«Θέση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Γονέων Μαθητών του Δήμου Καλαμαριάς σχετικά με την κατανομή των μαθητών στα σχολεία της πόλης μας»
Η πολιτική των περικοπών και της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που εφαρμόζεται έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα και έλλειψη σχολικής στέγης, με ευθύνη όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ευθύνη έχουν και οι προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου, που δε διεκδίκησαν σοβαρά και σθεναρά την ανέγερση των αναγκαίων σχολικών κτιρίων και περιορίζονταν σε λύσεις που δεν έλυναν το πρόβλημα στη ρίζα του.
Τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παρατηρείται υπερπληθώρα μαθητών ανά τάξη και σχολείο. Η έλλειψη αιθουσών έχει ως συνέπεια βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία δασκάλων και καθηγητών να μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας. Σχολεία που έχουν οριστεί ως 12θέσια ή 14θέσια να μετατρέπονται σε 17θέσια (πχ 17ο δημοτικό) χωρίς τις κατάλληλες υποδομές λειτουργίας τους, σύμφωνα και με τις προδιαγραφές που ορίζει ο Νόμος. Να κατασκευάζονται αίθουσες με γυψοσανίδες στους εσωτερικούς χώρους συγκέντρωσης των μαθητών. Να χρησιμοποιείται ως αίθουσα διδασκαλίας η τάξη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και κάθε φορά που κάποιο τμήμα έχει μάθημα Υπολογιστών να χρειάζεται να μεταφέρονται οι μαθητές σε άλλη αίθουσα (πχ 8ο γυμνάσιο). Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο του 2019, παρατηρήθηκε σε σχολείο, 6ο Γυμνάσιο, οι μαθητές να κάνουν μάθημα στον αύλειο χώρο γιατί δεν είχαν αίθουσα διδασκαλίας.
Το πρόβλημα της σχολικής στέγης γίνεται ακόμη εντονότερο στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη, που είναι μια νεόκτιστη περιοχή χωρίς υποδομές, και του Φοίνικα. Η περιοχή έχει 3 Γυμνάσια, το 3ο, το 9ο και το 10ο και μόνο 1 Λύκειο, το 3ο.
Το 3ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο συστεγάζονται. Όμως, λόγω πληθώρας μαθητών και έλλειψης αιθουσών, τα γραφεία των καθηγητών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει μετατραπεί σε γραφείο των καθηγητών των 2 σχολείων, χωρισμένο με παραβάν, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν για τις εκδηλώσεις τους. Το γεγονός ότι οι καθηγητές δεν έχουν γραφείο δεν είναι ένα ζήτημα που αφορά μόνο αυτούς αλλά επηρεάζει συνολικά τη λειτουργία των δύο σχολείων. Οι συνθήκες εργασίας είναι σημαντικός παράγοντας για ποιοτικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Ο τομέας της εργασίας είναι οι εργαζόμενοί του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων των μαθητών της Καλαμαριάς προτάσσουμε τα εξής σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων και την κατανομή των μαθητών:
- Άμεση ανέγερση ενός Λυκείου στον ήδη χαρακτηρισμένο για σχολείο χώρο που βρίσκεται μεταξύ των οδών Βρυούλων και Καραμανλή, απέναντι από την πύλη του στρατοπέδου Νταλίπη, που πιστεύουμε ότι θα λύσει τα προβλήματα στέγασης των μαθητών της περιοχής. Αξιοποίηση και της αδιάθετης σχολικής στέγης της περιοχής, ώστε να αποσυμφορίζονται τα σχολεία από πολυπληθή τμήματα.
- Οποιαδήποτε κατανομή μαθητών θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τη μη μετακίνηση των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις εκτός της περιοχής κατοικίας τους. Σε περίπτωση προσωρινής μετακίνησης μαθητών, η μεταφορά τους θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη του Δήμου.
- Δηλώνουμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το ζητούμενο είναι τα σχολεία να λειτουργούν με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15, σε αίθουσες διδασκαλίας ευάερες και ευήλιες, φωτεινές, καλά αεριζόμενες, με τα αντίστοιχα τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή, με αίθουσες Η/Υ, βιβλιοθήκες, αίθουσες χημείου με τα απαιτούμενα όργανα κα. Η ανάγκη αυτή φάνηκε περίτρανα με αφορμή την πανδημία. Επίσης, οι συγχωνεύσεις οδηγούν στη δημιουργία πολύ μεγάλων σχολείων με αποτέλεσμα τη μη επίτευξη του εκπαιδευτικού του ρόλου δημιουργώντας μια χαοτική κατάσταση, με δυσκολία στον έλεγχο της λειτουργίας του, στην προσωπική επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ζητούμε η κατανομή των μαθητών να γίνεται με βάση τις παραπάνω προϋποθέσεις ώστε το σχολείο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών, με τις καλύτερες προδιαγραφές λειτουργίας του. Έτσι επιτελεί τον ρόλο του.
Με εκτίμηση
Το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ένωσης Γονέων Μαθητών του Δήμου Καλαμαριάς
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ 3ου ΛΥΚΕΙΟΥ
Καλησπέρα. Ονομάζομαι Σοφία Παπαδοπούλου και είμαι η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Δήμου μας. Θα θέλαμε να τοποθετηθούμε συνολικά στο θέμα.
Το ζήτημα της σχολικής στέγης, γιατί περί αυτού πρόκειται και έτσι θα έπρεπε να τεθεί ως θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, αποτελεί ένα από τα σοβαρότατα προβλήματα του δήμου μας.
Η Ένωση Γονέων χρόνια τώρα το αναδεικνύει. Ήταν από τα πρώτα ζητήματα που θέσαμε τόσο στον Αντιδήμαρχο όσο και στον Δήμαρχο, στις πρώτες συναντήσεις μας.
Τα παραδείγματα έλλειψης σχολικής στέγης είναι πολλά. Θα ήθελα να αναφέρω κάποια:
- 17ο δημοτικό στο Βότση. Ορίζεται ως 14 θέσιο, λειτουργεί ως 17θέσιο, χωρίς τις κατάλληλες υποδομές λειτουργίας του.
- 8ο γυμνάσιο. Οι μαθητές έχουν ως αίθουσα διδασκαλίας την αίθουσα Η/Υ, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κάποιο τμήμα έχει μάθημα Η/Υ, να χρειάζεται να μεταφέρονται οι μαθητές σε άλλη αίθουσα.
- 6ο γυμνάσιο. Στην αρχή της χρονιάς, χρειάστηκε 11 μαθητές να μεταφερθούν σε όμορα γυμνάσια.
- 6ο λύκειο. Υπεράριθμα τμήματα, δημιουργία αιθουσών με γυψοσανίδες, στον διάδρομο
- 23ο δημοτικό - 7ο γυμνάσιο.
- προσχολική αγωγή, άγνωστο πότε θα λειτουργήσει
Και πόσα άλλα, με αποκορύφωμα αυτό που έγινε πέρσι στο 3ο Γυμνάσιο-Λύκειο. Τα γραφεία των καθηγητών έγιναν αίθουσες διδασκαλίας, η αίθουσα πολλαπλών μετατράπηκε σε γραφείο καθηγητών, χωρισμένη με παραβάν στα 2, για γυμνάσιο και λύκειο. Αποτέλεσμα; Οι μαθητές στοιβαγμένοι να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αίθουσα πολλαπλών για τις εκδηλώσεις τους και οι καθηγητές να στοιβάζονται ο ένας δίπλα στον άλλον.
Αν κάνετε όλοι μια επίσκεψη στα σχολεία, θα αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος.
Για μας τους γονείς ένα αίτημα υπάρχει και αυτό παλεύουμε. Η ανέγερση σχολείων που θα καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών. Και επειδή το υπουργείο παιδείας πολλά ορέγεται και φέρνει προς ψήφιση, όπως η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, για μας είναι ξεκάθαρο το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας.
Σχολείο με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15, σε αίθουσες διδασκαλίας ευάερες και ευήλιες, φωτεινές, καλά αεριζόμενες, με αίθουσες Η/Υ, βιβλιοθήκες, αίθουσες χημείου κα. Η ανάγκη αυτή φάνηκε περίτρανα με αφορμή την πανδημία, που δεν εξαφανίστηκε. Υπάρχει, είναι εδώ.
Και σε αυτό το πνεύμα δηλώνουμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Η δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων δημιουργεί μια χαοτική κατάσταση, δυσκολία στον έλεγχο.
Ευθύνη για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί φέρει τόσο η πρώην όσο και η νυν διοίκηση του δήμου. Δημιουργήθηκε μια νέα περιοχή, η επέκταση του Αϊ Γιάννη, χωρίς να υπάρχουν τα σχολεία που θα καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων. Υπάρχουν 3 γυμνάσια (3ο, 9ο, 10ο) με 1 λύκειο αναφοράς (3ο). Φυσικό και επόμενο είναι να κορεστεί το λύκειο αυτό. Και ενώ το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια και ενώ υπάρχει ο χαρακτηρισμένος χώρος για την ανέγερση λυκείου (απέναντι από το Νταλίπη) καμιά διοίκηση δεν προχώρησε σ'αυτήν.
Οποιαδήποτε απόφαση και αν λάβετε σήμερα θα είναι μια μεσοβέζικη επιλογή χωρίς να λύνει το ζήτημα στη βάση του. Εμείς την ορίζουμε προσωρινή γιατί ο στόχος μας είναι η ανέγερση σχολείου. Κάτι που δεν αναφέρεται στη εισήγηση.
Η μόνη σοβαρή επιλογή, που θα λύσει μια και καλή το πρόβλημα είναι η ανέγερση του σχολείου, δε θα βαρεθούμε να το λέμε.
Αυτή την απόφαση πρέπει να λάβει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο. Εκεί πρέπει να βαράμε όλοι τα σφυριά μας. Αυτό πρέπει να διεκδικήσουμε για τα παιδιά μας.
Να προσθέσω εδώ ότι προκαλεί προβληματισμό ότι στην εισήγηση του Αντιδημάρχου δεν αναφέρεται κάπου ο όρος "προσωρινή μεταστέγαση". Μήπως το προσωρινό θα γίνει μόνιμο;
Οι γονείς της περιοχής Αϊ Γιάννη και του Φοίνικα είναι ανήσυχοι και δικαίως. Οι αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν τα παιδιά τους μεγάλες, οι μαθητές παστωμένοι ο ένας πάνω στον άλλον.
Οποιαδήποτε κατανομή μαθητών θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τη μη μετακίνηση των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις εκτός της περιοχής κατοικίας τους. Σε περίπτωση προσωρινής μετακίνησης μαθητών, η μεταφορά τους θα πρέπει να γίνεται με ευθύνη του Δήμου.
Για μας όλα τα παραπάνω, αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατανομή των μαθητών ώστε το σχολείο να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους και να επιτελεί τον ρόλο του.
Θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις και δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε για τα παιδιά μας αυτό που δικαιούνται και τους αξίζει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη