Παλεύουμε ενάντια σε αδιοριστία και ανεργία, αποκλεισμούς και ποινές, περικοπές δαπανών και προσοντολόγιο! Εξίσωση τώρα των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών!
Αδιοριστία και ανεργία, αποκλεισμοί και ποινές, περικοπές δαπανών και προσοντολόγιο! Αυτά φέρνει το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως για τους αναπληρωτές. Μεταξύ άλλων προβλέπει, αύξηση του αριθμού των μαθητών στα δημοτικά και νηπιαγωγεία, σε 25 από 22, που φέρνει υποβάθμιση της εκπαίδευσης για τους μαθητές, άδειασμα της τσέπης των γονιών και νέο κύκλο υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Επαναφορά των ποινών στους αναπληρωτές σε περίπτωση άρνησης πρόσληψης ή παραίτησης. 2ετής ο αποκλεισμός για τη χρονιά παραίτησης και την επόμενη, ενώ 3ετής θα είναι ο αποκλεισμός σε περιπτώσεις ειδικής πρόσκλησης, που θα γίνεται νωρίτερα την 1η Οχτώβρη. Αυτές οι ποινές μάλιστα μεταφέρονται και σε ενδεχόμενους νέους πίνακες. Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο δεν μονιμοποιεί όλους τους αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά αντίθετα επιλέγει να τους τιμωρήσει με αποκλεισμό και ανεργία αν βρεθούν στην ατυχή θέση να αναγκαστούν να παραιτηθούν! Και σε αυτή την επιλογή οδηγούνται συνήθως γιατί υποχρεώνονται να κάνουν δηλώσεις περιοχών χωρίς να ξέρουν τα πανελλαδικά κενά ή η πρόσληψη γίνεται από Νοέμβρη έως και Απρίλη ακυρώνοντας κάθε οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό τους. Επιπλέον, ο διορισμός τους μπορεί να γίνει σε περιοχές όπου δυσκολεύονται να ζήσουν με το μισθό τους, όπως τουριστικές περιοχές με υψηλά ενοίκια, χωρίς νοσοκομειακή περίθαλψη, ενώ έχουν οικογένειες με μικρά παιδιά ή ακόμα και προβλήματα υγείας για τα οποία δεν δικαιούνται άδειες όπως οι άλλοι εργαζόμενοι (π.χ. εγκυμοσύνη). Αυτές οι ποινές μαζί με τον υπολογισμό ως προϋπηρεσίας της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας αναπληρωτή μόνο «στον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα», θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανακατατάξεις στους πίνακες, χιλιάδες απολύσεις και εκτεταμένη ανεργία. Με χυδαίες δηλώσεις περί «αφερεγγυότητας» και «τεμπέληδων εκπαιδευτικών» η Υπ. Παιδείας τολμάει να κουνάει το δάχτυλο σε εκείνους που στηρίζουν σε κάθε γωνιά της χώρας τα σχολεία για 10 και 15 χρόνια, αλλά δεν μπορούν να ονειρεύονται.
Μείωση κατευθύνσεων από 4 σε 3 και, επιπλέον, μείωση 2 ωρών ανά μάθημα κατεύθυνσης από 7 ώρες σε 5 (με ΥΑ). Αυτά δεν γίνονται, όπως θα όφειλαν, με παιδαγωγικά, μορφωτικά κριτήρια, αλλά με στόχο να μειωθούν τα «ολιγομελή» τμήματα που ανάγκασαν την κυβέρνηση να προσλάβει επιπλέον μερικές χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Στο όνομα των δημοσιονομικών περιορισμών «κατά προτεραιότητα», θα στοιβάζονται οι μαθητές ο ένας πάνω στον άλλο, θα κλείνουν τμήματα ή και σχολεία και θα απολύονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Προσοντολόγιο, ένα νομοθέτημα απορριπτικό και αξιολογικό για τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές – αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το νέο αυταρχικό πλαίσιο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων και με το νέο σκληρό και εξετασιολάγνο αξιολογικό σύστημα για τους μαθητές, και με την τράπεζα θεμάτων που οδηγεί κυρίως σε συρρίκνωση των λυκείων, γενικών και επαγγελματικών, αλλά και των γυμνασίων, με τραχύ εξεταστικό και κατά συνέπεια κατασκευάζει περίσσευμα χιλιάδων εκπαιδευτικών. Οι διατάξεις για «κατά προτεραιότητα» κάλυψη των κενών στα Ειδικά Σχολεία για την ΕΑΕ και των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, είναι επί της ουσίας νομιμοποίηση των υπόλοιπων κενών στα σχολεία, που μπορεί να υπάρχουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Φανερώνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήσει τελικά ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης, μαθήματα γενικής παιδείας κ.ά. Πρόκειται για ένα ακόμη σημείο του πολυνομοσχεδίου που αποκαλύπτει το μειωμένο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών στο νέο σχολείο Κεραμέως.
Αλλαγή στον τρόπο μοριοδότησης. Επαναφέρουν τη διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων, ενώ καταργείται η μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο. Η διπλή μοριοδότηση δεν υπάρχει στους πρώτους πίνακες που έχουν γίνει ήδη οι αιτήσεις, ούτε θα γίνει αναδρομική προσμέτρηση σε όσες/ους δούλεψαν στα ίδια αυτά σχολεία τόσα και τόσα χρόνια, γεγονός που δημιουργεί ανισότητες. Είναι ξεκάθαρο ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται δεν έχουν καμιά άλλη λύση, παρά τη μοναδική και την πιο δίκαιη: τους ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Στήνουν μια ανταγωνιστική κούρσα για μια θέση ελαστικής εργασίας. Με υποσχέσεις για διορισμούς από όλες τις κυβερνήσεις που ποτέ δεν τηρούν, με συγκέντρωση ακριβοπληρωμένων προσόντων, περιπλάνηση απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη χώρα, κρατάνε ομήρους τους εκπαιδευτικούς στο μαρτύριο του Σίσυφου, που κάθε φορά που νόμιζε ότι πλησίαζε στην κορυφή κι ότι θα τα κατάφερνε, η πέτρα ξανακυλούσε κάτω.
Προσλήψεις αναπληρωτών από τους προσωρινούς πίνακες της γενικής αγωγής με το προσοντολόγιο, σύμφωνα με δηλώσεις της Κεραμέως, και όχι από οριστικούς επικυρωμένους από τον ΑΣΕΠ που βγαίνουν μετά από ενστάσεις. Υπηρετούν πιστά τον μοναδικό στόχο, τόσο της σημερινής όσο και της προηγούμενης κυβέρνησης. Βιάζονται να παγιώσουν το προσοντολόγιο για την είσοδο στην εργασία, που θα διαμορφώνει το νέου τύπου εργαζόμενο... κυνηγοί προσόντων, ανταγωνιστικοί, αξιολογήσιμοι… για μια θέση στον ήλιο.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση-αναμετάδοση με τροπολογία και ΥΑ. Θέλουν να βγάλουν κι από την «μύγα ξύγκι» που λέει και ο λαός και δεν φταίει ο κορωνοϊός. Φέτος, σε Νίσυρο, Κάσο και Κάρπαθο υπήρξε εξ αποστάσεως στην αρχή της σχολικής χρονιάς άσχετα με την πανδημία. Κεραμέως και κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και πολλοί προκάτοχοί τους, βλέπουν τα νησιά σαν τουριστικούς προορισμούς για τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών ξενοδόχων ή για να φουσκώνουν σαν γαλοπούλες από εθνική υπερηφάνεια όταν πρόκειται να αγοράσουν αεροπλάνα από τους Νατοϊκούς «συμμάχους» για τη δήθεν προστασία τους. Η πρόσληψη όμως εκπαιδευτικών για τα παιδιά των νησιωτών είναι γι’ αυτούς περιττό έξοδο. Η εξ αποστάσεως «τηλεκπαίδευση», όπως και η επί της ουσίας άρση της υποχρεωτικότητας της συμμετοχής των μαθητών στη δια ζώσης διδασκαλία, με πρόσχημα την «πανδημία», διαλύει και το σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις!
Κάτω τα χέρια από τα δικαιώματα των αναπληρωτών!
Έχει περάσει ένας χρόνος από την στιγμή που κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, τιμωρητικά και καταπατώντας κατοχυρωμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα, προχώρησε σε αιφνίδια περικοπή της προϋπηρεσίας των αναπληρωτριών Δινοπούλου Ευαγγελίας και Μαργαρίτη Ελεάνας κατά τρεις (3) μήνες και τρεις (3) ημέρες αντίστοιχα, λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης, παρά το γεγονός ότι οι αναπληρώτριες έχουν βεβαίωση που αναγνωρίζει συνολικά την προϋπηρεσία τους. Η κίνηση αυτή αποτελεί ευθεία επίθεση σε κάθε συνάδελφο/ισσα που εκλέγεται στα ΔΣ σε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και ανοίγει τον δρόμο της αμφισβήτησης της προϋπηρεσίας κάθε αναπληρωτή/τριας. Επιδιώκουν να κλείσουν το στόμα στους συναδέλφους/ισσες, να τους τιμωρήσουν και να τους απομακρύνουν από τα σωματεία, από τις συλλογικές αγωνιστικές διαδικασίες, από την ενεργό παρουσία και την διεκδίκηση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών, ως μέρος του εκπαιδευτικού μαχητικού κινήματος. Θέλουν εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα και συνδικαλιστική δράση!
Το όραμα Ε.Ε – ΟΟΣΑ – ΣΕΒ και κυβερνήσεων
Οι αναπληρωτές που αποτελούν το 1/4 των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση (41.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια το 2019-2020) παραμένουν στο επίκεντρο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων για δύο πολύ βασικούς λόγους. Ο ένας είναι αυτονόητος και υπηρετεί τους οικονομικούς στόχους για το φθηνό, ευέλικτο σχολείο των μηδενικών διορισμών! Ο άλλος έρχεται από το πολύ κοντινό παρελθόν. Το «οραματικό» σχολείο του πορίσματος Λιάκου: νέοι εργαζόμενοι που θα φέρουν την κουλτούρα, την αντίληψη των νέων εργασιακών σχέσεων! Εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα, ευέλικτοι, πειθαρχημένοι, συνεχώς «αξιολογούμενοι». Το σχολείο της αγοράς, το καπιταλιστικό σχολείο των «βέλτιστων πρακτικών» του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε, το σχολείο των δεξιοτήτων και των καταρτίσεων για τους «πολλούς», των πειραματικών και των προτύπων για τους «λίγους κι εκλεκτούς», είναι ένα ακόμα πιο φτηνό, ταξικό, αυταρχικό σχολείο.
Η πραγματικότητα του κορονοϊού έδειξε το δρόμο σε όλους, κυβέρνηση και κυβερνητικό – γραφειοκρατικό συνδικαλισμό: τμήματα με 15 μαθητές κι όχι μέχρι 25 και 28, λιγότεροι μαθητές ανά εκπαιδευτικό, για ποιότητα στην υγεία και τη μόρφωση των παιδιών του λαού. Μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, πιο ανακαλυπτικό, ζωντανό, ευχάριστο, γίνεται τώρα το μάθημα παρ’ όλες τις δυσκολίες της «απόστασης» μεταξύ όλων. Σχολεία ζωντανά, με μόνιμους όλους τους εκπαιδευτικούς, με νοσηλευτές, ψυχολόγους, υπαλλήλους καθαρισμού και πραγματική τεχνολογία σε εργαστήρια, με όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες με οργανικές θέσεις, σχολεία με δράση για παιδιά και εφήβους, για ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Σχολεία κύτταρα απελευθερωτικής γνώσης, δημιουργίας και ελευθερίας της έκφρασης.
Μόνιμοι και αναπληρωτές με όλη τη δύναμη του μυαλού, της καρδιάς μας βροντοφωνάξαμε και θα συνεχίσουμε να φωνάζουμε και να παλεύουμε για:
- Να μην περάσει και να μην ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό, αντικοινωνικό πολυνομοσχέδιο Κεραμέως.
- Να καταργηθεί η τροπολογία και η ΥΑ για την «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και μετάδοση μαθήματος.
- Κλιμάκωση τώρα του αγώνα ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης σε όλα τα μέτωπα.
- Να καταργηθεί ο ν. 4589 του Γαβρόγλου, το γνωστό προσοντολόγιο.
- Κατοχύρωση της μόνιμης σταθερής εργασίας για όλους. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία. Κανείς αναπληρωτής να μην απολυθεί.
- 15 μαθητές το ανώτερο στην τάξη σε όλα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων, για την νέα σχολική χρονιά και άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Νέες προσλήψεις και ανανεούμενες ετήσιες συμβάσεις τώρα για όλους, με ανοιχτούς πίνακες και δικαίωμα όλων στην συμμετοχή.
- Να αναγνωριστεί και να προσμετρηθεί τώρα ολόκληρη η προϋπηρεσία των Δινοπούλου και Μαργαρίτη. Να σταματήσει τώρα η τιμωρητική δίωξή τους.
- Καμία αμφισβήτηση της προϋπηρεσίας στους Παναγιώτου Χ. (ΔΣ ΔΟΕ) και Καργόπουλο Α. (ΔΣ ΟΛΜΕ)
για την ακώλυτη συνδικαλιστική τους συμμετοχή στα ΔΣ των δύο ομοσπονδιών.
- Πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά - συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους κι όλες!
- Καλούμε σε νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, Πέμπτη 4/6, στις 1.30μμ στο Αγ. Βενιζέλου, Θεσσαλονίκη
και Παρασκευή 5/6, στις 2μμ στο Υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα!
Παλεύουμε για μια ενιαία 12χρονη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία & Δίχρονη Υποχρεωτική
Προσχολική Αγωγή/εκπαίδευση, για ένα σχολείο που να μορφώνει κι όχι να σκλαβώνει, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και της κοινωνίας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη