Τηλεκπαίδευση: Η οδυνηρή αλήθεια με αριθμούς
Τα νούμερα αποδεικνύουν την οδυνηρή πραγματικότητα: Πολλοί μαθητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα και μένουν εκτός τηλεκπαίδευσης - Δείτε τα στοιχεία που παραθέτει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Νίκος Πλουμπίδης»

Για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία των δήμων Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κατά την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, ενημερώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, στο Δήμο Περάματος τουλάχιστον το 7% των μαθητών από 8 δημοτικά σχολεία αδυνατεί να παρακολουθήσει τα διαδικτυακά μαθήματα. Ειδικότερα, από τους 1.456 μαθητές οι 106 μαθητές δεν έχουν καμία συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ από αυτούς οι 38 είναι προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού και Ρομά. Επίσης, ένα ποσοστό 15%, δηλαδή 214 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού που τις περισσότερες φορές δυσχεραίνει τη διαδικασία. Χαρακτηριστικό είναι ακόμα και οι χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης και ο ανεπαρκής εξοπλισμός των σχολείων. 

Ακόμα πιο δυσχερής είναι η κατάσταση στα 10 νηπιαγωγεία του Περάματος όπου οι γονείς αδυνατούν να καλύψουν και τις ανάγκες των νηπίων σε περίπτωση που έχουν αδελφάκια στο δημοτικό. Έτσι, το ποσοστό των παιδιών που δε συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως σε σύνολο 328 μαθητών αγγίζει το 30% (87 μαθητές), ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό που συμμετέχουν μόνο με κινητό.

«Σταγόνα στον ωκεανό» τα tablets

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου Περάματος τονίζει επίσης ότι «τα τάμπλετ που δόθηκαν δανεικά σε μαθητές από τις σχολικές επιτροπές των Δήμων Κερατσινίου και Περάματος αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις ευθύνες της κυβέρνησης, που δε φρόντισε να χορηγήσει ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή, σύμφωνα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος».

Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας σε δείγμα 2.490 μαθητών (ποσοστό 66%) από το σύνολο 3.760 μαθητών που αντιστοιχεί στα 12 από τα 16 δημοτικά σχολεία Γενικής Αγωγής που ανήκουν στον Σύλλογό μας προκύπτει ότι 70 μαθητές δε συμμετέχουν καθόλου (ποσοστό 3%).

Υπενθυμίζεται ότι σε σχολεία του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας που ανήκουν φοιτούν περίπου 200 προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού εκ των οποίων κανένα δεν έχει πρόσβαση στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τέλος, 392 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού (15%). 

Αντίστοιχα σε σύνολο 484 μαθητών από δείγμα 10 νηπιαγωγείων του Συλλόγου στο Κερατσίνι (όσα απέστειλαν στοιχεία) προκύπτει ότι 113 μαθητές δε συμμετέχουν (ποσοστό 23%), ενώ 122 συνδέονται με κινητό (ποσοστό 25%). 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η εκπαιδευτική διαδικασία σε περίοδο πανδημίας, με κλειστά ή ανοιχτά σχολεία, είναι καθρέπτης των μεγάλων προβλημάτων του δημόσιου σχολείου σε κανονική περίοδο λειτουργίας! Είναι ταξική επιλογή από όλες τις κυβερνήσεις η ελλιπής χρηματοδότηση, η παμπάλαια κτηριακή υποδομή, ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός, όπου υπάρχει, το φόρτωμα των ελλείψεων σε γονιούς και εκπαιδευτικούς. Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζεται στη λογική του κόστους-οφέλους και έτσι, την ίδια ώρα που υποχρηματοδοτούν τα δημόσια σχολεία, δίνουν πακέτα δις στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Είναι πρόκληση από τη μια η κυβέρνηση να σπεύδει να χαρίσει εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE και από την άλλη να «αδυνατεί» να προσφέρει Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Βοά το πανελλήνιο, γιατί μόλις πριν λίγες μέρες, έκοψαν το ρεύμα σε μαθητή μονογονεϊκής οικογένειας. Τα λόγια στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν σύνδεση internet στο καφέ της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου του.

Ποια σύνδεση μπορεί να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση των παιδιών μειονοτήτων που βιώνουν την ανισοτιμία σε κάθε πτυχή της ζωής τους και τώρα τιμωρούνται με τη στέρηση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση. Τα παιδιά Ρομά, τα προσφυγόπουλα στους καταυλισμούς και τις δομές φιλοξενίας, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αποκλειστεί από την εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή βέβαια «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά.

Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά;

Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς-μέσα στην υγειονομική κρίση- ξενύχτησαν, αυτοεπιμορφώθηκαν, ξοδεύτηκαν, αγωνίστηκαν.

Για του λόγου το αληθές στις 10 πιο "πολυψαγμένες" λέξεις στη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης Google για το 2020 είναι: 1η η e-class, 4η η e-me, 5η η webex και 9η το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Η παραπάνω εικόνα αποτυπώνεται και στα σχολεία του Συλλόγου μας, δημοτικά και νηπιαγωγεία σε Κερατσίνι και Πέραμα. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Δήμος Περάματος

Στον Δήμο Περάματος σε σύνολο 8 δημοτικών σχολείων Γενικής Αγωγής προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν ότι από τους 1456 μαθητές οι 106 μαθητές (ποσοστό 7%) δεν έχουν καμία συμμετοχή σε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Από αυτούς οι 38 είναι προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού και Ρομά. Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό 15%, δηλαδή 214 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού που τις περισσότερες φορές δυσχεραίνει τη διαδικασία. Χαρακτηριστικό είναι ακόμα και οι χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης και ο ανεπαρκής εξοπλισμός των σχολείων (μόλις 23 σταθεροί υπολογιστές με μικρόφωνα και κάμερες και 58 λάπτοπ).

Ακόμα πιο δυσχερής είναι η κατάσταση στα 10 νηπιαγωγεία του Περάματος όπου οι γονείς αδυνατούν να καλύψουν και τις ανάγκες των νηπίων σε περίπτωση που έχουν αδελφάκια στο δημοτικό. Έτσι, το ποσοστό των παιδιών που δε συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως σε σύνολο 328 μαθητών αγγίζει το 30% (87 μαθητές), ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό που συμμετέχουν μόνο με κινητό. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός των νηπιαγωγείων είναι ελλιπέστατος όπως και οι ταχύτητες σύνδεσης είναι ακόμα πιο χαμηλές. Υπάρχουν μόλις δύο σταθεροί υπολογιστές με μικρόφωνο και κάμερα και 5 φορητοί.

Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας σε δείγμα 2.490 μαθητών (ποσοστό 66%) από το σύνολο 3.760 μαθητών που αντιστοιχεί στα 12 από τα 16 δημοτικά σχολεία Γενικής Αγωγής που ανήκουν στον Σύλλογό μας προκύπτει ότι 70 μαθητές δε συμμετέχουν καθόλου (ποσοστό 3%). Να σημειώσουμε επιπλέον ότι σε σχολεία του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας που ανήκουν και στον Σύλλογό μας, αλλά και στον σύλλογο της Προόδου φοιτούν περίπου 200 προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού εκ των οποίων κανένα δεν έχει πρόσβαση στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είτε γιατί δεν έχουν συσκευές είτε γιατί δεν υπάρχει wifi στη δομή και κυρίως γιατί τα λογισμικά του Υπουργείου δεν είναι συμβατά με τις όποιες συσκευές τους, αφού είναι σε αραβικά/φαρσί. Τέλος, 392 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού (15%). Ως προς τεχνολογικό εξοπλισμό υπάρχουν 30 σταθεροί επανδρωμένοι Η/Υ και 75 φορητοί, ενώ και πάλι οι ταχύτητες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι χαμηλές.

Αντίστοιχα σε σύνολο 484 μαθητών από δείγμα 10 νηπιαγωγείων του Συλλόγου στο Κερατσίνι (όσα απέστειλαν στοιχεία) προκύπτει ότι 113 μαθητές δε συμμετέχουν (ποσοστό 23%), ενώ 122 συνδέονται με κινητό (ποσοστό 25%). Ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι πολύ φτωχός, αφού υπάρχει μόλις ένας επανδρωμένος σταθερός Η/Υ και 2 φορητοί. Όσον αφορά τις ταχύτητες διαδικτύου είναι στα περισσότερα νηπιαγωγεία χαμηλή.

Τα τάμπλετ που δόθηκαν δανεικά σε μαθητές από τις σχολικές επιτροπές των Δήμων Κερατσινίου και Περάματος αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό» σε σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις ευθύνες της κυβέρνησης, που δε φρόντισε να χορηγήσει ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή, σύμφωνα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος.

Αποδεικνύεται σε κάθε βήμα ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και πρέπει να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα, που τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι φορείς του γονεϊκού κινήματος πρότειναν και στη διάρκεια της πρώτης πανδημίας, αλλά και από το καλοκαίρι, εν αναμονή της δεύτερης πανδημίας, ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά με υγιεινή και ασφάλεια.

Απαιτούμε για όσο ακόμα τα σχολεία είναι κλειστά η κυβέρνηση να χορηγήσει ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή, να παράσχει δωρεάν και γρήγορο ίντερνετ, να εξοπλίσει τεχνολογικά τα σχολεία σε μόνιμη βάση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!