Το πλαίσιο των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών δημοσιεύει ο ΣΕΠΕ «η Αθηνά».
Συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:
Συνάδελφοι-ισσες, σας κοινοποιούμε το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει ο σύλλογος Αθηνά υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους κυβερνώντες όλων των αποχρώσεων. Ο Σύλλογος καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:
- Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
- Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η τελευταία ρύθμιση του άρθρου 245 του ν. 4512/2018 δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
- Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των "σχολικών γευμάτων", οι σύλλογοι διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του συλλόγου Αθηνά και της Ομοσπονδίας να καταγράψουν σε πρακτικά αποφάσεις με τις οποίες δε θα συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, μη αναλαμβάνοντας δηλαδή αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που μετακυλύουν στους εκπαιδευτικούς το κράτος, το υπουργείο και οι προμηθευτές, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και προσωπικό, έτσι που όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι. Τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών κυκλοφορούν.
- Με αφορμή την απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα και την πρόβλεψη για έναρξη των διαδικασίων για "προγραμματισμό" και "αποτίμηση" του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας μέσω των νόμων που ψήφισαν είτε η προηγούμενη κυβέρνηση είτε και σημερινή με το νόμο Κεραμέως, αλλά και τις εκφρασμένες προθέσεις της σημερινής κυβέρνησης για συνολική εφαρμογή της αξιολόγησης, σας ενημερώνουμε και πάλι για τις συλλογικές μας αποφάσεις, με τις οποίες απέχουμε με απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Η απεργία-αποχή είναι μια νόμιμη και αποτελεσματική μορφή αγώνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά και αποφασιστικά τη συλλογική προσπάθεια ενάντια στην αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση, για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
- Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα παρά την απαραράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο ΠΔ 79. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.
- Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
- Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε "απασχόληση" τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών. Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.
- Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα λειτουργίας του σχολείου που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που έχει διατεθεί στη σχολική μονάδα.
- Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση σε δύο ζώνες: Από 8.15-13.15 και από 11.45- 16.00
- Καλούμε επίσης τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν αναγόμενη σε διδακτικές ώρες εβδομαδιαία και την πρωινή ζώνη 7-8, όπου λειτουργεί. Να απαιτούν την έγκριση του προγράμματος με την αποδοχή του αυτονόητου: ότι κάθε απασχόληση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο!
- Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων. Η ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας όλο το προηγούμενο διάστημα, η στάση σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας, οι μαζικές ενυπόγραφες διαμαρτυρίες των συναδέλφων για την παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και η διεύρυνση του συλλογικού αγώνα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης στο διδακτικό ωράριο καθενός συναδέλφου, υποχρέωσαν το Υπουργείο στη εγγραφή του δικαιώματος αυτού, δηλαδή της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης και στο ΠΔ 79/2017.
- Στην περίοδο του covid-19 και για την περίπτωση απουσιών εκπαιδευτικών, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη της αναπλήρωσης, αλλά να ζητούν με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να διατεθεί ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Ισχύει στο ακέραιο και την περίοδο του covid-19 ότι κάθε απασχόληση μαθητών ανάγεται στο διδακτικό ωράριο και ότι δεν αναλαμβάνουμε καθοιονδήποτε τρόπο την απασχόληση μαθητών στα κενά μας με υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι αν δεν σταλεί εκπαιδευτικός για την αναπλήρωση, το τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει και ειδοποιούνται οι γονείς για την αποχώρηση των μαθητών.
- Στην περίοδο του covid-19, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναλάβουν την ευθύνη ανάθεσης καθηκόντων "υπεύθυνου covid-19" στη σχολική μονάδα σε κανέναν συνάδελφο-ισσα ούτε και στο Διευθυντή-ντρια του σχολείου, γιατί δεν υπάρχουν οι εξειδικευμένες υγειονομικές γνώσεις, για την ανάληψη τέτοιων καθηκόντων και ευθυνών από κανέναν! Να ζητούν την άμεση στελέχωση της σχολικής μονάδας με ειδικό σχολικό νοσηλευτή για την κάλυψη αυτών των αναγκών αλλά και τη διαμόρφωση και τον εξοπλισμό ειδικού χώρου σε κάθε σχολείο για τη διαχείριση κάθε περίπτωσης αδιαθεσίας ή ασθένειας που προκύπτει.
- Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο και, ασφαλώς, σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφασή τους να τοποθετηθούν και να εναντιωθούν, στους υποβιβασμούς σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στα κενά διδακτικού προσωπικού, στις μετακινήσεις ειδικοτήτων, στα πρόγραμματα αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης όπως και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό-αντιπαιδαγωγικό μέτρο και εντολή.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ.α) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διoίκηση.
- Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία, να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε συμπλήρωση του ωραρίου του στο ολοήμερο, εφόσον δεν το επιθυμεί.
- Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δε μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο Σύλλογος «Αθηνά» κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
- Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσίας τους.
- Οι συναδέλφισσες-οι νηπιαγωγοί δύνανται, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, να προχωρήσουν σε δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων, να αναθέτουν το ολοήμερο τμήμα με εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου τμήματος και να αντιτίθενται σε ρυθμίσεις που παγιώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ως το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση και προσεγγίζει τις 30 ώρες
- Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη