sxoleio germania
Ανοιχτή επιστολή της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών

ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες (και) των δικών μας παιδιών

Είμαστε η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, το τοπικό σωματείο των καθηγητών-τριών της περιοχής σας. Θεωρούμε πως έχουμε υποχρέωση να σας ενημερώσουμε για όσα συμβαίνουν στο σχολείο τον τελευταίο καιρό και να ζητήσουμε τη βοήθεια σας, ώστε να παραμείνει ελεύθερο και δημιουργικό

για όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα για αυτά που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

  • Το Υπουργείο αποφάσισε να επαναλειτουργήσει τα σχολεία, χωρίς κατά τη γνώμη μας στα περισσότερα από αυτά να υπάρχουν οι ασφαλείς προϋποθέσεις λειτουργία τους σε σχέση με την τήρηση των φυσικών αποστάσεων.Δεν έχουν εφοδιαστεί τα σχολεία με όλα τα απαραίτητα, όπως μάσκες ασφαλείας για εκπαιδευτικούς και μαθητές, επαρκείς ποσότητες αντισηπτικών, διαγνωστικά τεστ σε δείγματα εκπαιδευτικών και μαθητών, θερμομετρήσεις κατά την είσοδο στο σχολείο. Ακόμα δεν υπάρχει μέριμνα για σχολαστικές απολυμάνσεις των σχολικών χώρων τα Σαββατοκύριακα..Επίσης, θεωρούμε αναγκαίο να υπάρχει μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους. Στα σχολεία της περιοχής μας,για παράδειγμα, μετακινείται μία καθαρίστρια από τα Δημοτικά κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

Γνωρίζουμε πώς είναι τα πράγματα στα σχολεία. Βλέπουμε τους μαθητές μας σταπάρκα και τους ανοιχτούς χώρους και ξέρουμε πως ό,τι κι αν κάνουμε είναι σχεδόν ανέφικτη η τήρηση των φυσικών αποστάσεων μεταξύ τους αλλά και μεταξύ μας. Δεν έχει γίνει σαφές ποια θα είναι η διαδικασία διάγνωσης και ιχνηλάτησης του ιού και φοβόμαστε πως, αν υπάρξει και μια μικρή ακόμα αναζωπύρωση της διασποράς του ιού, αυτό θα έχει αντίκτυπο σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με τη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων και όχι μόνο. Οι δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας και οι διαβεβαιώσεις για ασφαλή λειτουργία του σχολείου δεν δημιουργούν καμιά εμπιστοσύνη στην κοινότητα των εκπαιδευτικών, προφανώς ούτε στους γονείς.

  • Την περίοδο αυτή και μέσω πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην κατάθεση ενός νομοσχεδίου που θεωρούμε ότι θα πλήξει ολοκληρωτικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.Οι διατάξεις αυτού του πολυνομοσχεδίου, ανάμεσα στα άλλα,φτιάχνουν ένα σχολείο δυσκολότερο αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα, το μέσο όρο προαγωγής από 9,5 σε 10 ανά τάξη και σε 13 για το γενικό μέσο όρο. Ισχυρίζονται πως έτσι νοιάζονται για την άνοδο του επιπέδου των μαθητών. Αν ίσχυε αυτό,η κυβέρνηση θα προσλάμβανε καθηγητές για να καλύψει τα 30.000 μόνιμα κενά, αντί να μετακινεί τους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς σε 3 και 4 σχολεία και να προσλαμβάνει αναπληρωτές τον Νοέμβριο ή και τον Δεκέμβριο. Θα άλλαζε τα απαράδεκτα σε πολλές περιπτώσεις βιβλία με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, θα βελτίωνε την υλικοτεχνική υποδομή, θα ξεκινούσε από την αρχή της χρονιάς την ενισχυτική διδασκαλία για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Τώρα απλώς αποφασίζει να κόψει περισσότερους πλήττοντας κυρίως τους τους πιο αδύναμους μαθητές, αυτούς που χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη.

Σε αυτή τη λογική κινείται και η τράπεζα θεμάτων, μια διαδικασία μίνι Πανελλαδικών σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα εξετάζει τους μαθητές από μια δεξαμενή θεμάτων, με θέματα διαλεγμένα στην τύχη, διαφορετικά σε κάθε σχολείο, που θα διορθώνουν πάλι τυχαία διαλεγμένοι διορθωτές από άλλα σχολεία της Περιφέρειας. Έτσι αποκόπτεται η διδασκαλία και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που έχει κάθε τάξη από την εξέταση και ο δάσκαλος της τάξης χάνει κάθε παιδαγωγική ελευθερία να ασχοληθεί πιο επίμονα με τις δυσκολίες που έχουν οι μαθητές του κάθε φορά, καταλήγοντας απλά να λύνει ασκήσεις στον πίνακα για να προετοιμάσει τις εξετάσεις. Το αποτέλεσμα είναι να δυσκολεύει κάθε χρονιά το πέρασμα στην επόμενη τάξη και όλο και λιγότεροι να μένουν στο σχολείο, ενώ πολλαπλασιάζονται τα φροντιστήρια.Το πιο κρίσιμο είναι ότι η σχολική γνώση μετατρέπεται σε SOS θέματα και ό,τι χωράει στην ύλη.

Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ, που πετάει έξω από το σχολείο το 1/3 των μαθητών που είναι ενήλικες και ψάχνουν μια δεύτερη ευκαιρία, ενώ παράλληλα αφαιρεί πλέον το δικαίωμα σε όποιον έχει απολυτήριο Λυκείου να αποκτήσει και μια τεχνική ειδικότητα

Για παράδειγμα, ενώ δεν ξέρουμε πώς θα είναι τα πράγματα σε σχέση με την αναζωπύρωση του ιού το Σεπτέμβριο, το Υπουργείο προχωρά σε αύξηση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα από 20 σε 26, προς το παρόν στο δημοτικό.

Η εκπαίδευση και το σχολείο αντιμετωπίζονται σαν να είναι επιχείρηση.

Η ουσιαστική μόρφωση και τα πολύπλευρα εφόδια για τη ζωή και την εργασία χάνονται «εκτός ύλης». Αντί για γνώση μιλάνε για «δεξιότητες και κατάρτιση». Αντί για συλλογικότητα και συνεργασία, «ανταγωνισμός και εντατικοποίηση». Αντί για χαρά και δημιουργία, «χρήσιμα αποτελέσματα μάθησης». Θέλουν τα πάντα «να μετριούνται», για να μπορούν με την  αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών να τα κατατάξουν σε «καλά» και «κακά» ,συνδέοντας τη «μέτρηση» τους  με την χρηματοδότηση, οδηγώντας τα στην ανεύρεση των «καλοθελητών» χορηγών και ιδιωτών και τους γονείς να καλούνται ακόμη περισσότερο να βάζουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη για να διατηρήσουν το «δωρεάν δημόσιο σχολείο» ζωντανό. Και τον εκπαιδευτικό, όχι παιδαγωγό και τροφοδότη ουσιαστικής γνώσης αλλά έναν υπάλληλο διεκπεραιωτή υπηρεσιακών καθηκόντων και εκτελεστικό όργανο των κρατικών κατευθύνσεων. Επιπλέον προβλέπεται η αυστηροποίηση των ποινών, η επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο και οι κάμερες στην τάξη.

Η υποχώρηση της υπουργού που ανακοίνωσε ότι αναβάλλει για αργότερα κάποια από αυτά τα μέτρα, φανερώνει το φόβο απέναντι στις αντιδράσεις  που ήδη ξεσηκώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους. Ο κοινός αγώνας μας μπορεί να πετύχει την οριστική και συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου .

  • Όταν καταγράφονται επίσημα πάνω από 1.000 χαμένες ώρες λόγω της έλλειψης καθηγητών, η «ανησυχία» του Υπουργείου να βιντεοσκοπείται ζωντανά το μάθημα για τους μαθητές που απουσιάζουν από το σχολείο μας φαίνεται όχι μόνο αστεία αλλά και επικίνδυνη! Ξέρουμε όλοι ότι η πραγματική εκπαίδευση δεν είναι διάλεξη ή ομιλία, αλλά σχέση αλληλεπίδρασης. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά και από όλα τα παιδιά. Όταν εδώ και χρόνια εκπαιδευτικές μέθοδοι διδασκαλίας υπερασπίζονται τον αυθορμητισμό και τη δημιουργικότητα με ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα εργασίες, που σκοπό έχουν να ενισχύσουν την ελεύθερη έκφραση των παιδιών, το ξεγύμνωμα της σχολικής τάξης από τα χαρακτηριστικά του αυθορμητισμού και της ελευθερίας που την ορίζουν θα μετατρέψουν το μάθημα σε στημένη διαδικασία. Θέλουν ο εκπαιδευτικός να στήνεται στην κάμερα για είναι αρεστός στους διοικούντες, αντί να λειτουργεί παιδαγωγικά για ένα δημιουργικό μάθημα που θα πάει μπροστά όλα τα παιδιά . Γι΄αυτό απαιτείται η φυσική παρουσία στην τάξη και του μαθητή και του εκπαιδευτικού. Και από αυτήν ακριβώς την υποχρέωσή του προσπαθεί το υπουργείο να ξεφύγει. Πολύ εύκολα θα μπορεί στο μέλλον να καλύπτει ελλείψεις εκπαιδευτικών με κάμερες ή απλά να τους εποπτεύει και να τους αξιολογεί. Αντί να αξιοποιήσει στον αναγκαίο βαθμό το θεσμό της κατ’ οίκον διδασκαλίας για τους μαθητές που ανήκουν οι ίδιοι ή έχουν στην οικογένεια άτομα στις ευπαθείς ομάδες, ενθαρρύνει τους γονείς να μην στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο με μια απλή υπεύθυνη δήλωση. Με την πρόσφατη τροπολογία στοχεύουν να αλλάξουν την «καρδιά» του σχολείου που είναι η τάξη και το μάθημα. Καταργείται κάθε ελευθερίας στην έννοια του μαθήματος και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
  • Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την έκθεση ανηλίκων σε πολλαπλούς κινδύνους καθώς και τη δημιουργία καθεστώτος εποπτείας και χειραγώγησης στη νέα εποχή του κορωνοϊού.

Συμπερασματικά, λοιπόν θεωρούμε ότι:

  • Το άνοιγμα των σχολείων γίνεται με τρόπο που εξυπηρετεί μόνο επικοινωνιακές σκοπούς που δεν αφορούν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Αν πραγματικά το υπουργείο ενδιαφέρονταν για το σχολείο, δεν θα μείωνε τη χρηματοδότηση, θα φρόντιζε να κάνει  μόνιμους διορισμούς, καθώς επίσης θα προσλάμβανε έγκαιρα αναπληρωτές
  • Το πολυνομοσχέδιο θα υπονομεύσει το συνολικά το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, μαζί με τα εργασιακά και τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών .
  • Η μετάδοση του μαθήματος ζωντανά για τους μαθητές που λείπουν καταργεί κάθε έννοια ελευθερίας του μαθήματος και δημιουργεί τις προϋποθέσεις να αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό στο μέλλον την δια ζώσης εκπαίδευση. Σας καλούμε σε δηλώσεις άρνησης της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος.

Σας καλούμε λοιπόν, γνώστες, βοηθούς και συμπαραστάτες να διεκδικήσουμε όλοι εμείς που πραγματικά ξέρουμε και ενδιαφερόμαστε ένα δημόσιο, ελεύθερο και δημιουργικό σχολείο για όλα τα παιδιά μας.

Με εκτίμηση

Το Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllalitirio_poreia_kinitopoiiseis_ntountouka.jpg
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στο ΥΠΑΙΘΑ
Αριθμό διορισμών στο πλήθος των φετινών αποχωρήσεων στη Γενική & την Ειδική Αγωγή στον κλάδο της Φυσικής Αγωγής ζητούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί -...
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στο ΥΠΑΙΘΑ
stratos
Πανελλαδικές 2024: Υποψήφιοι που πέρασαν τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών
Υποψήφιοι που κρίθηκαν κατάλληλοι-ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών, Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών των Ακαδημιών Εμπορικού...
Πανελλαδικές 2024: Υποψήφιοι που πέρασαν τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών