Το άνοιγμα των σχολείων να γίνει με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αυτό ζητά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου δήμου Αθηναίων.
Χαρακτηρίζει δε ως αντιπαιδαγωγική λύση την εκ περιτροπής διδασκαλία, ενώ διεκδικεί την επιστροφή όλων των μαθητών/τριών στα σχολεία με όρους που να διασφαλίζουν την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ο Σύλλογος ζητά επίσης λειτουργία περισσότερων τμημάτων με λιγότερους μαθητές - κανένα τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές, καθαριότητα καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και συχνές απολυμάνσεις και προστασία των ευπαθών ομάδων με άδειες ειδικού σκοπού σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου δήμου Αθηναίων:
Αγαπητοί γονείς,
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου δήμου Αθηναίων διεκδικεί το αναγκαίο άνοιγμα των σχολείων τόσο για παιδαγωγικούς όσο και για κοινωνικούς λόγους, να γίνει με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Διεκδικεί την επιστροφή όλων των μαθητών/τριών στα σχολεία με όρους που να διασφαλίζουν την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, χωρίς την αντιπαιδαγωγική λύση της εκ περιτροπής διδασκαλίας. Είναι πλέον σαφές πως η εξ αποστάσεως σύγχρονη ή ασύγχρονη μέθοδος εκπαίδευσης, δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική πράξη, ενώ και η επαναλειτουργία των σχολείων τον Μάιο και τον Ιούνιο με τις «υπεύθυνες δηλώσεις» που οδήγησαν στην άρση του υποχρεωτικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, είχε περιορισμένα αποτελέσματα και οδήγησε σε αδιέξοδα τόσο τους μαθητές αλλά και τους εργαζόμενους γονείς. Διεκδικεί τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανάλογα με το μέγεθός της κάθε τάξης και την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια και με καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Καταγγέλλει το Υπουργείο και την κυβέρνηση πως παρόλη την εμπειρία, όπως και στον τομέα της υγείας έτσι και σε αυτόν της εκπαίδευσης, δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα και άφησε το διάστημα που τα σχολεία παρέμειναν κλειστά να χαθεί αντί να προετοιμαστεί και να διαμορφώσει κατάλληλα χώρους, διαθέτοντας πόρους τόσο για υποδομές όσο και για προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε να έχουμε περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
Η κυβέρνηση λίγο πριν από την έναρξη των μαθημάτων παλινωδεί για τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία. Οι αντιφατικές δηλώσεις των επιτελών φανερώνουν από την μία την έλλειψη σχεδιασμού για το άνοιγμα των σχολείων και από την άλλη την υπαναχώρηση της σε διάφορα ζητήματα απέναντι σε μαζικές αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ζήτημα με τις μάσκες που από ¨προσωπικό αντικείμενο¨ τελικά θα παρέχονται, σε μη επαρκή ποσότητα μαζί με ένα παγουράκι! Καθώς και από ποια ηλικία θα πρέπει να τη φοράνε οι μαθητές ή εσχάτως ποιες ποινές θα επιβάλλονται στους ¨απείθαρχους¨. Αντιφάσεις που μαζί με τη συζήτηση που εκ νέου προέκυψε, για το μόνο βέβαιο που ήταν η ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων επιβεβαιώνουν την πεποίθησή μας, ότι ανοίγουν τα σχολεία χωρίς τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για να μείνουν ανοικτά και να οδηγηθούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα ξανά στο κλείσιμο και στην υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή ακόμα στην εκ περιτροπής διδασκαλία και τη φαιδρή εάν δεν ήταν επικίνδυνη, ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος.
Εκεί που δεν παλινωδεί το επιτελικό κράτος είναι στο ότι δεν έχει κανένα σχέδιο για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών και την εύρεση των αναγκαίων επιπλέον χώρων για την επιστροφή των μαθητών, ούτε εξετάζει την αύξηση του εκπαιδευτικού προσωπικού έστω και για τις ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία. Αντιθέτως η υπουργός Παιδείας, αφού φρόντισε να αυξήσει το όριο των μαθητών ανά τάξη, και να μην εγκρίνει ολιγομελή τμήματα, προωθεί πληθώρα νομοθετημάτων που υπηρετούν επικοινωνιακούς σκοπούς και έχουν ως στόχο αντιδραστικές τομές, αντί να αφορούν στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας. Χρησιμοποιεί τη στατιστική για να δικαιολογήσει την πολιτική της κυβέρνησης σαν να μην γνωρίζει ότι στην εκπαίδευση δεν ταιριάζουν ο μέσος όρος και οι γενικεύσεις. Μας αναγκάζει να επαναλάβουμε ότι η συμπεριφορά είναι «ζήτημα παιδείας».
Με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου στρώνει το έδαφος μεταξύ άλλων, για να παγιωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διόλου τυχαίες οι ευχαριστίες της υπουργού στις εταιρίες «χορηγούς» - προμηθευτές της δημόσιας εκπαίδευσης), με πολλαπλές συνέπειες για τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αλλά και για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Το εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή, ειδικά για τα παιδιά μικρής ηλικίας, και σε κάθε περίπτωση προαπαιτούμενο για την εφαρμογή της είναι όλοι οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ώστε να μην ενταθούν οι ήδη υπάρχουσες μαθησιακές και κοινωνικές ανισότητες. Προφανές είναι ότι η τοποθέτηση μιας κάμερας μέσα στην τάξη και η αναμετάδοση του μαθήματος δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε η σχετική διάταξη να μην εφαρμοστεί.
Απαιτούμε:
Η Κυβέρνηση να αναλάβει την ευθύνη για την ασφαλή επιστροφή όλων των μαθητών/τριών στα σχολεία με όρους που να διασφαλίζουν την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, χωρίς την αντιπαιδαγωγική λύση της εκ περιτροπής διδασκαλίας.
Λειτουργία περισσότερων τμημάτων με λιγότερους μαθητές - κανένα τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές.
Καθαριότητα καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και συχνές απολυμάνσεις.
Προστασία των ευπαθών ομάδων με άδειες ειδικού σκοπού σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
Παροχή αντισηπτικών, μέσων ατομικής προστασίας, μασκών και υλικών καθαριότητας σε επαρκείς ποσότητες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (εκπαιδευτικοί, καθαρίστριες, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό) ώστε να καλυφθούν όλες οι πάγιες ανάγκες και αναπληρωτών για τις έκτακτες.
Επισκευή - αποκατάσταση όλων των εν λειτουργία αλλά και των κλειστών σχολείων και άλλων κατάλληλων δημόσιων και δημοτικών χώρων. Αξιοποίηση κενών αιθουσών. Να ανοίξουν τα σχολεία που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας της πολιτικής των περικοπών. Σχεδιασμός για σύγχρονα, εξοπλισμένα σχολικά κτήρια.
Κατάργηση στην πράξη της διάταξης για ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη