Καταγγελία φοιτητών για καθηγητικές αυθαιρεσίες στην Πάτρα
Καταγγελία του Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πάτρας για περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας εις βάρος των φοιτητών

Ο Φοιτητικός Σύλλογος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών καταγγέλλει  περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας εις βάρος των φοιτητών. Σύμφωνα με την καταγγελία του συλλόγου υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι αρνούνται να δείξουν τα γραπτά των φοιτητών κατά την εξεταστική περίοδο

Η ανακοίνωση των φοιτητών

Η τηλεκπαίδευση που επήλθε στην καθημερινότητα μας ως συνέπεια της εγκαθίδρυσης της νέας κανονικότητας που όρισε η πανδημία, ανέδειξε πιο έντονα προβληματικές που το σύνολο των φοιτητριών/ών του τμήματος των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών αντιμετώπιζε ούτως ή άλλως. Συγκεκριμένα, από την αρχή της τηλεκπαίδευσης και με αποκορύφωμα τις προηγούμενες δύο εξεταστικές, παρατηρούμε όλο και πιο συχνά περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας εις βάρος μας. Ο φοιτητικός σύλλογος και επί μέρους φοιτητές/ριες του προέβησαν σε σωρό ανοιχτών επιστολών και καταγγελιών σε προηγούμενο διάστημα αναφορικά με διαχειριστικές επιλογές του τμήματος (καθυστέρηση ανακοίνωσης του προγράμματος εαρινής εξεταστικής, εμμονή με το “αδιάβλητο” των εξετάσεων κ.λπ.), αλλά και ονομαστικά σε καθηγητές του τμήματος που επέλεγαν συνειδητά να αυθαιρετούν εις βάρος μας, να μας αντιμετωπίζουν με εχθρότητα ως υποψήφιους αντιγραφείς, και να εξαλείφουν κάθε περιθώριο ελαστικότητας απέναντί μας.

Η αναδιάταξη της διοίκησης στο τμήμα μας ύστερα από τις εκλογές του Αυγούστου δεν φαίνεται να λειτουργεί αντίρροπα σε σχέση με την προηγούμενη διοίκηση, μιας και υπάρχει ακόμη τάση υποσχεσιολογίας και “σχετικής δέσμευσης” ως προς τους φοιτητές. Αρχικά, πέραν του ότι περίπου έναν ολόκληρο μήνα, προσπαθήσαμε να ζητήσουμε αλλαγές στο πρόγραμμα της εξεταστικής και συνολικά το καθηγητικό σώμα μας αγνοούσε, με τη μοναδική αλλαγή στην εξέταση δύο μαθημάτων να γίνεται τρεις μέρες πριν την εξέταση τους, τα αποτελέσματα και της πιο πρόσφατης εξεταστικής ανέδειξαν ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα: την καταπάτηση των δικαιωμάτων μας για πρόσβαση στο γραπτό μας πριν τη μονιμοποίηση τους και την απόκρυψη των κατανομών των ποσοστών αποτυχίας και επιτυχίας ανά μάθημα, συνάμα με τις κατανομές βαθμών.

Σε κινητοποίηση φοιτητών στον πρόεδρο του τμήματος, Οδ. Κουφοπαύλου, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναφερθήκαμε στα προβλήματα στην διεξαγωγή ορισμένων εργαστηρίων, όπως στα Ηλεκτρικά Κυκλώματα και την περιττή αυστηρότητα που υποδεικνύουν οι διδάσκοντες στους φοιτητές χωρίς να τους δίνουν την κατάλληλη βοήθεια για να κάνουν τις ασκήσεις και να αποκομίσουν βασικές γνώσεις από τα εργαστήρια, όπως και στα αποτελέσματα της εξεταστικής, στα μαθήματα που παρατηρήθηκαν παράλογα ποσοστά αποτυχίας, και στην ύστερη αντιμετώπιση των καθηγητών ως προς τους φοιτητές που αμφισβήτησαν τους βαθμούς που πήραν. Χαρακτηριστικό μοτίβο που επικράτησε σε ορισμένο αριθμό μαθημάτων είναι η τυχαιότητα στους βαθμούς και ανεπαρκής αιτιολόγηση ως προς αυτή. Από τα Ηλεκτρικά Κυκλώματα 1 και 2, την Εφαρμοσμένη Φυσική, μέχρι και τα Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία 1, οι διδάσκοντες καθυστέρησαν να βγάλουν τα αποτελέσματα σχεδόν έναν μήνα, οι βαθμοί δεν είχαν καμία συνοχή καθώς συνολικά οι φοιτητές που εξετάστηκαν είπαν πως βγήκαν εκτός εκτιμήσεων τους και άλλοι/ες κόπηκαν χωρίς αιτιολόγηση. Αντίστοιχα όταν κλήθηκαν οι καθηγητές να εξηγήσουν τους βαθμούς που έβαλαν, αρκετοί απάντησαν επιλεκτικά σε τυχαίους φοιτητές όπως ο κ. Σκούρας, και άλλοι όπως ο κ. Κουνάβης είπαν ότι “σας έκοψα επειδή ξέρω ότι αντιγράφετε”.

Αν και αυτά μεταφέρθηκαν στον πρόεδρο του τμήματος, ο οποίος δεν έδειξε να μας εμπιστεύεται ιδιαίτερα όταν του τα είπαμε, είπε ότι θα επιβεβαιώσει τα λεγόμενα μας με τους αντίστοιχους καθηγητές και θα δει εάν υπάρχει ζήτημα με τις κατανομές των βαθμών, μία σχεδόν εβδομάδα αργότερα οι “δεσμεύσεις” του φαίνεται να είναι λόγια του αέρα. Ανάμεσα σε όσα ειπώθηκαν, θέλαμε να δώσουμε βαρύτητα σε ορισμένες διεκδικήσεις του φοιτητικού συλλόγου μας, σε αποφάσεις του τμήματος που πάρθηκαν χάριν σε αυτές, αλλά ακόμη ακόμη και σε εσωτερικούς κανονισμούς του Πανεπιστημίου Πατρών.

Περιεκτικά:

Ο φοιτητικός σύλλογος είχε πάρει απόφαση για ανακοίνωση των ποσοστών επιτυχίας/αποτυχίας και των κατανομών ανά μάθημα. Ύστερα από τμήμα που έγινε σε προηγούμενο χρονικό διάστημα, η απόφαση υπερψηφίστηκε και πλέον θεωρητικά θα έπρεπε να εφαρμόζεται καθολικά για κάθε μάθημα. Ωστόσο, αν και σε κάθε προηγούμενη συνέλευση του τμήματος υπενθυμίζαμε την απόφαση αυτή, ο πρώην πρόεδρος Σ.Κουμπιάς μας είχε δήλωσε πως “αρκετοί καθηγητές θέτουν κόλλημα στην γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων, και εγώ ο ίδιος έχω δεχθεί προσωπική επίθεση γι’ αυτό”, και ο τωρινός πρόεδρος, όντας μέλος της συνέλευσης χρόνια και παρόν όποτε αναφέραμε στο τμήμα αυτήν την απόφαση, μας είπε ότι “δεν γνωρίζω για τέτοια απόφαση, πρέπει να δω τα πρακτικά της συνέλευσης για να δω εάν ισχύει”. Τίθεται ανοιχτά ζήτημα απαξίωσης των αποφάσεων του φοιτητικού συλλόγου αλλά και καταπάτησης των αποφάσεων της συνέλευσης του τμήματος. Εδώ αναρωτιόμαστε εάν είναι προβλήματα ηθελημένης άρνησης από πλευράς της διοικήσεως του τμήματος, άγνοιας που δεν αιτιολογείται από ανθρώπους που θέλουν να δείχνουν “ότι είναι στο πλάι των φοιτητών και όχι απέναντι”, ή γραφειοκρατικής Αναβλητικότητας.

Υπάρχει ένα σύνολο κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των φοιτητών, τα οποία υπάρχουν και σε εσωτερικούς κανονισμούς του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Αρχικά, κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να βλέπει το γραπτό του πριν την οριστική καταχώρηση του βαθμού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα progress. Εκεί καλείται να δείξει ο/η καθηγητης/ρια και τις απαντήσεις στους /ις φοιτητές/ριες όσον αφορά το γραπτό στο οποίο εξετάστηκαν. Η απάντηση σε αυτό από πλευράς Προέδρου ήταν ότι “δεν γνωρίζετε καλά εσείς (οι φοιτητές) τους κανονισμούς, κανένα άρθρο δε λέει κάτι τέτοιο”. Κατ’ επέκταση, εδώ πάλι μπορούμε να αναρωτηθούμε εάν είναι συνολικά το καθηγητικό σώμα αγνοεί τα αυτονόητα μας κατάφωρα εκμεταλλευόμενο την θέση του εις βάρος των φοιτητών, είτε δεν έχει ιδέα που τελειώνει η αυθαιρεσία του και αρχίζουν τα δικαιώματα μας.

Το αποκορύφωμα της κατάστασης, όμως, βρίσκεται σε ένα ακόμη περιστατικό που είναι δείγμα ενός κακέκτυπου στάσης των καθηγητών μας ως προς τις/ους φοιτήτριες/ες του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πάτρας Φοιτητής του τμήματος έστειλε mail στον καθηγητή Ελ. Σκούρα όσον αφορά το γραπτό του στα Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία 1. Ο φοιτητής είχε δώσει το μάθημα στην εξεταστική του θερινού εξαμήνου, το πέρασε και θέλησε να δει τα λάθη του, μιάς και ο βαθμός εκχωρήθηκε τώρα τον Σεπτέμβρη. Ο καθηγητής από την προηγούμενη εξεταστική έδειξε πως δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμος να αιτιολογήσει το πως διορθώνει τα γραπτά του, πως βάζει βαθμούς και αντίστοιχα δεν επιδιώκει να δώσει σοβαρές εξηγήσεις για το πως αξιολογεί τους φοιτητές. Εξίσου, είχε χάσει μέρος των γραπτών της εξεταστικής του Ιούνη, και καταχώρησε τα αποτελέσματα τους στην επαναληπτική εξεταστική.

Η απάντηση στο mail του φοιτητή, που είχε συνημμένα άρθρα του εσωτερικού κανονισμού που αποδεικνύουν τα αυτονόητα δικαιώματα μας για πρόσβαση στα γραπτά μας, ήταν απαξιωτική με αρκετά εκδικητικό ύφος. Προσπαθώντας, απ ́ό,τι φαίνεται, να ανταπαντήσει στο επιχείρημα του φοιτητή, είπε πως: “Είναι επίσης δικαίωμα του διδάσκοντα να καλέσει σε προφορική εξέταση δειγματοληπτικά. Συνεπώς σε καλώ σε προφορική εξέταση την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή 29 ή 30 Οκτώβρη. Μπορείς σε παρακαλώ να μου ορίσεις μια ώρα μεταξύ 10 το πρωί με 1 το μεσημέρι οποιαδήποτε από τις δύο αυτές ημέρες που μπορείς ώστε να εξεταστείς; Εάν δεν κάνω λάθος είχες στείλει μια επιστολή στην οποία δηλώνεις ότι αρίστευσες. Ελευθέριος Σκούρας”.

Μπορούμε πλέον να πούμε ότι το να ζητάμε να δούμε τα γραπτά μας, για ορισμένους καθηγητές συνεπάγεται εξέταση στο μάθημα τους, με βάση και την παραπάνω αντίδραση. Εμφανώς, η απάντηση του κρύβει αναίτια καχυποψία και εκδικητικότητα. Ο φοιτητής μετά την δημοσιοποίηση του περιστατικού πήγε στον πρόεδρο Οδ. Κουφοπαύλου για να αναφερθεί στο τι έγινε, και ο πρόεδρος του είπε ότι δεν θεωρεί ότι ήταν εκδικητικό το ύφος, και ότι μάλλον δίκιο έχει ο καθηγητής και δεν μπορεί να παρεμβεί.

Είναι πασιφανές πως μπορούμε να αναφερόμαστε ρητά για καταπάτηση των δικαιωμάτων μας, για αντιδημοκρατικότητα εντός του τμήματος έναντι στους φοιτητές και για κανονικοποίηση της καθηγητικής αυθαιρεσίας από το καθηγητικό μπλοκ. Εκμεταλλευόμενοι την πανδημία και την απουσία των φοιτητ(ρι)ών από τον χώρο του τμήματος, αρκετοί καθηγητές αυθαιρετούν εις βάρος μας συνεχώς. Εως πότε θα αποποιούνται τις ευθύνες τους, και πότε θα γίνουν υπόλογοι των πράξεων τους;

Καλούμε τώρα στην άμεση εφαρμογή των αιτημάτων μας για ανακοίνωση των αποτελεσμάτων άμεσα και έγκαιρα έτσι ώστε να έχουμε εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και οι φοιτητές/ριες ως οι κύριοι δέκτες της, στην τήρηση των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας για πρόσβαση στο γραπτό μας πριν τη μονιμοποίηση των βαθμών και στην γνωστοποίηση/υπόδειξη των απαντήσεων στα θέματα που εξεταζόμαστε!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!