Άνοιγμα σχολείων: Νέο ραντεβού στα τυφλά
«Παιχνίδια με την υγεία, τη ζωή και τη μόρφωση στο δημόσιο σχολείο» - Ανακοίνωση της Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ "η Αθηνά"

Σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, ξανανοίγουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, δυο μήνες μετά την αναστολή της λειτουργίας τους και δέκα μήνες από τον Μάρτη της περσινής σχολικής χρονιάς που ξεκίνησε η πανδημία στη χώρα μας

Από την πρώτη καραντίνα μέχρι σήμερα, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας σειράς εγκληματικών παραλείψεων, σκοπιμοτήτων, ψεμάτων και προπαγάνδας απ' την πλευρά της κυβέρνησης  που έχουν στόχο να αξιοποιήσουν την πανδημία για να χτυπήσουν και να απαξιώσουν παραπέρα το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.

Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που λίγο πριν το δεύτερο φονικό κύμα του covid-19 αυξήθηκε με νόμο ο αριθμός των μαθητών στην τάξη και άνοιξαν τα σχολεία το Σεπτέμβρη με περισσότερα παιδιά σε κάθε τμήμα, υποτυπώδη καθαριότητα, λιγότερες καθαρίστριες, λιγότερους εκπαιδευτικούς, απουσία σχολικών νοσηλευτών, άρνηση διεξαγωγής τεστ στη σχολική κοινότητα από τον ΕΟΔΥ ακόμα και μετά την ύπαρξη κρουσμάτων!

Τα σχολεία έκλεισαν τελικά το Νοέμβρη κάτω από τις σοβαρές επιπτώσεις της κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας, τόσο σε επίπεδο κοινωνίας με τους 5000 και πλέον νεκρούς όσο και στην εκπαίδευση, που καμιά σκοπιμότητα και καμιά προπαγάνδα δεν μπορούσε να κρύψει επιμελώς τα πραγματικά κρούσματα σε σχολεία και οικογένειες.

Η παιδαγωγική της τηλεκπαίδευσης που σέρβιρε από τότε το Υπουργείο, όπως και τα ψέματα για τον τεχνολογικό εξοπλισμό που (δεν) χορήγησε αλλά και τις ετοιμασίες που (δεν) έκανε, ήταν η αποθέωση της αδιαφορίας για τα παιδιά της κοινωνικής πλειοψηφίας που φοιτούν στα δημόσια σχολεία.

Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μέσα στο σκοτάδι και το φόβο της υγειονομικής κρίσης δε σταμάτησε ούτε στιγμή την ταξική της επίθεση: Τράπεζα θεμάτων, βάση του 10,  νέες ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση, περικοπή χιλιάδων θέσεων στα Πανεπιστήμια, εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολλεγίων, τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, κατάργηση των συλλογικών διαδικασιών, χτύπημα των σωματείων.

Σήμερα, λοιπόν, κάτω από νέες σκοπιμότητες ανοίγουν τα σχολεία με τον ιό να θερίζει, την επιτροπή των ειδικών να νομιμοποιεί εκ των υστέρων τις κυβερνητικές ανακοινώσεις που προηγήθηκαν και την κατάσταση όλα τα σχολεία να παραμένει ακριβώς ίδια με εκείνη με την οποία έκλεισαν.

Να το πούμε καθαρά: Τα σχολεία εν μέσω του χειμώνα και με βάση την εξέλιξη που έχει η πανδημία θα λειτουργήσουν ως υγειονομικές βόμβες. Αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα δεν την αμβλύνουν τα νέα πρωτόκολλα αερισμού των αιθουσών, που μόνο ως αστείο ακούγονται, ούτε τα rapid-test που ανακοινώθηκαν για τους εκπαιδευτικούς κατόπιν εορτής, αφού απουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επιδημιολογικής επιτήρησης. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους θεωρούνται αναλώσιμοι, αφού ανοίγουν για τρίτη φορά τα σχολεία μέσα στην πανδημία και δεν προηγήθηκε ούτε ένα τεστ έστω για δείγμα στην εκπαιδευτική και σχολική κοινότητα! Ούτε προβλέπεται κάποιο πρόγραμμα επαναλαμβανόμενων τεστ για να ξέρουμε που βαδίζουμε σε κάθε σχολείο. Αλλά και για τον περιβόητο εμβολιασμό μασούν τα λόγια τους σχετικά με την ανάγκη επίσπευσης του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών που επιθυμούν, προφανώς γιατί προηγούνται κάποιοι κομματικοί παρατρεχάμενοι σαν κι αυτούς που πήραν τη σειρά γιατρών και νοσηλευτών τις προηγούμενες μέρες.

Και όσο για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, αρνούνται πεισματικά την αποσυμφόρηση των πληθωρικών τμημάτων ακόμα και όπου υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, γιατί είναι ορκισμένοι για τη μείωση των δαπανών στο δημόσιο σχολείο - και τώρα και στο μέλλον.

Είναι σαφές ότι το αίτημα για ασφαλή σχολεία είναι ο απαραίτητος όρος για να είναι ανοιχτά - πράγμα αναγκαίο. Η κυβέρνηση αγνοώντας συνειδητά τις προϋποθέσεις της ασφαλούς λειτουργίας σε κάθε σχολείο αναλαμβάνει στο ακέραιο την ευθύνη για τις συνέπειες των επιλογών της. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στις κυβερνητικές σκοπιμότητες να μετακυλήσουν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς για ό,τι προκύψει. Ούτε να ανοιγοκλείνουν τα σχολεία αβασάνιστα, κάθε τρεις και λίγο, αφού σε μια τέτοια λογική θα οδηγηθούμε πολύ σύντομα αν δεν ανοίξουν και πάλι με τους όρους και τους κανόνες που πρέπει!

Eίναι επίσης σαφές ότι απέναντι σε αυτήν την εικόνα, η ΔΟΕ δεν μπορεί να είναι θεατής! Πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες, πολιτικές και άλλες, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για αυτήν την πραγματικότητα που μας εκθέτει σε κινδύνους. Όχι άλλα παιχνίδια με την υγεία και τη ζωή των συναδέλφων, όχι άλλα παιχνίδια με τη μόρφωση και την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους . Απέναντι σε μια κυβέρνηση που απειλεί το δημόσιο σχολείο και αδιαφορεί για την ασφάλειά μας, ο κλάδος οφείλει να πάρει κάθε μέτρο για να αναχαιτίσει τις κυβερνητικές επιλογές.

Oι όροι για το άνοιγμα των σχολείων παραμένουν:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Δημιουργία  τμημάτων έως 15 μαθητές με τα απαραίτητα τετραγωνικά στην αίθουσα, τόσο κατά την πρωινή λειτουργία όσο και για το ολοήμερο στο οποίο συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων. Αξιοποίηση όλων των χώρων και όλων των τρόπων για τη μείωση του αριθμού των μαθητών.

  • Στοχευμένα και επαναλαμβανόμενα δωρεάν μαζικά μοριακά τεστ σε κάθε σχολείο

  • Εμβολιασμός, προαιρετικός, όλων των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία κατά προτεραιότητα, μετά τους υγιειονομικούς και τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Περιορισμός της μετακίνησης των εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία. 

  • Διορισμοί – προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας για κάλυψη όλου του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων. Παροχή του απαραίτητου υγειονομικού υλικού στα σχολεία. Σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε σχολείο

  • Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή- μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις .

  • Άδειες σε όλους τους συναδέλφους που έχουν ανάγκη- Να ανοίξουν οι κατηγορίες των ευπαθών ομάδων.

  • Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Mε βάση τα παραπάνω, καλούμε τους συναδέλφους σε κάθε σχολείο να δυναμώσουν τη φωνή της συλλογικής διεκδίκησης, να υπερασπίσουμε ανυποχώρητα, με αντίσταση και αγώνα - εδώ και τώρα - τη ζωή και την υγεία μας, αλλά και τη μόρφωση στο δημόσιο σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.