ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Το υπουργείο προκαλεί μιλώντας για... «πιθανά διδακτικά κενά στα μαθήματα»
Η εν λόγω διατύπωση «δεν είναι απλώς άστοχη και προκλητική, αποτελεί πολιτική επιλογή», καθώς, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ Αμαρουσίου «υποδηλώνει σαφώς, ότι, παρά το παρατεταμένο lock out, θα μπορούσε, ως δια μαγείας, να μην υπάρχουν διδακτικά κενά»

Ανακοίνωση σχετικά με τις οδηγίες του Ι.Ε.Π. – ΥΠΑΙΘ για την κάλυψη της μη διδαχθείσας ύλης του σχολικού έτους 2019 – 2020 λόγω κλειστών σχολείων εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού εξέδωσε ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

Όπως τονίζεται, η διατύπωση «οδηγίες αναπλήρωσης πιθανών διδακτικών κενών στα μαθήματα» «δεν είναι απλώς άστοχη και προκλητική, αποτελεί πολιτική επιλογή», καθώς, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ «υποδηλώνει σαφώς, ότι, παρά το παρατεταμένο lock out, θα μπορούσε, ως δια μαγείας, να μην υπάρχουν διδακτικά κενά».

Ο Σύλλογος σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «το υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τα δεδομένα που διαμορφώνουν οι συνθήκες της πανδημίας και η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων» και υπογραμμίζει ρητά ότι «δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα. Μέσα στις σχολικές τάξεις θα επικεντρώσουμε σε αυτά που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν, θα διδάξουμε τους μαθητές μας με κριτήριο το βαθμό ανταπόκρισης και κατανόησης της ύλης»

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου:

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 43/3 – 9 – 2020  του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.) το ΥΠΑΙΘ απέστειλε στα σχολεία: α) την ύλη και τις οδηγίες διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Κοινωνικών και Φυσικών Επιστημών κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021, β) τις οδηγίες αναπλήρωσης πιθανών διδακτικών κενών στα μαθήματα ανά τάξη του προηγούμενου σχολικού έτους (κατά το α΄ δεκαήμερο του σχολικού έτους 2020 – 2021), γ) τις οδηγίες κάλυψης πιθανών διδακτικών κενών προηγούμενου σχολικού έτους στα μαθηματικά γυμνασίου και γενικού λυκείου κατά το α’ δεκαήμερο του σχολικού έτους 2020 – 2021.

Από την πλευρά μας έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

  1. Τους τελευταίους έξι μήνες, δηλαδή από τις 11 Μαρτίου ως τις 14 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές/-τριες έχουν παρακολουθήσει μόλις εννέα (9) ημέρες μαθήματα ο/η καθένας/καθεμία. Η τελευταία φορά που συνέβη κάτι αντίστοιχο ήταν τα χρόνια της κατοχής. Αυτό είναι ένα δεδομένο που κανείς δεν μπορεί να το αγνοήσει. Να υπενθυμίσουμε επίσης, ότι έως τις διακοπές του Πάσχα, η επίσημη κατεύθυνση του Υπουργείου ήταν «δεν προχωράμε στην ύλη». Επομένως, απαιτείται ένα συγκεκριμένο και μελετημένο πρόγραμμα μείωσης και αναδιάταξης της ύλης προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα διδακτικά κενά που αναμφίβολα προκύπτουν σε όλες τις τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  2. Η διατύπωση «πιθανών διδακτικών κενών» δεν είναι απλώς άστοχη και προκλητική, αποτελεί πολιτική επιλογή. Υποδηλώνει σαφώς, ότι, παρά το παρατεταμένο lock out, θα μπορούσε, ως δια μαγείας, να μην υπάρχουν διδακτικά κενά. Το τεράστιο πρόβλημα αναπλήρωσης της ύλης που δεν διδάχθηκε υποβαθμίζεται, για να μην πούμε ότι ενοχοποιούνται με αυτόν τον τρόπο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για ολιγωρία.
  3. Στις 18/5/2020, το Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιο «Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων» της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών, έθετε ως διδακτικό καθήκον την κάλυψη όλων των διδακτικών στόχων της σχολικής χρονιάς 2019-2020 ως να μην συνέβαινε τίποτα, ως να μην υπήρχε πανδημία, αδιαφορώντας πλήρως για τα πραγματικά δεδομένα και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για πάνω από δύο μήνες.
  4. Σήμερα, οι οδηγίες για την κάλυψη «πιθανών διδακτικών κενών», προβλέπουν ότι στο πρώτο δεκαήμερο των μαθημάτων, οι εκπαιδευτικοί θα αναπληρώσουν (και πάλι ως δια μαγείας) το σύνολο των διδακτικών στόχων όλων των μαθημάτων! Όταν ταυτόχρονα θα πρέπει (σύμφωνα με την εγκύκλιο «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-2021») οι εκπαιδευτικοί των τάξεων μέχρι την Γ΄ δημοτικού  να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση και στην εξοικείωση της ορθής χρήσης μάσκας. Οι συντάκτες των σχετικών οδηγιών απλώς παρέθεσαν δια της μεθόδου copy-paste, όλους τους διδακτικούς στόχους που περιλαμβάνονται στα ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ. Επομένως, οποιαδήποτε ενδεχόμενα διδακτικά κενά παρατηρούνται στους μαθητές την επόμενη περίοδο, θα χρεώνονται στην ολιγωρία, την αδιαφορία ή και την ανικανότητα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του ΙΕΠ και την ηγεσία του ΥΠΕΘ, διαθέτουν την ικανότητα να διδάξουν εντός δεκαημέρου την ύλη ενός ολόκληρου τριμήνου. Στο τέλος της παρούσας ανακοίνωσης, παραθέτουμε ενδεικτικά αποσπάσματα των εν λόγω οδηγιών για να αντιληφθούν όλοι το μέγεθος του προβλήματος.
  5. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, αν λάβουμε υπόψη μας και τις σχετικές δηλώσεις του πρωθυπουργού και της υπουργού Παιδείας, η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να επιβάλλει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, κεντρική και αναπόσπαστη πλευρά της οποίας θα είναι ο έλεγχος της κάλυψης της διδακτικής ύλης. Στόχος εξαιρετικά δύσκολος υπό κανονικές συνθήκες και εντελώς ανέφικτος υπό τις παρούσες συνθήκες. Η παράμετρος αυτή, αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την αναγκαιότητα του αγώνα για την ακύρωση στην πράξη της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα τον αντιεκπαιδευτικό της χαρακτήρα.
  6. Το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τα δεδομένα που διαμορφώνουν οι συνθήκες της πανδημίας και η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή που θα οξύνει ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες και το φαινόμενο της σχολικής αποτυχίας, το οποίο, έτσι κι αλλιώς είχε, έχει και θα έχει σαφές ταξικό πρόσημο.

Από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα. Μέσα στις σχολικές τάξεις θα επικεντρώσουμε σε αυτά που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν, θα διδάξουμε τους μαθητές μας με κριτήριο το βαθμό ανταπόκρισης και κατανόησης της ύλης. Αλλά και έξω από τις σχολικές τάξεις, θα διεκδικήσουμε αναδιάταξη και μείωση της ύλης, μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εκτεταμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, στήριξη και ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση. Αλήθεια, το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών (ΙΠΕΜ) της ΔΟΕ τι θέση παίρνει για όλα αυτά; Γιατί τόση σιωπή; Δεν θα όφειλε να πάρει άμεσα σαφή θέση για τέτοιου είδους ζητήματα; Ή μήπως απλώς περιορίζεται στην έκδοση του Επιστημονικού Βήματος αφήνοντας τον κλάδο παντελώς ακάλυπτο απέναντι σε τόσο σοβαρά ζητήματα; Οι στιγμές είναι κρίσιμες και ο καθένας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Θα πάρουν επιτέλους αποφάσεις τα κορυφαία συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου ή θα συνεχίσουν να σιωπούν; Θα ενημερώσουν τους γονείς και την κοινωνία για τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής; Αναμένουμε και θα επανέλθουμε αν χρειαστεί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη