Η πρακτική άσκηση στη Φυσική Αγωγή κατά την τηλεκπαίδευση
Ανοικτή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Αξιότιμη κα. Υφυπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων

Είναι γνωστό πως ο βασικός σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών και, µέσω αυτών, η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και η ενίσχυση της υγείας τους  (κατά τη διάρκεια της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  Φ.Ε.Κ. τεύχος Β’ αρ. φύλλου 304/13-03-03).

Επίσης, ο κύριος σκοπός της Φυσικής Αγωγής στο Λύκειο ορίζεται ως η «δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής», μέσα από την παροχή κατάλληλων ευκαιριών στους/στις μαθητές/-τριες. Δίνει έμφαση στην προαγωγή της υγείας τους αλλά και των άλλων, στο «ευ ζην», στην προαγωγή ενός εύρους αθλητικών και κινητικών δραστηριοτήτων, και στη συστηματική συμμετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. (Τεύχος Δεύτερο Αρ. Φύλλου 197, 23 Ιανουαρίου 2015, 3205 Αποφάσεις Αρ. 8561/Δ2 Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Φυσική Αγωγή» της Α΄, Β΄, Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου).

Επομένως η εξ αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά  διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει διευκρινίσει το αν οι μαθητές μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Εξ άλλου η προβολή τηλεοπτικών πρακτικών μαθημάτων Φυσικής Αγωγής μέσω του προγράμματος της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης «Μαθαίνουμε στο σπίτι» πραγματοποιείται με στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Καθώς υπάρχει σύγχυση μεταξύ των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σχετικά με το εάν μπορεί να γίνεται ή όχι πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ως επιστημονική ένωση, προτείνουμε ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί συνδυαστικά με τις γνώσεις σε θεωρητικό επίπεδο σε θέματα υγείας και αθλητισμού κάτω από τις εξής προϋποθέσεις:

  • Με ολοκληρωμένο σχέδιο μαθήματος σε ατομικό χώρο που παρέχει ασφάλεια στην κίνηση.
  • Με διαφοροποίηση της διδασκαλίας όταν οι προϋποθέσεις δεν είναι εφικτές από όλους τους/τις μαθητές/-τριες.
  • Με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, μαθητών (τουλάχιστον μικρών  ηλικιών).
  • Με ανοικτές κάμερες, εάν είναι δυνατόν, για να υπάρχει η οπτική επαφή.
  • Με γραπτές οδηγίες για την έναρξη του πρακτικού μαθήματος προς τους γονείς των μαθητών /-τριών μας για σχετική μέριμνα σε ό,τι αφορά:
  1. Ένα ελαφρύ «σνακ» μισή με μία ώρα ή γεύμα δύο με τρεις ώρες πριν την άσκηση.
  2. Tην εξασφάλιση του χώρου (ο χώρος μπορεί να προσδιοριστεί με την περιστροφή γύρω από τον εαυτό τους και τα χέρια σε έκταση).
  3. Την άνετη περιβολή (ρούχα, αντιολισθητικές κάλτσες ή αθλητικό παπούτσι)
  4. Το υλικό που υπάρχει στο σπίτι και δύναται να χρησιμοποιηθεί (στρωματάκια γυμναστικής, μπαλόνια, αυτοσχέδια μουσικά όργανα μαντήλια κλπ.).

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Σημαντική διάκριση στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
Σημαντική διάκριση της Ελένης Κρασσά, απόφοιτης του Τμήματος Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
rempoutsika
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις
Επείγουσα ανακοίνωση: Οι δυνητικά υποψήφιοι που έχουν λάβει ειδοποίηση καλούνται να υποβάλλουν στον ΕΟΠΠΕΠ συμπληρωματικά στοιχεία με καταληκτική...
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις