theatro ioannina
Επιστολή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής Κρήτης ΠΕ 91

Η Θεατρική Αγωγή στην Ελλάδα τη χώρα που γέννησε το θέατρο,  ενσωματώνεται στο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων μέσω του Αναλυτικού Προγράμματος Θεατρικής Αγωγής με το Π.Δ  132/10-4-1990, ενώ, ως διακριτό μάθημα εισήχθη αρχικά πιλοτικά το 1997 και το 2002 στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Από το 2010 εισήχθη στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΑΕΠ, από την Α΄ έως την Στ΄ Δημοτικού και διδάχθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού. Όμως, χάθηκε η ευκαιρία να επεκταθεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως υπάρχουν τα Εικαστικά και η Μουσική στην Αισθητική Αγωγή. Το 2016 επεκτάθηκε ναι μεν το μάθημα στο σύνολο των σχολικών μονάδων της χώρας, όμως, καταργήθηκε αναίτια από Ε΄- Στ΄ Δημοτικού και διδάσκεται από την Α΄-Δ΄  Δημοτικού συν το ολοήμερο πρόγραμμα.

Διανύουμε τη δεύτερη δεκαετία μας στην εκπαίδευση διδάσκοντας επιστημονικά και άρτια τη θεατρική παιδεία στη δημόσια εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην καλλιτεχνική, παιδαγωγική, ψυχοκινητική ανάπτυξη της νέας γενιάς. Είμαστε ένας κλάδος που υπάγεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως, η πλειονότητα των συναδέλφων προσλαμβάνεται και παρέχει το διδακτικό της έργο ανέκαθεν στην πρωτοβάθμια.

Ειδικά, εμείς στην Κρήτη η πλειονότητα των συναδέλφων ζούμε μόνιμα και εργαζόμαστε ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι στην πρωτοβάθμια  εκπαίδευση περισσότερο από 10 συναπτά  χρόνια, διδάσκοντας το μάθημα της θεατρικής αγωγής και στα πιο ακριτικά χωριά.

Ζητάμε το αυτονόητο. Την άμεση δημιουργία οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενόψει των επικείμενων διορισμών, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα το εκπαιδευτικό έργο μας.

Παρά την απρόσμενη και αναιτιολόγητη κατάργηση της Θεατρικής Αγωγής από την Ε΄- Στ΄  Δημοτικού το 2016  καθώς και των Στοιχείων Θεατρολογίας από την Α΄ Λυκείου το 2020 παραμένουμε σταθερά το αγαπημένο μάθημα των παιδιών καθώς έχουν ανάγκη την δημιουργική έκφραση, κοινωνικοποίηση, συνεργασία και όλα τα οφέλη που αναδύονται μέσα από το θέατρο.

Τα αποτελέσματα άλλωστε, διαφαίνονται μέσα από τα παιδιά που είχαν την τύχη να βιώσουν τη θεατρική αγωγή από θεατρολόγους και ηθοποιούς που τους μύησαν στο μαγικό κόσμο του θεάτρου και των τεχνών, τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή.

Η Τέχνη και ο Πολιτισμός είναι δικαίωμα όλων των παιδιών. Για αυτό το λόγο, σας καλούμε να προστατέψετε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, την ισονομία και την ποιότητα στην εκπαίδευση.

Η Τέχνη και το Θέατρο, όταν διδάσκονται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ολόπλευρη καλλιέργεια των μαθητών και θεωρούμε αυτονόητο ότι το κράτος θα μεριμνήσει για το καλό τους, διορίζοντας επαρκή και αναλογικά δίκαιο αριθμό σ’ όλους τους κλάδους. Αναμένουμε και ζητάμε με βάση το κράτος δικαίου που ζούμε, ότι τα οργανικά κενά θα είναι αναλογικά με τα λειτουργικά κενά  της τελευταίας πενταετίας που αντιπροσωπεύουν την εικόνα του σημερινού σχολείου, οπότε η δημιουργία οργανικών αντίστοιχη τουλάχιστον στο 50% των λειτουργικών κενών όπως αποτυπώνονται από το My School, θα ήταν ένας δίκαιος αριθμός.

Καθώς γνωρίζουμε πως δε θα είναι εφικτή μια εκ των υστέρων διόρθωση, όπως το βιώσαμε με τις μηδενικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Αγωγή, παρακαλούμε να επιληφθείτε έγκαιρα του θέματος των οργανικών θέσεων.

Αισιοδοξούμε πως πρόκειται να διορίσετε εκπαιδευτικούς σε όλους τους κλάδους με δικαιοσύνη και χωρίς αποκλίσεις, όπως δεσμεύτηκε η Yπουργός κα Κεραμέως από την περιοδεία της στην Άρτα. Θεωρούμε πως δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα και ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί/ εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων. Παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν τα πραγματικά κενά, όπως αποτυπώνονται στο My School. Πιστεύουμε πως οι ουσιαστικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών, επιβάλλουν διορισμούς και στους ‘‘μικρούς’’ κλάδους.

Με εκτίμηση,

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Κρήτης ΠΕ 91

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες