H Ένωση Ελλήνων Φυσικών για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας
«Το Πολυνομοσχέδιο έχει θετικά, αρνητικά, αλλά και ασαφή σημεία, τα οποία πρέπει να συζητηθούν διά ζώσης, στη βάση ενός καλοπροαίρετου και ειλικρινούς διαλόγου»

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε σχέση με το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε προς διαβούλευση με τον τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» έχει να δηλώσει ότι είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ωστόσο σε πολλά σημεία χρειάζονται διευκρινίσεις και κάποιες βελτιώσεις, τις οποίες παραθέτουμε παρακάτω.

Ως Φυσικοί ζητούμε:

α) Τη διατήρηση του 7ώρου στη Γ΄ Λυκείου, αφού αυτό έδωσε την ευκαιρία σε πολλά παιδιά από φτωχές οικογένειες και μαθητές απομακρυσμένων περιοχών να έχουν ίσες ευκαιρίες διάκρισης με τα παιδιά που έχουν τη δυνατότητα να πάνε φροντιστήριο.

β) Στη Γ Λυκείου προτείνουμε μάθημα Φυσικών Επιστημών Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές.

γ) Ζητούμε να μην αποκλείονται οι Φυσικοί από τη διδασκαλία του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας.

δ) Θεωρούμε άκρως απαραίτητη την επαναφορά της 3ωρης διδακτικής απαλλαγής για τους ΥΣΕΦΕ γιατί από όταν καταργήθηκε, στην πράξη ο θεσμός αυτός έπαψε να αποδίδει (μετακινήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία κ.ά.) καθώς και την καθιέρωση τουλάχιστον μίας ώρας εβδομαδιαίως για εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.

ε) Προτείνουμε να υπάρξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα μια ελεύθερη ζώνη για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων, όπως αυτό της Αστρονομίας.

Ζητούμε να επεκταθεί το άρθρο 40 σχετικά με τους μαθητές που εγγράφονται καθ’ υπέρβαση σε πανεπιστημιακά τμήματα και να συμπεριλάβει και εκείνους που διακρίνονται στις Ολυμπιάδες Αστρονομίας – Αστροφυσικής (τουλάχιστον για τα τμήματα Φυσικής).

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ποτέ δεν δίστασε να εκφράσει με σθένος και σαφήνεια τις απόψεις της έναντι όποιων προτάσεων για αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Θεωρούμε όμως ότι συζητήσεις εξ αποστάσεως και με μηνύματα ως προς το Πολυνομοσχέδιο δεν αναδεικνύουν τη σημασία και την έκταση των αλλαγών που προτείνονται.

Το Πολυνομοσχέδιο έχει θετικά, αρνητικά, αλλά και ασαφή σημεία, τα οποία πρέπει να συζητηθούν διά ζώσης, στη βάση ενός καλοπροαίρετου και ειλικρινούς διαλόγου.

Όλα όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες, αλλά και όσα αναμένονται, αποδεικνύουν την αδήριτη ανάγκη για την ενίσχυση των μαθημάτων των Θετικών Επιστημών στη Μέση Εκπαίδευση και ιδίως στο Λύκειο. Δεν είναι απλώς θέμα μόρφωσης, είναι και θέμα επιβίωσης, προόδου και εξέλιξης.

Αναμένουμε πάντα την πρόσκληση, για να τοποθετηθούμε σε κάθε άρθρο του Πολυνομοσχεδίου, που αφορά τη Μέση Εκπαίδευση κυρίως, αλλά και τις υπόλοιπες βαθμίδες, με θέσεις που αποτελούν καταστάλαγμα δεκαετιών εμπειρίας στις σχολικές αίθουσες σε όλη την Ελλάδα και που θεωρούμε ότι θα συνδράμουν στη βελτιστοποίησή του.

Προτεραιότητά μας ήταν, είναι και θα είναι ένα ισχυρό και αποτελεσματικό Σχολείο, που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trimperis
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master
Ένα αναβαθμισμένο 5ετές Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών θα δώσει ισχυρότερα εφόδια
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master