Thumbnail
Για «απαράδεκτη» μοριοδότηση των εκπαιδευτικών των Δημοσίων ΙΕΚ κάνει λόγο ο ΣΙΕΛ Αχαΐας, ζητώντας την επαναφορά των κριτηρίων μοριοδότησης που ίσχυαν το προηγούμενο έτος

Την απόσυρση της «απαράδεκτης», όπως τη χαρακτηρίζει, μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των Δημοσίων ΙΕΚ ζητά ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Νομού Αχαϊας.

Ο ΣΙΕΛ κάνει λόγο για υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης που οδηγεί στην ανεργία και την υποαπασχόληση χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Ο Σύλλογος ζητά επίσης την επαναφορά των κριτηρίων μοριοδότησης που ίσχυαν το προηγούμενο έτος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΙΕΛ Αχαΐας:

Πάρτε πίσω την απαράδεκτη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών των Δημοσίων ΙΕΚ

Κανένας/καμία εκπαιδευτικός των Δημοσίων ΙΕΚ άνεργος/άνεργη

Όχι στην υποβάθμιση των Δημοσίων ΙΕΚ προς όφελος των εμπόρων της εκπαίδευσης

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας νομοθετούν την υποβάθμιση των Δημοσίων ΙΕΚ, οδηγούν στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, κάνουν τα χατίρια των εμπόρων της εκπαίδευσης. Μόνο υπό αυτό το πρίσμα μπορεί να γίνει αντιληπτός ο νέος «Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ» (ΦΕΚ 3393-13/8/2020) που προσδιορίζει το νέο τρόπο μοριοδότησης των εκπαιδευτών των ΔΙΕΚ.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ακολουθούν την «πεπατημένη» να νομοθετούν «εν κρυπτώ και παραβύστω». Μέσα στο καλοκαίρι, στις 13 Αυγούστου εκδόθηκε ο απαράδεκτος, αντι-εκπαιδευτικός και αντεργατικός τρόπος μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των Δημοσίων ΙΕΚ. Κυβέρνηση-Υπουργείο Παιδείας-ΙΝΕΔΙΒΙΜ, κάνουν διάλογο με τον εαυτό τους με τις εκπαιδευτικές δομές κλειστές και τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές απόντες.  

Με βάση το νέο τρόπο μοριοδότησης υποβαθμίζονται τα ακαδημαϊκά προσόντα (τυπική εκπαίδευση, επιμορφώσεις) και η διδακτική εμπειρία, απαξιώνεται πλήρως η πιστοποίηση εκπαιδευτή ενηλίκων, ενώ μοριοδοτείται υπέρμετρα η επαγγελματική εμπειρία.

Ενδεικτικά αναφέρουμε την κατανομή της μοριοδότησης με βάση την προκήρυξη του εκπαιδευτικού έτους 2019-2020:

- Τυπική Εκπαίδευση (πτυχίο, μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί τίτλοι): 18 από τα συνολικά 54 μόρια (33,33% της συνολικής μοριοδότησης)

- Επιμορφώσεις: 6 από τα συνολικά 54 μόρια (11,11% της συνολικής μοριοδότησης)

- Διδακτική εμπειρία: 15 από τα συνολικά 54 μόρια (27,78% της συνολικής μοριοδότησης)

- Επαγγελματική εμπειρία: 10 από τα συνολικά 54 μόρια (18,52% της συνολικής μοριοδότησης)

- Άλλα προσόντα (Ξένες Γλώσσες, Η/Υ): 5 από τα συνολικά 54 μόρια (9,26% της συνολικής μοριοδότησης)

Με τη νέα μοριοδότηση (άρθρο 6) που επιδιώκεται να εφαρμοστεί το εκπαιδευτικό έτος 2020-2021:  

- Τυπική Εκπαίδευση (πτυχίο, μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί τίτλοι): 27 από τα συνολικά 100 μόρια (27% της συνολικής μοριοδότησης)

- Επιμορφώσεις: 2 από τα συνολικά 100 μόρια (2% της συνολικής μοριοδότησης)

- Διδακτική εμπειρία: 18 από τα συνολικά 100 μόρια (18% της συνολικής μοριοδότησης)

- Επαγγελματική εμπειρία: 43 από τα συνολικά 100 μόρια (43% της συνολικής μοριοδότησης)

- Άλλα προσόντα (Ξένες Γλώσσες, Η/Υ): 10 από τα συνολικά 100 μόρια (10% της συνολικής μοριοδότησης)

Επιπλέον, ο εν λόγω «κανονισμός» θεσμοθετεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των ΔΙΕΚ (άρθρο 12), χωρίς να προσδιορίζεται (σκοπίμως) ποιος, με ποια κριτήρια και για ποιο σκοπό θα αξιολογεί. Θα αξιολογεί π.χ. ο Διευθυντής που είναι ειδικότητας «Χ», το σύνολο των εκπαιδευτών που ανήκουν σε πληθώρα γνωστικών αντικειμένων; Αστεία πράγματα που καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό που επιδιώκεται είναι να δημιουργηθούν συνθήκες τρομοκρατίας των συναδέλφων.

Επίσης, με το άρθρο 3 του εν λόγω «κανονισμού» προβλέπεται ότι οι «ανάθεσης μαθημάτων γίνεται σε πέντε (5) κατ’ ανώτατο όριο Δ.Ι.Ε.Κ. μίας (1) μόνο περιφέρειας και σε τέσσερις (4) κατ’ ανώτατο όριο ειδικότητες-τμήματα κάθε Δ.Ι.Ε.Κ. και μέχρι τρία (3) μαθήματα ανά ειδικότητα τμήμα», που θα σημαίνει για πολλούς εκπαιδευτικούς δραστική μείωση των ωρών ανάθεσης και ότι θα πρέπει να γίνονται «λάστιχο» για να συμπληρώνουν ωράριο (εάν συμπληρώνουν).

Αντικειμενικά αυτή η μεθόδευση από την Κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οδηγεί σε πλήρη απαξίωση των εκπαιδευτών των ΙΕΚ, που τόσα χρόνια καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, επιμορφώνονται με δικό τους κόστος, τους οδηγεί στην ανεργία, καταργεί το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και επιδιώκει να το αντικαταστήσει με τον «επαγγελματία της αγοράς». Η εκπαίδευση ενηλίκων όμως χρειάζεται εκπαιδευτές ενηλίκων και όχι τους «επαγγελματίες της αγοράς».  Αλλά είναι τέτοια η μανία κυβέρνησης-υπουργείου-ΙΝΕΔΙΒΙΜ και η λαγνεία τους για την αγορά, που ξέχασαν κάθε έννοια σχετική με την εκπαίδευση ενηλίκων, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο με βάση τη νέα μοριοδότηση να μην μοριοδοτούνται καν μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων (αριστεία!!!).

Επιδιώκεται τα Δημόσια ΙΕΚ να απαξιωθούν πλήρως, να υποβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και να μετατραπούν σε χώρους εξυπηρέτησης κομματικών ρουσφετιών. Ο στόχος Υπουργείου και ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι να δώσει «ώρες» ως «εξτραδάκια» σε ήδη εργαζόμενους  ως δημοσίους υπαλλήλους και ελεύθερους επαγγελματίες (για να κάνουν τα παζάρια τους οι κατά τόπους κομματάρχες) και να μοιράσει στους ωρομίσθιους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς…ανεργία.

Ποιοι πλήττονται από αυτές τις μεθοδεύσεις; Τα ίδια τα Δημόσια ΙΕΚ που θα στερηθούν την πλούσια εμπειρία των συναδέλφων που θα «εκδιωχθούν» από τα ΔΙΕΚ και οι σπουδαστές τους που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα, η ίδια η Δημόσια Παιδεία. Και ποιοι θα ωφεληθούν από την υποβάθμιση των Δημοσίων ΙΕΚ, αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι οι προκηρυσσόμενες ειδικότητες ανά ΙΕΚ (ειδικά σε αυτά των μεγάλων αστικών κέντρων) μειώνονται; Οι έμποροι της εκπαίδευσης, τα Ιδιωτικά ΙΕΚ, οι γνωστοί φίλοι της Κυβέρνησης (σκοιλ ελικικου!!!).          

Ο αντι-εκπαιδευτικός και αντεργατικός χαρακτήρας του νομοθετήματος έχει ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των χιλιάδων συναδέλφων εκπαιδευτικών ενηλίκων των Δημοσίων ΙΕΚ. Είναι αναγκαίο όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία να το καταδικάσουν. Η υποβάθμιση της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης πλήττει συνολικά τη Δημόσια Παιδεία. Η επιδείνωση της θέσης των εκπαιδευτικών των ΔΙΕΚ, αποτελεί απαξίωση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού συνολικά. Καλούμε τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ να το καταδικάσουν με ψηφίσματά τους.

- Να ακυρωθεί τώρα Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ» (ΦΕΚ 3393-13/8/2020)

- Επαναφορά των κριτηρίων μοριοδότησης που ίσχυαν το προηγούμενο έτος

- Κανένας συνάδελφος άνεργος. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στην απαράδεκτη σύμβαση έργου. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

- Μόνιμοι διορισμοί των εκπαιδευτικών στα Δημόσια ΙΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα