Εδώ και 8 μήνες - προτείνουμε - διεκδικούμε - κινητοποιούμαστε, ώστε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση να λάβουν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά η Κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας αδιόρθωτοι!!!
Η Κυβέρνηση επιλέγει να ανοίξει τα σχολεία στις 11 Ιανουαρίου με τους ίδιους όρους λειτουργίας των σχολείων του Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου – Νοεμβρίου χωρίς να αναλογίζονται τι έχει συμβεί και τι συμβαίνει στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην ευρύτερη κοινωνία, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, καθώς – δυστυχώς για όλους/ες - είχαμε πολλούς φίλους και συγγενείς ασθενείς, διασωληνωμένους ακόμα και απώλειες ζωών.
Η Κυβέρνηση πήρε την απόφαση αυτή χωρίς καν να αναμένει την επιδημιολογική αποτύπωση των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Επιλέγει και επιμένει, σε χειρότερες συνθήκες από αυτές του Σεπτεμβρίου, να λειτουργήσουν τα σχολεία με 25 μαθητές, ανά τμήμα, σε αίθουσες 25 με 30 τ.μ., καθώς μέσα στον χειμώνα τα παράθυρα και οι πόρτες, λόγω των καιρικών συνθηκών, δεν γίνεται να παραμένουν συνέχεια ανοιχτά, αλλά και γενικότερα οι κλιματολογικές συνθήκες ευνοούν ακόμα περισσότερο τον κορωνοϊό.
Με 100% πληρότητα των λεωφορείων-μέσων μεταφοράς, με τεράστιες ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας, χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο για τη λειτουργία των ολοήμερων, όπου τα παιδιά όλων των τάξεων βρίσκονται στους ίδιους χώρους για τη σίτισή τους, με απουσία, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ούτε καν τώρα, με το άνοιγμα των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων!!!
Η κατάσταση που διαμορφώνει η Κυβέρνηση με αυτή την απόφασή της δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα. Συνιστά εγκληματική αμέλεια της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Οδηγεί άμεσα στον κίνδυνο να έχουμε ένα δεύτερο, για φέτος, και τρίτο συνολικά, κλείσιμο των σχολείων, στο άμεσο μέλλον, με όλες τις τραγικές, παιδαγωγικά και ψυχοσυναισθηματικά, συνέπειες για τη γενιά μαθητών που βρίσκονται σήμερα στα σχολεία.
Ειδικά τώρα που οι έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σε διάφορες χώρες, όπως σε Αυστρία, Βερολίνο, Βαυαρία, αναφέρουν ότι τα παιδιά κάτω των 14 ετών μολύνονται με την ίδια συχνότητα, όπως και οι ενήλικες, απλά έχουν ήπια συμπτωματολογία ή ακόμα και απουσία συμπτωμάτων, αλλά και τα νεότερα στοιχεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής και της Ένωσης Παιδιατρικών Νοσοκομείων των ΗΠΑ που αναφέρουν ότι από την έναρξη της πανδημίας πάνω από 2.000.000 παιδιά έχουν διαγνωστεί με κορωνοϊό που αποτελούν το 12,4%, στο σύνολο των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στις ΗΠΑ, το αφήγημα της Κυβέρνησης ότι τα σχολεία είναι ασφαλή, χωρίς μέτρα, υποκρύπτει σκοπιμότητες και ενέχει- σε κάθε περίπτωση - τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες.
Βρισκόμαστε σε μια χρονική περίοδο που ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα μετρά θανάτους, μετρά δεκάδες διασωληνωμένους, μετρά απώλειες συγγενικών προσώπων. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το άνοιγμα των σχολείων, χωρίς τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης, μεγαλώνει την ανασφάλεια και την αγωνία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών. Υπό αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο αποφάσισε να στείλει τους εκπαιδευτικούς ως αναλώσιμους σε τάξεις που αποτελούν, εξ ορισμού χώρο συνωστισμού, παρακάμπτοντας μέχρι και την επιτροπή που η ίδια η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει. Έχει πλέον ξεκάθαρα, όχι μόνο πολιτικές, αλλά πιθανότατα και ποινικές ευθύνες, που σχετίζονται με τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών δεσμευόμαστε να τις αναζητήσουμε.
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση έστω και τώρα να συναισθανθεί τι πάει να κάνει και να προχωρήσει τώρα σε όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε η λειτουργία των Σχολείων να είναι τέτοια, που θα ελαττώνει κατά πολύ τους κινδύνους και έτσι να ανοίξουν τα σχολεία.
Απαιτούμε ΑΜΕΣΑ :
Α) Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων διασφάλισης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, με μέγιστο αριθμό τους 15 μαθητές ανά τμήμα και έναν μαθητή ανά θρανίο, προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας και πλήρη κάλυψη υγειονομικών–καθαριστικών μέσων, αραίωση των μαθητών στα μέσα μεταφοράς στο 50% πληρότητας, με δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Προτεραιότητα στον προαιρετικό εμβολιασμό (όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η UNESCO) πρέπει να έχουν οι ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και έπειτα να ακολουθήσει η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα. Ειδική μέριμνα για τα σχολεία ειδικής αγωγής που έμειναν ανοικτά και ανοχύρωτα.
Β) Αύξηση δαπανών, μέσω της ενίσχυσης του τακτικού προϋπολογισμού, για τη δημόσια εκπαίδευση.
Γ) Κάλυψη όλων των αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των εκπαιδευτικών και μαθητών. Προσαρμογή των εκπαιδευτικών αντικειμένων και μαθημάτων για ουσιαστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον απαιτηθεί ξανά. Αναπροσαρμογή της ύλης και σχεδιασμός κάλυψής της τους επόμενους μήνες.
Δ) Να δοθούν όλα τα στοιχεία στη δημοσιότητα, από την επιτροπή των λοιμωξιολόγων και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, για την εικόνα της διασποράς του ιού στα σχολεία της χώρας και των δεδομένων καταγραφής κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Ε) Σε περίπτωση αδράνειας τόσο της επιτροπής, όσο και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η ΔΟΕ να ζητήσει εισαγγελική παραγγελία για την ανάκτηση των στοιχείων και απόδοση τυχόν ευθυνών.
ΣΤ) Την αξιοποίηση κάθε ένδικου μέσου προάσπισης της υγείας των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας από τη ΔΟΕ.
Ζ) Άμεσα η ΔΟΕ να θέσει τον κλάδο σε κινηματική εγρήγορση, απαιτώντας μαζικά τη διασφάλιση της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αναλώσιμοι
Προάσπιση και διασφάλισης της υγείας στις σχολικές μας αίθουσες!!!
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη