Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
Συνάδελφοι/ισσες,
Λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και μπροστά σε μια νέα έκρηξη της πανδημίας του covid-19, η εκπαίδευση βρίσκεται στην ίδια δεινή κατάσταση όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, αφού δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών συνεχίζουν να υπάρχουν, οι υποδομές παραμένουν γεμάτες ελλείψεις και προβλήματα ενώ και οι δαπάνες για το δημόσιο σχολείο βαίνουν συνεχώς μειούμενες. Αντί να σχεδιάζει τα αναγκαία μέτρα για την κανονική λειτουργία των σχολείων, με όλους τους μαθητές/τριες σε ολιγάριθμα τμήματα, στελεχωμένα από εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας καθώς και δωρεάν διάθεση όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας, το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει το “παιχνίδι” των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (αξιολόγηση, εκπαιδευτική ιεραρχία, περιεχόμενο και πρόγραμμα κλπ.), παρουσιάζοντας μονότονα ως απάντηση στην πανδημία την εξ αποστάσεως και τις κάμερες στην τάξη, σε τάξεις με 25 μασκοφορεμένα (ή όχι) παιδιά! Όπως συνολικά βέβαια η κυβέρνηση που αντί της θωράκισης της δημόσιας υγείας, παιδείας και γενικά του κρατικού μηχανισμού απέναντι στην πανδημία, σχεδιάζει τη νέα επίθεση στα εργασιακά, τα κοινωνικά και τα πολιτικά δικαιώματα.
Μέσα σ’ όλη αυτή την κατάσταση κορυφώνεται η αγωνία χιλιάδων αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών. Κάποιοι από τους/τις συναδέλφους μας (περισσότεροι από 15 χιλιάδες στις προκηρύξεις της Ειδικής και τις 2 της Γενικής Αγωγής) ονομάστηκαν “απορριφθέντες λόγω παραβόλου”, κάποιοι λόγω έλλειψης εξομοίωσης και γενικά εξαιτίας των τεχνικών λαθών του συστήματος και της κυβερνητικής αναλγησίας. Κάποιοι άλλοι είδαν στους νέους πίνακες τραγικά λάθη στη μοριοδότησή τους, που ίσως τους αφήσουν εκτός εργασίας, καθώς εκπαιδευτικοί που για 10 και πλέον χρόνια “οργώνουν” τη χώρα στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο κατρακύλησαν εκατοντάδες και χιλιάδες θέσεις στους πίνακες εξαιτίας του νόμου Γαβρόγλου που τσακίζει την προϋπηρεσία.
Αφού επιχείρησε (ανεπιτυχώς λόγω της άμεσης αντίδρασης του εκπαιδευτικού κινήματος) να «προσδιορίσει» τα λειτουργικά κενά των σχολείων εσπευσμένα ως τις 14/8, καταστρατηγώντας τη νομοθεσία και παραβιάζοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και με κενά πολύ λιγότερα από τις πραγματικές ανάγκες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. προχωρά στην Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτ(ρι)ών από τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης που διαμορφώθηκαν με βάση το προσοντολόγιο του νόμου Γαβρόγλου, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των ενστάσεων, αποκλείοντας δηλ. από τις δηλώσεις περιοχών και το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που ακόμα και αν δικαιωθούν από τις ενστάσεις, δεν είναι σίγουρο αν και πότε θα δουλέψουν…
Επιπρόσθετα, με Υπουργική απόφαση για τη «ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών» καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις, πλήττοντας κατάφωρα εκπαιδευτικούς με μονογονεϊκή οικογένεια, προβλήματα υγείας ή κάποια αναπηρία, που δεν θα έχουν το δικαίωμα να προηγηθούν και να τοποθετηθούν σε σχολεία κοντινά και ανάλογα με τις ανάγκες τους. Είναι βέβαιο πως, αν το Υπουργείο δεν τροποποιήσει τη διάταξη αυτή, πολλοίεκπαιδευτικοί θα εξαναγκασθούν σε παραίτηση, με αποτέλεσμα να αποκλειστούν από τις προσλήψεις και την επόμενη χρονιά, καθώς ισχύει ο τιμωρητικός διετής αποκλεισμός σε περίπτωση παραίτησης. Ταυτόχρονα η Υ.Α. δίνει τη δυνατότητα στους νεοδιορισμένους «άριστους» διευθυντές εκπαίδευσης να ιεραρχούν και να ορίζουν σειρά προτεραιότητας(!) κάλυψης των κενών. Παραδέχεται μ’ αυτό τον τρόπο έμμεσα ότι δεν υπάρχει πρόθεση από το Υ.ΠΑΙ.Θ. για κάλυψη των χιλιάδων κενών από την αρχή της χρονιάς και με μία φάση προσλήψεων και ότι οι αναπληρωτές/τριες θα δηλώνουν σχολεία, χωρίς να γνωρίζουν το σύνολο των κενών…
Συνάδελφοι/ισσες,
Σήμερα γίνεται πια ολοφάνερο πως το προσοντολόγιο του νόμου Γαβρόγλου που εφαρμόζει απαρέγκλιτα και η κυβέρνηση της ΝΔ, με τις τεράστιες ανακατατάξεις στους πίνακες, την ουσιαστική κατάργηση της προϋπηρεσίας και το αέναο κυνήγι των προσόντων, αποτελεί τρόπο απόρριψης/απόλυσης και όχι πρόσληψης εκπαιδευτικών. Αποδεικνύεται ταυτόχρονα πως οι αναπληρωτές.τριες, αντιμετωπίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση, ως εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα.
Εδώ και τώρα πρέπει να μπει τέρμα στο αίσχος της ελαστικής εργασίας και της αναπλήρωσης. Οι αναπληρωτές/τριες καλύπτουν στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων και έπρεπε ήδη να εργάζονται με μόνιμη σχέση εργασίας. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία είναι βολική για το κράτος, αφού μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει. Μόνος δρόμος για το εκπαιδευτικό κίνημα ο ανυποχώρητος αγώνας για την κατάργηση των νόμων Γαβρόγλου και Κεραμέως και την υπεράσπιση δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτ(ρι)ών.
Κι αυτό γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό στη συγκυρία που ζούμε, καθώς το πιο κρίσιμο στοιχείο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων για εκπαιδευτικούς και παιδιά είναι αναμφίβολα η μείωση του αριθμού των μαθητ(ρι)ών ανά τμήμα στο 12-15 (κόντρα στο νόμο Κεραμέως και την αύξηση της αναλογίας στο 25), πράγμα που συνεπάγεται την άμεση ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών (καθώς και προσωπικού καθαριότητας) για τα νέα ολιγάριθμα τμήματα που πρέπει να δημιουργηθούν, ταυτόχρονα με την εξεύρεση/διαμόρφωση νέων σχολικών χώρων και τη γενναία αύξηση των εκπαιδευτικών δαπανών για όλα τα παραπάνω.
Διεκδικούμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς -Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία
Κατάργηση του νόμου 4589/2019 (προσοντολόγιο) που απαξιώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία - Όχι στη χρήση των προσωρινών πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών - Κατάρτιση πινάκων με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία - Πολιτική απόφαση, για το ζήτημα του παραβόλου και ένταξη όλων των απορριφθέντων στους πίνακες - Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους/ες να κάνουν αιτήσεις
Κάλυψη όλων των κενών με μια φάση προσλήψεων από την αρχή της χρονιάς σε όλες τις δομές και όλες τις ειδικότητες - Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών (μετακίνηση, στέγαση κ.α.) - Ειδική μέριμνα στις τοποθετήσεις αναπληρωτ(ρι)ών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες
Μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων – Μείωση της αναλογίας μαθητών /τμήμα στο 12-15 – Προσλήψεις τώρα των αναγκαίων εκπαιδευτικών καθώς και του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας – Δωρεάν παροχή σε όλους (μαθητές, εκπ/κούς, βοηθητικό προσωπικό) των αναγκαίων μέσων (μάσκες, αντισηπτικά κλπ.)
Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», σύγχρονης ή ασύγχρονης και καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα
Άδειες ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς με προβλήματα υγείας και κατ’ οίκον διδασκαλία για μαθητές που δε μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο.
Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης μαζί με άλλους Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ της πόλης, προχωράμε σε
Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στο Υ.ΜΑ.Θ., την Τρίτη 25 Αυγούστου, 11π.μ.
Το ψήφισμα
ΟΧΙ στους προσωρινούς πίνακες του προσοντολογίου! Να δοθεί τώρα δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις περιοχών.
Πάνω από 13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αποκλειστεί από την 1ΓΕ και από την 2ΓΕ, από τους προσωρινούς πίνακες αναπληρωτών (καθώς και 3 χιλιάδες από τους πίνακες της Ειδικής Αγωγής), με βάση τον νόμο Γαβρόγλου (προσοντολόγιο). Το ΥΠΑΙΘ θέλει να πραγματοποιήσει προσλήψεις αναπληρωτών από αυτούς τους προσωρινούς πίνακες, χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία των ενστάσεων. Αν συμβεί αυτό, αποκλείονται από τις δηλώσεις περιοχών και το δικαίωμα τους στην εργασία χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Άλλοι λόγω 3 ευρώ, άλλοι λόγω διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών, άλλοι λόγω έλλειψης εξομοίωσης, ενώ ακόμα και να δικαιωθούν από τις ενστάσεις δεν είναι σίγουρο αν και πότε θα δουλέψουν.
Εδώ και τώρα να δοθεί η δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις. Καμία και κανένας αποκλεισμένη/ος, ούτε για παράβολα των 3 ευρώ, ούτε για διαδικαστικά γραφειοκρατικά λάθη.
Δηλώνουμε κάθετα την αντίθεσή μας στον ν.4589/19 (νόμος Γαβρόγλου-προσοντολογίου) και ζητάμε την κατάργησή του. Ζητάμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το Πτυχίο και όλη την Προϋπηρεσία.
Απαιτούμε άμεσα να μην γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών με αυτόν τον τρόπο, ενώ το ΥΠΑΙΘ εφιαλτικά αποπειράται να κάνει χρήση των προσωρινών πινάκων.
Όλες οι προϋπηρεσίες είναι σωστά περασμένες στον ΟΠΣΥΔ. Ακόμα και για όσους-ες δεν έχουν δουλέψει, είναι περασμένη η μηδενική προϋπηρεσία τους. Να φτιαχτούν τώρα πίνακες αποκλειστικά με το Πτυχίο και όλη την Προϋπηρεσία (μπορούν γρήγορα και εύκολα να συσταθούν σε διάστημα λίγων ημερών) και να γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών από αυτούς.
- Καμία χρήση των προσωρινών πινάκων του ν. Γαβρόγλου.
- Καμία-κανένας αποκλεισμένος λόγω παραβόλου, μη εξομοίωσης ή τυχαίων διαδικαστικών, γραφειοκρατικών λαθών.
- Να δοθεί ΤΩΡΑ δυνατότητα σε όλους/ες να κάνουν αίτηση-δήλωση περιοχών.
Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη