Οι εκπαιδευτικοί της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στέλνουν ανοιχτή επιστολή στους γονείς των μαθητών τους σχετικά με τη νέα σχολική χρονιά.
Αγαπητοί γονείς,
Βρισκόμαστε στην έναρξη μιας ιδιαίτερα δύσκολης σχολικής χρονιάς. Σε μια περίοδο που οι συνθήκες της ζωής όλων μας επιδεινώνονται λόγω της οικονομικής ασφυξίας και οι μαθητές μας έχουν ανάγκη πολλαπλής στήριξης.
Μιας χρονιάς που έπεται της καθολικής καραντίνας, του κλεισίματος των σχολείων και της απόπειρας της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». Είμαστε βέβαιοι ότι όλες και όλοι σας συνειδητοποιήσατε όχι μόνο την κρατική ανεπάρκεια στην υποστήριξη μιας τέτοιας μορφής «εκπαίδευσης», αλλά κυρίως το γεγονός ότι καμία μέθοδος από απόσταση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αμεσότητα και τη ζωντάνια του σχολείου. Γι’ αυτό τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. Όχι όμως ανοχύρωτα.
Από την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας μέχρι σήμερα η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο ώστε να πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Εδώ και πολλούς μήνες, απαιτούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώσουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και να υλοποιηθούν οι προτάσεις του υγειονομικού, γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με όλους/ες τους μαθητές/τριες. (μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, κατάλληλες κτιριακές υποδομές, εύρεση\ διαμόρφωση νέων σχολικών χώρων)
Η κυβέρνηση ,όχι μόνο αγνόησε προκλητικά και δεν υλοποίησε κανένα από τα παραπάνω αιτήματα, αλλά εξάντλησε όλη της την προσπάθεια στη νομοθέτηση αλλεπάλληλων αντιεκπαιδευτικών νόμων και διατάξεων (πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, τράπεζα θεμάτων, βάση του δέκα, νέοι εξεταστικοί φραγμοί ,νόμος για τα ιδιωτικά σχολεία, κ.α.). Προχώρησε μάλιστα και στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.
Επικαλούμενη το δημοσιονομικό κόστος, δεν ικανοποιεί το κύριο αίτημα για μέχρι15μαθητές στο τμήμα , δημιουργώντας συνθήκες αβίωτες όχι μόνο στην περίοδο της πανδημίας αλλά σε κάθε περίοδο. Ταυτόχρονα μεθοδεύει την αντικατάσταση της ζωντανής εκπαίδευσης από την εξ’ αποστάσεως «εκπαίδευση» ,που ούτε μαθησιακά αποτελέσματα παράγει αλλά απομονώνει περαιτέρω τα παιδιά μας και επιβαρύνει, αν δεν ακυρώνει, τη δυνατότητα ολόπλευρης γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής τους ανάπτυξης.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στα σχολεία εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, χωρίς να έχει παρθεί από την κυβέρνηση ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τα σχολεία άνοιξαν..
- με πολυπληθή τμήματα που φτάνουν ακόμη και τους 27-28-29 μαθητές, ,όπου δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλούς απόστασης, με αναγκαστικό στοίβαγμα μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες ελάχιστων τ.μ, ακόμα και σε υπόγεια, χωρίς εξαερισμό.
- με τραγικές ελλείψεις καθαριστριών, πολλά και χωρίς προσωπικό καθαριότητας, καθαριστικά προϊόντα και αντισηπτικά.
- με το φιάσκο των «μίνι» παγουρίνο και των μασκών «γίγας», που όμως και αυτές δεν έχουν φτάσει παντού, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε η ακαταλληλότητά τους.
- με την προσπάθεια να στηθεί «ο πόλεμος της μάσκας» . Κυβέρνηση και Υπουργείο, γνωρίζουν πολύ καλά, όπως και όλη η κοινωνία, πως οι δύο πάνινες μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς και το παγουρίνο δεν αποτελούν ούτε κατ΄ελάχιστο αυτό που απαιτείται για να λειτουργήσουν με στοιχειώδη ασφάλεια τα σχολεία.
Η αποπροσανατολιστική και καθόλου τυχαία, αναγωγή της μάσκας από την κυβέρνηση σε αποκλειστικό μέτρο προστασίας, είναι και το φθηνότερο εξάλλου, στοχεύει να μετατοπιστεί η συζήτηση και διεκδίκηση από το μείζον, την μείωση τώρα του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, στο δευτερεύον ,να πυροδοτηθούν διενέξεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τελικό στόχο να αποσιωπηθούν οι τεράστιες κρατικές ευθύνες για μη ασφαλή λειτουργία των σχολείων .
- με 25.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με πέρυσι και χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
- με δεκάδες ολιγομελή τμήματα να μην έχουν εγκριθεί και με την πρόθεση υπουργείου και ΔΔΕ να εκδιώξει τους μαθητές από το σχολείο τους, να συρρικνώσει σχολεία και να στρώσει το έδαφος για τη συγχώνευση ακόμη και την κατάργηση τους.
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Η κατάσταση, όπως καταλαβαίνετε, είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η συνύπαρξη 25 και άνω παιδιών στην τάξη, καθιστά αδύνατη την τήρηση στοιχειωδών αποστάσεων, ενώ η έλλειψη των αναγκαίων μέτρων υγιεινής και των περιοδικών ιατρικών ελέγχων, θέτει όλους μας σε κίνδυνο και οδηγεί με βεβαιότητα είτε σε μια νέα γενικευμένη καραντίνα, είτε σε ανεξέλεγκτο αριθμό νοσούντων.
Γι΄αυτό είναι κάτι παραπάνω από επιτακτικό να παρθούν ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέτρα που θα διαφυλάξουν την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.
Αγαπητοί γονείς, ζητάμε όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και σας καλούμε να συστρατευτείτε στην προσπάθεια που κάνουμε διεκδικώντας το αυτονόητο. Είναι η στιγμή να απαιτήσουμε σχολεία αξιοπρεπή και δουλειές ασφαλείς και αξιοπρεπώς αμειβόμενες. Πρέπει, με άλλα λόγια, να απαιτήσουμε με όλη μας τη δύναμη να μη θυσιάζεται η ζωή των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας, στο όνομα των κερδών των λίγων, να απαιτήσουμε τους αναγκαίους και επαρκείς όρους όχι μόνο για την απλή επιβίωσή μας αλλά και για την ποιότητα της ζωής μας και των παιδιών μας.
Ταυτόχρονα, η θωράκιση των δημόσιων συστημάτων υγείας σε όλα τα επίπεδα (όχι μόνο στα νοσοκομεία ή τις ΜΕΘ) είναι ο πιο τεκμηριωμένος παράγοντας επιτυχούς αντιμετώπισης της πανδημίας με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες.
Συντασσόμαστε με τα αιτήματα των σωματείων των εργαζομένων στον χώρο της υγείας για ενίσχυση των ΜΑΦ και ΜΕΘ για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να «αντέξει» το σύστημα την αύξηση των κρουσμάτων και για μαζικά τεστ στον πληθυσμό.
Για να γίνουν όλα τα παραπάνω, απαιτείται υποταγή «της οικονομίας» στις ανάγκες της πανδημίας και όχι το αντίστροφο, η προσαρμογή δηλαδή των επιστημονικών, υγειονομικών δεδομένων στα κυρίαρχα οικονομικά συμφέροντα.
Η ευθύνη για την υγεία δεν είναι μόνο ατομική, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση. Γι’ αυτό το λόγο οι οργανωμένες κοινωνίες δημιουργούν εθνικά συστήματα υγείας και προσπαθούν να αντιμετωπίζουν τις νόσους.
Σας καλούμε να ενώσετε τις δυνάμεις μαζί μας και να απαιτήσουμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:
- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές
- Εξεύρεση -χρήση όλων των απαραίτητων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που
- Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού και τη δημιουργία περισσότερων μικρότερων αριθμητικά τμημάτων
- Πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού για την καθαριότητα και την απολύμανση των σχολικών χώρων
- Δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
- Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού
- Ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (αύξηση ΜΕΘ/ΜΑΦ, προσλήψεις, δωρεάν μαζικά τεστ κ.λπ.)
Η ζωή μας είναι πάνω από τους οικονομικούς υπολογισμούς των οικονομικών και πολιτικών επιτελείων. Γι’ αυτό και ως εκπαιδευτικό κίνημα και εκπαιδευτικοί συντασσόμαστε με τη μεριά των εργαζόμενων, της νεολαίας, όλων αυτών που βιώνουν υπερεκμετάλλευση, απολύσεις, μειώσεις μισθών, ανεργία και πληρώνουν τα βάρη της πανδημίας με νέα επίθεση στα δικαιώματά τους. Αγωνιούμε και αγωνιζόμαστε μαζί τους για μια αξιοπρεπή και αξιοβίωτη ζωή .
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους δεν είμαστε αναλώσιμοι!
Να πορευτούμε αγωνιστικά όλοι μαζί.
Για να νικήσει η ζωή το φόβο. Για το σχολείο και τη ζωή που αξίζει σε μας και τα παιδιά μας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη