«Με ΜΑΤ και Βία δεν γίνεται Παιδεία, ούτε νικιέται η Κοινωνία»
ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής: Καταγγελία για τη νέα άγρια καταστολή από την αστυνομία και προτάσεις προς τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους που έχουν αναλάβει υπευθυνοι κόβιντ να εκφράσουν άμεσα τις αντιρρήσεις τους ή και την άρνησή τους σχετικά με τις αρμοδιότητες που το Υπουργείο μας επιβάλλει

Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο το όργιο κρατικής καταστολής που αναπτύσσεται και πάλι μετά το καλοκαίρι τις τελευταίες μέρες από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους πάνοπλους πραιτωριανούς του Χρυσοχοϊδη, ενάντια σε μαζικές και ειρηνικές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις. Είχε προηγηθεί η επίθεση στους απεργούς γιατρούς και υγειονομικούς και την κινητοποίησή τους, αφού μετά το χειροκρότημα για να το διαφημίσουν τα κανάλια, ήρθε το ξύλο, που συνεχίστηκε ακόμη πιο άγριο και συστηματικό τη μέρα της καταδίκης της εγκληματικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής. Ήταν το σχέδιο της κυβέρνησης των ψεύτικων αρίστων να καταστείλει και να εκδικηθεί τον λαό που γιόρταζε σε μια τεράστια και συγκλονιστική παλλαϊκή συγκέντρωση μια μεγάλη νίκη της Δημοκρατίας διεθνώς ενάντια στο τέρας του ναζισμού και του φασισμού, αλλά πέρα από την οργή και τον αποτροπιασμό προκάλεσε και μια μεγάλη πορεία που διέσχισε όλη την Αθήνα και κατέληξε στο Σύνταγμα!!!

Όμως, οι κατασταλτικοί μηχανισμοί του κράτους έχουν πάρει φόρα και τα ασύδοτα ΜΑΤ έπνιξαν στα δακρυγόνα την Παρασκευή τη μεγάλη διαδήλωση κυρίως μαθητών, αλλά και γονέων και εκπαιδευτικών, έξω από το υπουργείο Παιδείας με τη σύμφωνη γνώμη της υπουργού, κυνηγώντας τα θύματά τους μέσα και στο Mall και τον σταθμό του τρένου. Το μεγάλο λάθος της σχολικής κοινότητας είναι ότι και πάλι από την αρχή του Σεπτέμβρη με πολλές μαζικές κινητοποιήσεις πανελλαδικά απαιτούν ουσιαστικά υγειονομικά μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας στο σχολείο. Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν αντέχει το διάλογο, γι΄ αυτό και αξιοποίησε, για μια ακόμα φορά, την περιθωριακή δράση μικρής ομάδας. Με πλήθος χημικών και δακρυγόνων και επιθέσεις που έβαλαν σε κίνδυνο τη ζωή και την ασφάλεια ανήλικων μαθητών, η αστυνομία διέλυσε κι αυτή τη μαζική συγκέντρωση.

Η κυβέρνηση εντείνει την καταστολή και την τρομοκρατία εναντίον μαθητών, εκπαιδευτικών και του λαού συνολικά. Μετά τη συκοφάντηση και την «τιμωρία» με τις λεγόμενες «τηλεαπουσίες», όσων αγωνίζονται και συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις, προχωρά τώρα στην ωμή βία. Δηλώνουμε απερίφραστα ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί θα παραμείνουμε δίπλα στους αγωνιζόμενους μαθητές μας. Τα αιτήματα τους είναι δίκαια και είναι και δικά μας αιτήματα. Η κρατική τρομοκρατία και το οργανωμένο σχέδιο συκοφάντησης των αγώνων δεν θα περάσει, η προσπάθεια εκφοβισμού μαθητών και εκπαιδευτικών θα πέσει στο κενό!

Στην ίδια ακραία και προκλητική λογική η υπουργός “παιδείας” αρνείται διορθωτικές κινήσεις στην πολιτική της και εκφράζει αλαζονεία και επιθετικότητα για να υλοποιηθούν και τα υπόλοιπα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης στη χιλιοταλαιπωρημένη Παιδεία!… Συνολικά η κυβέρνηση με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο προχωρά και υλοποιεί την επίθεση εφ΄όλης της ύλης απέναντι στα εργασιακά, κοινωνικά και δημοκρατικά μας  δικαιώματα και η πανδημία ήταν η ευκαιρία τους για να επιταχύνουν και να περάσουν την αντιδραστική ατζέντα τους.

Δεν θα τους αφήσουμε να τα διαλύσουν όλα!!! Ο αγώνας όλης της κοινωνίας θα δυναμώσει και θα προχωρήσει για να προστατέψει τα αυτονόητα δικαιώματα και τις κατακτήσεις της!

 

ΟΛΟΙ – ΟΛΕΣ στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 15/10 στις 11.30 στα Χαυτεία

 

====

25 χρόνια ΕΛΜΕ, αγώνες και μια μικρή ιστορία! 

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο παιδείας στα περισσότερα σοβαρά ζητήματα στην κοινωνία και την εκπαίδευση επιδιώκουν λύσεις που θα είναι οι πιο τσιγκούνικες, αλλά και επικοινωνιακές για τα μάτια του κόσμου και των φιλικών τους ΜΜΕ. Για παράδειγμα, άθλιες δωρεάν μάσκες, πολλές καθαρίστριες με κομμένο ωράριο και μισθό, άρνηση των 15 μαθητών/τμήμα που ίσχυαν πριν το καλοκαίρι για να εξυπηρετηθούν τα ιδιωτικά σχολεία και να γίνει οικονομία, όπως και στην υγεία με τις ελάχιστες προσλήψεις υγειονομικών, που παρά την κρίση είναι χιλιάδες λιγότεροι από ό,τι πριν 1,5 χρόνο, παρατημένα μέσα μεταφοράς με τον κόσμο να κινδυνεύει ιδιαίτερα και να στοιβάζονται σαν σαρδέλες κ.λπ. κ.λπ. Αντίθετα, δίνουν πλουσιοπάροχα μεγάλα ποσά εκεί όπου μπορούν να εμπλακούν ιδιώτες και επιχειρήσεις μέσω ποικίλων αναθέσεων και συνεργασιών… π.χ. πολλές χιλιάδες ευρώ σε διαπλεκόμενα ΚΕΚ για τους μηχανικούς τον Απρίλιο, εξωφρενικός διπλασιασμός της κρατικής αμοιβής για τις ιδιωτικές ΜΕΘ, 22 εκατομμύρια ευρώ σε ποικίλα ΜΜΕ, που τους λιβανίζουν, πάνω από 10 εκατομμύρια δώρο στις εταιρίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης για τις  εγκληματικές καθυστερήσεις που προκάλεσαν οι κυβερνητικές επιλογές κ.λπ. κ.λπ.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο μας καλούν να γίνουμε και υγειονομικοί με τον υπεύθυνο Covid και ψυχολόγοι με τον σύμβουλο σχολικής ζωής και ό,τι άλλο γουστάρουν!… αλλά να γίνουμε και υπεράνθρωποι που δεν χρειάζεται να ανήκουμε  πλέον σε ευπαθείς ομάδες, όπως συνέβαινε ως τον Σεπτέμβριο, ούτε να τύχουμε ιδιαίτερης προστασίας από τον κορονοϊό, αν το έχουμε ανάγκη.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θεωρεί ότι επιβάλλεται να διατυπωθούν οι αντιρρήσεις και οι διαφωνίες στα θέματα αυτά από τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων. Για τον λόγο αυτό στη συνέχεια παρατίθενται αποσπάσματα με πλάγια γράμματα που μπορούν να υιοθετηθούν αυτούσια ή με αλλαγές ατομικά από συναδέλφους ή συλλογικά από τους συλλόγους διδασκόντων.

Για τον Υπεύθυνο Covid

Οι εκπαιδευτικοί υπεύθυνοι Covid αναλαμβάνουν ευθύνες που μπορεί να έχουν πρακτικές, ηθικές και νομικές επιπτώσεις πολύ αρνητικές για τους ίδιους και τη σχολική κοινότητα. Αν και δεν είναι γιατροί, νοσηλευτές ή λειτουργοί της υγείας θα πρέπει να εντοπίζουν, να απομονώνουν και να διαχειρίζονται τα εν δυνάμει κρούσματα κορονοϊού. Αυτό έχει ως  συνέπεια να κινδυνεύουν να υποδιαγνώσουν, να υπερδιαγνώσουν και να χειριστούν με λανθασμένο τρόπο μαθητές και εκπαιδευτικούς με Covid.

Αν και έχουν δοθεί οδηγίες, η χρήση ειδικού εξοπλισμού από μη πιστοποιημένα πρόσωπα είναι επικίνδυνη. Σημειώνουμε ότι οι εργαζόμενοι στην υγεία έχουν υποβληθεί σε πολυετή εκπαίδευση και πρακτική δοκιμασία από ειδικούς, πριν μπορέσουν να πιστοποιηθούν για την ανάληψη τέτοιου είδους καθηκόντων.

Εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία μας, καθώς κάθε παράλειψη ή υπερβολικός ζήλος μπορεί να εκθέσει τους εν λόγω εκπαιδευτικούς στους μαθητές, τους γονείς και το νόμο. Προτείνουμε την άμεση πρόσληψη ή τον ορισμό υγειονομικού σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων από τον κορονοϊό καθώς και την κατεπείγουσα λειτουργία σχολιατρικών υπηρεσιών.

 

Για τον σύμβουλο σχολικής ζωής

Καλούμαστε να υιοθετήσουμε τον θεσμό αυτό στα σχολεία “για το καλό των μαθητών μας”, όταν εδώ και καιρό με αφορμή τις καταλήψεις, τον κορονοϊό κ.λπ. παρατηρείται άμεση και έμμεση αδιαφορία και συκοφάντηση των μαθητών και της νεολαίας από την κυβέρνηση. Και αντίστοιχα είναι υποκριτική η δήθεν παιδαγωγική ευαισθησία μιας υπουργού παιδείας που νομοθετεί το αντιπαιδαγωγικό και αντισυνταγματικό αποκλεισμό των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στοχοποιεί και ποινικοποιεί την αγωνιστική δράση τους.

Η σχετική υπουργική απόφαση αναθέτει ρόλους και ευθύνες που προϋποθέτουν ειδική κατάρτιση και προπάντων πολύ χρόνο εκτός διδακτικού ωραρίου, τον οποίο δεν διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ήδη εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον.  Επομένως, θεσμοθετεί εντελώς προσχηματικά τον σύμβουλο για επικοινωνιακούς λόγους και για να μεταθέσει άδικα και αυτές τις ευθύνες της πολιτείας στην πλάτη μας, καθώς είναι αδύνατο να αναλάβει όλες αυτές τις αρμοδιότητες ένας εκπαιδευτικός με ωράριο 18, 20, 23 ωρών.

Το πνεύμα που διέπει τον νεοεισαγόμενο θεσμό ακυρώνει και αμφισβητεί τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών που εκ των πραγμάτων είναι σε διαρκή παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας.

Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι  η θέση του συμβούλου σχολικής ζωής ή όποια ανάλογη θέση πρέπει να καλύπτεται από εξειδικευμένο επιστήμονα στα θέματα αυτά. Αυτός με αποκλειστικό αντικείμενο αυτά τα ζητήματα στον χώρο του σχολείου θα μπορεί να συμβάλει πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά στην αντιμετώπισή τους πάντα με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων.

 

Για τις ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων

Με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ. της 20/9/20 επανακαθορίζονται οι ομάδες αυξημένου κινδύνου και αλλάζουν οι προϋποθέσεις χορήγησης της ειδικής άδειας απουσίας στις ομάδες αυτές, σε μια προσπάθεια που έχει ως προφανή σκοπό τον περιορισμό των εργαζομένων που θα δικαιούνται την άδεια αυτή.

Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας, που μέχρι τώρα υπάγονταν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και δικαιούνταν ειδική άδεια, με την πρόσφατη εγκύκλιο χάνουν το συγκεκριμένο δικαίωμα και υποχρεούνται να επιστρέψουν στην εργασία τους. Για παράδειγμα, σε ορισμένες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι πρέπει να υπάγονται σε δύο τουλάχιστον κατηγορίες (π.χ. άνω των 65 + ΧΑΠ), ώστε να δικαιούνται την ειδική άδεια. Συγχρόνως καθίσταται πιο γραφειοκρατική και δυσλειτουργική η διαδικασία χορήγησης των αδειών αυτών.

Με την πανδημία να βρίσκεται σε έξαρση και τον αριθμό των κρουσμάτων στα σχολεία να αυξάνει συνεχώς, μπορεί να φανταστεί κανείς τον κίνδυνο στον οποίο τίθεται η υγεία των συγκεκριμένων συναδέλφων μας. Και πάλι το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει  εκπαιδευτικούς και μαθητές ως αναλώσιμους, αδιαφορεί για τα εργασιακά δικαιώματα των πρώτων, τα μορφωτικά δικαιώματα των δεύτερων και παίζει με την υγεία και των δύο.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να πάρει πίσω την συγκεκριμένη εγκύκλιο, να μην ανακληθεί η άδεια κανενός εργαζόμενου,  να παρθούν άμεσα μέτρα προστασίας της υγείας όλων των εργαζομένων και να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό σε κάθε υπηρεσία, ώστε να καλυφθούν όλες οι σημαντικές ανάγκες που υπάρχουν.

 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο