την κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικών με κάμερες αντί για μόνιμους διορισμούς. Έρχεται τελικά να δέσει με συνολικότερες αντιδραστικές αλλαγές στο εργασιακό τοπίο και τις κοινωνικές ελευθερίες

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσουν αυτά τα μέτρα και η αντιεκπαιδευτική-αντιλαϊκή πολιτική. Η πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος έχει προκαλέσει ήδη κάποιες πρώτες υπαναχωρήσεις της υπουργού Παιδείας (αναλογία μαθητών/τμήμα, ηλικία εγγραφής στα ΕΠΑΛ κ.ά.). Με μαζικό πανεκπαιδευτικό, πανκοινωνικό κίνημα να την αναγκάσουμε να πάρει όλα πίσω, να ανατρέψουμε τα σχέδια της κυβέρνησης! Θα δώσουμε αταλάντευτα τη μάχη για:

-να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η (ν)ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!

-την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ., να μην κατατεθεί ποτέ στη Βουλή

-την εξασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων είτε τον Ιούνιο είτε τον Σεπτέμβρη

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ζ’ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης θεωρεί καθοριστικό να επιδιώξουμε με κάθε τρόπο τον πανεκπαιδευτικό και πανκοινωνικό χαρακτήρα των κινητοποιήσεων, με απεύθυνση σε όλη την κοινωνία και το εργατικό κίνημα και σύνδεση με τα συνολικά κοινωνικά και εργατικά αιτήματα. Στην κατεύθυνση αυτή:

  1. Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως “εκπαίδευσης” και τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να  διακόψουν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και εάν τους ζητηθεί μετά το άνοιγμα των σχολείων να μην δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη  αναμετάδοση και παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη γι αυτό.
  2. Καλεί τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ να κηρύξουν απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη ζωντανή αναμετάδοση και κάθε απόπειρα εφαρμογής της τροπολογίας και της υπουργικής απόφασης και να παρέχουν πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς
  3. Καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν την με κάθε τρόπο επικοινωνία, επαφή και στήριξη των μαθητών/τριών τους στις όποιες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες τους ή πιθανές ανάγκες επιβίωσης των οικογενειών τους
  4. Αναθέτει στο Δ.Σ. να ανοίξει άμεσα τη συζήτηση ενάντια στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας και δηλώνουμε με κάθε τρόπο ότι «δεν αξιολογούμε - δεν αξιολογούμαστε». Στηρίζουμε την απόφαση των 77 εκπ/κών σωματείων για Απεργία–Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας και καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν ανάλογες αποφάσεις
  5. Οργανώνουμε την με κάθε τρόπο ενημέρωση (γράμμα προς γονείς, συνελεύσεις με γονείς και εκπαιδευτικούς στα προαύλια σχολείων κ.ά.) και τις κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες με γονείς ενάντια στην αύξηση του αριθμού μαθητών/τμήμα και συγχωνεύσεις τμημάτων/σχολείων, τις κάμερες κλπ. Καλούμε τους γονείς να καταθέτουν δηλώσεις άρνησης αναμετάδοσης εικόνας και ήχου των παιδιών τους σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  6. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ και ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ στα μέσα της επόμενης εβδομάδας μαζί με άλλους Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ, τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αλλά και Συλλόγους-Ενώσεις Γονέων και Εργατικά Σωματεία, Φοιτητικούς Συλλόγους κ.ά. Πανελλαδική Μέρα δράσης για την Παιδεία-Υγείας-Εργασίας. «Η δημόσια Παιδεία και Υγεία, υπόθεση όλου του εργατικού κινήματος – Αγώνας για το καθολικό δικαίωμα στη Μόρφωση, την Υγεία, τη Δουλειά, τη ΖΩΗ»! Με πολύμορφες δράσεις σε γειτονιές και μεγάλους εργασιακούς χώρους και κεντρική μεσημεριανή ή απογευματινή κινητοποίηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (και των άλλων πόλεων).
  7. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ και ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ μαζί με τους άλλους Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ της πόλης τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Συλλόγου σε Πανελλαδικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα την ημέρα κατάθεσης ή/και ψήφισης του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου

 

Παλεύουμε για ένα σχολείο Δημόσιο και Δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό σε όλους και όλες, το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες