sxoleio
«Οι μαθητές καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες χάνοντας  πολύτιμο χρόνο στην πιο κρίσιμη χρονιά για τη φοίτησή τους στο Λύκειο», σημειώνει η ΕΛΜΕ Ηλείας, ζητώντας την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων της περιοχής

 

Την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων της περιοχής ζητά η ΕΛΜΕ Ηλείας, με ανακοίνωσή της.

Όπως επισημαίνεται, «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2019-20 με την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων» σε επτά ΓΕΛ του νομού, με τους μαθητές να καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, κάνοντας καθημερινά διαδρομές χιλιομέτρων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2019-20 με την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων στα ΓΕΛ Βουνάργου και Καράτουλα σε αυτόν τον κατάλογο για το σχολικό έτος 2020-21 πρόσθεσε τα σχολεία Ανδρίτσαινας, Καλλιθέας, Λαμπείας, Νέας Φιγαλείας και Σιμόπουλου. Στα προαναφερθέντα σχολεία  καταργούνται 14 ολιγομελή τμήματα.

Επαληθεύεται η άποψή μας που έχει διατυπωθεί στις σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Ηλείας  τα τελευταία χρόνια ότι, όλες οι κυβερνήσεις έχουν αποδεχτεί τα κριτήρια αξιολόγησης του ΟΟΣΑ - Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία μεταξύ άλλων προβλέπουν τη μείωση των μαθητών που φοιτούν στα ΓΕΛ καθώς και τη μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων τη συγκέντρωση και τις συγχωνεύσεις τους.

Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της πολιτικής στους μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς.

  • Οι μαθητές καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες χάνοντας  πολύτιμο χρόνο στην πιο κρίσιμη χρονιά για τη φοίτησή τους στο Λύκειο. Φοιτώντας για 5 συνεχή χρόνια στο Γυμνάσιο - Λύκειο με τους περισσότερους καθηγητές κοινούς, αφ' ενός έχουν δημιουργηθεί σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών αλλά και μεταξύ τους, αφ' ετέρου είναι διαπιστωμένες οι εκπαιδευτικές ανάγκες τους από τους καθηγητές τους, κάτι που θα βοηθήσει ιδιαίτερα τον κάθε μαθητή να πετύχει τον στόχο του.
  • Τα παιδιά θα αναγκαστούν να κάνουν διαδρομές δεκάδων χιλιομέτρων, (σε κάποια περίπτωση πάνω από 65 χιλιόμετρα καθημερινά), για να πάνε στο σχολείο, τη χρονιά μάλιστα που θα πρέπει να είναι ήρεμα και προσηλωμένα στους στόχους τους.
  • Χωρίζονται βίαια τα αδέλφια που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα. Θυμίζουμε, ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις, η ΔΔΕ Ηλείας δεν επέτρεπε σε παιδιά της περιοχής που τα μεγαλύτερα αδέλφια τους φοιτούσαν ήδη πχ. στον Πύργο (από σκόπιμο ή μη λάθος), να φοιτήσουν στα περιφερειακά σχολεία, για παιδαγωγικούς λόγους.
  • Δημιουργείται ρεύμα απομάκρυνσης των παιδιών από τα περιφερειακά σχολεία από μικρότερες τάξεις ακόμα, αφού γονείς και μαθητές αντιλαμβάνονται ότι η πολιτεία δεν αφήνει τους μαθητές συγκεκριμένων ομάδων προσανατολισμού να ολοκληρώσουν το σχολείο.
  • Επιβαρύνονται οι Σχολικές Μονάδες των αστικών κέντρων ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, που λόγω του covid 19 και των μέτρων για την προστασία των μαθητών, με επιπλέον αριθμό μαθητών, που μάλιστα θα αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται με  λεωφορεία, με όποιους κινδύνους συνεπάγεται αυτό για την υγεία τους  αλλά και την υγεία των οικογενειών τους.(Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επαρχία λειτουργεί κατά κύριο λόγο ο θεσμός της διευρυμένης οικογένειας - συγκατοικούν τα παιδιά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες).
  • Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων με την ουσιαστική αποδυνάμωση των Συλλόγων Διδασκόντων. (Οι ελάχιστοι οι καθηγητές που θα απασχολούνται με πλήρες ωράριο, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε οι βασικές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις της σχολικής μονάδας.)

Έχουμε επισημάνει κατ' επανάληψη, ότι οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς στη συγκρότηση τμημάτων είναι προβληματικές και πρέπει να καταργηθούν. Ιδιαίτερα στις ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές είναι αυτονόητο ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα παραπάνω τμήματα και με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»