Εκπαιδευτικοί για Webex: Κάλυψη των αναγκών των μαθητών μέσω λογισμικού της επιλογής τους
Οι εκπαιδευτικοί της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ζητούν να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών της τηλεκπαίδευσης με λογισμικό της επιλογής των συναδέλφων

Να υποβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τα ερωτήματα και τα αιτήματα τους σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση προς τις διοικήσεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ  και ο κλάδος όλο το προηγούμενο διάστημα απαίτησαν και κατέθεσαν προτάσεις για να υπάρχουν μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων ώστε να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και το ίδιο συνεχίζει να απαιτεί και τώρα.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας, όχι μόνο δεν ανταποκρίθηκαν στις διεκδικήσεις του κλάδου, αλλά έκλεισαν τα σχολεία και αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ καλύπτει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς που για μια σειρά λόγους που  περιγράφονται στο κείμενο, δεν είναι υποχρεωμένοι να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της πλατφόρμας webex. Τους καλεί να καταθέσουν το κείμενο  στους Διευθυντές των σχολείων τους, αν αυτοί επιμείνουν να μην αποδέχονται το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους με άλλα λογισμικά μέσα και τρόπους  ,που οι ίδιοι θα επιλέξουν, όπως ακριβώς κάνανε και στην πρώτη φάση της πανδημίας.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Προτείνουμε ενδεικτικά το παρακάτω κείμενο για να χρησιμοποιήσουν και να το καταθέσουν οι συνάδελφοι, αν χρειαστεί:

ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ  του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ / ΓΕΛ / ΕΠΑΛ ………………..

Σας καταθέτω την απόφαση του Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και σας ενημερώνω ότι, όπως και στην πρώτη φάση της πανδημίας, θα είμαι σε επαφή με τους μαθητές για να καλύψω μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών των τμημάτων που διδάσκω με λογισμικά του διαδικτύου που εγώ έχω επιλέξει.  

Μετά την ανακοίνωση του δεύτερου lockdown(5/11) και την εφαρμογή της “τηλεκπαίδευσης” από Δευτέρα 9/11 στα Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας, στην οποία οι συμμετέχοντες, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι καλούνται να συμμετάσχουν υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας webex, παρακαλώ να μου απαντήσετε εγγράφως στα παρακάτω:

  1. Πώς η διοίκηση εξασφαλίζει τη μη συμμετοχή του διδασκόμενου στο κόστος λειτουργίας και παροχής του εκπαιδευτικού έργου, δηλαδή εν προκειμένω, τη δωρεάν προμήθεια και παροχή των αναγκαίων διδακτικών μέσων, όπως ορίζει το Σύνταγμα; Σε περίπτωση που παιδί που φοιτά στο σχολείο μας είναι αναγκασμένο να παραμείνει στο σπίτι του για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, είναι σαφές από το σύνταγμα  πως για την υλοποίηση της παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» χρειάζεται πρωτίστως να καλυφθεί η δωρεάν παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού (Ηλεκτρονικό υπολογιστή, λογισμικό office, γραφίδα, κάμερα, αναγκαία ταχύτητα και δίκτυο σύνδεσης στο διαδίκτυο, προσωπικό γραφείο και αίθουσα) και σύνδεση στο internet.
  2. Πώς τεκμηριώνεται νομικά η επιβολή ποινών, όπως οι απουσίες, σε μαθητές που δεν έχουν όλα τα παραπάνω;
  3. Παραβιάζεται ή όχι συνταγματικά κατοχυρωμένη ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση με την απαίτηση να προχωρά ή ύλη, με δεδομένο τα προηγούμενα;
  4. Με ποιο τρόπο η υπηρεσία διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα εμού της ιδίας, αλλά και των μαθητών μου, βάσει της σύμβασης που έχει υπογράψει το Υπουργείο Παιδείας με την εταιρία Cisco για την παροχή της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” και η οποία δεν έχει αναρτηθεί στην Διαύγεια, ούτε έχει κατατεθεί στη Βουλή. Αιτούμαι πιστού αντιγράφου της σύμβασης αυτής για κάθε νόμιμη χρήση.
  5. Ζητώ έγγραφη ενημέρωση για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που εντόπισε σοβαρές παραλείψεις από πλευράς Υπουργείου Παιδείας ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, δίνοντας μάλιστα τρεις μήνες περιθώριο, στο Υπουργείο Παιδείας για να συμμορφωθεί.
  6. Σε ποια επιστημονική τεκμηρίωση στηρίζεται η καταλληλότητα της συγκεκριμένης πλατφόρμας, αλλά και αυτού του είδους «εκπαίδευση» για τις ηλικίες των μαθητών μας. Ζητώ να μου κοινοποιηθούν οι σχετικές επιστημονικές μελέτες.
  7. Ζητώ να μου κοινοποιηθούν εισηγήσεις παιδοψυχολόγων, καθηγητών παιδαγωγικής ή άλλων ειδικών στις οποίες βασίστηκε το Υπουργείο Παιδείας και οι οποίες τεκμηριώνουν ότι είναι παιδαγωγικά, ψυχολογικά, διανοητικά και σωματικά ωφέλιμο και όχι επιβλαβές για τα παιδιά να βρίσκονται μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή ή να παρακολουθούν από τάμπλετ ή κινητό τηλέφωνο επί 7 διδακτικές ώρες, δηλαδή από τις 8.15 ως τις 14.00 διαδικτυακό μάθημα.
  8. Συνιστά ή όχι καταπάτηση της παιδαγωγικής ελευθερίας και του δικαιώματος του εκπαιδευτικού να επιλέγει ο ίδιος ανάλογα με τους μαθητές του και σε συνεννόηση μαζί τους εκείνα τα μαθησιακά εργαλεία, το διδακτικό υλικό, τα εποπτικά μέσα και τις μεθόδους διδασκαλίας που κρίνει κατάλληλα κατά περίσταση; Πού στηρίζεται ορθότητα της  υποχρεωτικότητας στη χρήση της πλατφόρμας Webex και η καταλληλότητά της έναντι άλλων;
  9. Για ποιο λόγο δεν συνιστά διάκριση η πρόβλεψη όσον αφορά στα ιδιωτικά σχολεία να δικαιούνται να επιλέξουν άλλη πλατφόρμα;
  10. Πώς τεκμηριώνεται νομικά ότι ο ήχος της φωνής και το πρόσωπο του εκπαιδευτικού και των μαθητών είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου Παιδείας και δικαιούται αυτό να τους εξαναγκάζει να τα εκθέσουν διαδικτυακά, χωρίς να το επιθυμούν οι ίδιοι;
  11. Με ποια νομική τεκμηρίωση, βάσει του Συντάγματος, είναι στις υποχρεώσεις του εκπαιδευτικού να παράσχει έργο όχι από τον εργασιακό του χώρο, αλλά τον ιδιωτικό; Ο νομοθέτης του ν.4354/2015 αναφερόμενος στα καθήκοντα του υπαλλήλου δεν είχε κατά νου την περίπτωση εκείνη που το κράτος, λόγω των εξαιρετικών μέτρων αντιμετώπισης μίας πανδημίας και για λόγους δημόσιας υγείας θα επέβαλε στους εκπαιδευτικούς την υποχρέωση να παράσχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όχι από τον χώρο εργασίας τους, δηλαδή από τον χώρο του σχολείου αλλά από το σπίτι τους με δικά τους μέσα και εξοπλισμό.
  12. Επίσης, με βάση το άρθρο 2 παρ.6 ν.1566/1986  που επαναλαμβάνει την ρύθμιση του άρθρου 16 παρ.4 Συντάγματος δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι στο καθήκον του εκπαιδευτικού εμπεριέχεται η υποχρέωσή του να αναλάβει με ίδια μέσα και πόρους την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με ταυτόχρονο αποκλεισμό από τούτη των μαθητών εκείνων που δεν έχουν τα μέσα για να μετάσχουν σε αυτή.


Παρακαλώ όπως μου απαντήσετε εγγράφως και επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμης ενέργειας για τα παραπάνω, ώστε να ανταποκριθώ στο έργο μου ως εκπαιδευτικού, “ανεμπόδιστα και αποτελεσματικά”, όπως αναφέρεται στο άρθρο 25 παρ.1 του Συντάγματος  και όσα αφορούν στην καθολική και ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευόμενων.

 

Η/οι εκπαιδευτικός/οί

…………………….

………………………………                                                                                                                                                                      ………………………………………

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες