Φοιτητές: Πώς θα γίνουν διπλωματικές με εργαστηριακή έρευνα;
Πρόβλημα έχει δημιουργήσει η τηλεκπαίδευση στα ΑΕΙ καθώς πολλοί τελειόφοιτοι φοιτητές καλούνται να κάνουν τη διπλωματική ή πτυχιακή τους εργασία η οποία είναι ερευνητική και περιλαμβάνει πραγματική έρευνα σε εργαστήριο

Τον προβληματισμό τους σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ολοκλήρων των διπλωματικών / πτυχιακών εργασιών εκφράζουν τόσο οι φοιτητές θετικών κυρίων επιστημών όσο και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων.

Σύμφωνα με τα μέτρα εξάπλωσης του κορονοϊού απαγορεύεται η παρουσία στους εργαστηριακούς χώρους και η μετακίνηση στην ύπαιθρο δικαιολογείται μόνο με την ύπαρξη σύμβασης εργασίας. 

Οδηγούμαστε με αυτό τον τρόπο προς την αποφοίτηση μιας πρώτης σειράς νέων επιστημόνων με εξαιρετικά περιορισμένη πρακτική εκπαίδευση σε κρίσιμες πτυχές της επιστήμης τους, αναφέρει σχετικά με το ζήτημα, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων και καλεί το Υπουργείο Παιδείας σε διάλογο ώστε να βρεθεί άμεσα λύση.

Το κείμενο των φοιτητών

Τους τελευταίους μήνες όπως όλοι γνωρίζουμε βρισκόμαστε σε μια διαφορετική κατάσταση, αυτή της πανδημίας. Πάρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην καθημερινότητα μας και έχουν γίνει προσπάθειες από την κυβέρνηση επιστροφής στην κανονικότητα οι οποίες όμως δεν αφορούν τους φοιτητές. Έτσι οι φοιτητές βρίσκονται σε ένα πάγωμα των σπουδών τους, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να ξεπεραστεί μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα κάναμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο έφτασε σε διάφορα τμήματα της χώρας ενώ δεν αποκλείεται και φοιτητές από άλλα τμήματα να έχουν τα ίδια προβλήματα.

Οι τελειόφοιτοι φοιτητές πολλών τμημάτων της χώρας καλούνται να κάνουν τη διπλωματική ή πτυχιακή τους εργασία η οποία είναι ερευνητική και περιλαμβάνει πραγματική έρευνα σε εργαστήριο.

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας η δουλειά σε ένα εργαστήριο δεν περιλαμβάνει πολλά άτομα στον ίδιο χώρο και οι αποστάσεις και οι κανόνες ασφαλείας μπορούν να τηρηθούν εύκολα, ιδιαίτερα με εφαρμογή ενός συστήματος βαρδιών και όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας όπως π.χ. χρήση μάσκας.

Κρίνουμε λοιπόν σκόπιμο να μπορέσουν οι φοιτητές που έχουν τέτοιες υποχρεώσεις να μπορούν να γυρίσουν στο εργαστήριο τους τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας, προκειμένου να μπορέσουν έστω και έχοντας χάσει ένα εξάμηνο να πάρουν μόνο μικρή παράταση στις σπουδές τους και να μπορέσουν να ολοκληρώσουν για να δουλέψουν ή να συνεχίσουν στο επόμενο πτυχίο (μεταπτυχιακό, διδακτορικό). Επίσης είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η διενέργεια μιας τέτοιας διπλωματικής εργασίας απαιτεί ένα χρονικό διάστημα που πολλές φορές είναι μεγαλύτερο του ενός έτους, με αποτέλεσμα όπως μπορείτε να δείτε και στα στατιστικά πολλοί φοιτητές να δηλώνουν ότι έχουν χάσει σχεδόν ένα έτος, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που κάνουν διπλωματική εκτός του τόπου κατοικίας τους και επιβαρύνουν τις οικογένειες τους με περιττά ενοίκια.

Συνοψίζοντας όπως και οι τελειόφοιτοι ιατρικών σχολών σε όλη τη χώρα, θέλουμε να παραθέσουμε το πρόβλημα μας, έτσι ώστε να γίνει γνωστή η ύπαρξη του και να γίνει αναζήτηση μιας λύσης ώστε να μπορούμε μετά την εξεταστική να γυρίσουμε στα καθήκοντα μας για το εαρινό εξάμηνο.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων,

Οι φοιτητές των τμημάτων: Βιολογίας ΕΚΠΑ, Βιολογίας Κρήτης, Βιολογίας Πάτρας, Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ, Χημείας ΕΚΠΑ, Χημικών Μηχανικών Παν. Πατρών, Βιολογίας ΑΠΘ, Γεωλογίας ΕΚΠΑ,ΑΦΠ&ΓΜ ΓΠΑ,ΓΠΑ, ΓΠΑ Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, Επιστήμης Υλικών Πάτρας, Ζωικής Παραγωγής ΓΠΑ, ΗΜΜΥ Κρήτης, Συντήρηση Αρχαιοτήτων Και Έργων Τέχνης, Φυσικό Πάτρας, Φυσικό Ιωαννίνων, Βιοϊατρικών Επιστημών ΠΑΔΑ, Οδοντιατρικής ΑΠΘ, Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει το τρίτο διαδοχικό ακαδημαϊκό εξάμηνο υπό συνθήκες πανδημίας. Από τον προηγούμενο Μάρτιο όλες οι παραδόσεις γίνονται εξ αποστάσεως, αλλά η εκπαίδευση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στα εργαστήρια και στο πεδίο έχει διακοπεί πλήρως, με μία σύντομη εξαίρεση τον Οκτώβριο.

Οδηγούμαστε, επομένως, προς την αποφοίτηση μιας πρώτης σειράς νέων επιστημόνων με εξαιρετικά περιορισμένη πρακτική εκπαίδευση σε κρίσιμες πτυχές της επιστήμης τους. Το πρόβλημα, μάλιστα, είναι ιδιαιτέρως έντονο για όσες/όσους πρέπει να ολοκληρώσουν τις πτυχιακές τους εργασίες καθώς με βάση τα υγειονομικά Πρωτόκολλα η παρουσία στους εργαστηριακούς χώρους και η μετακίνηση στην ύπαιθρο δικαιολογείται μόνο με την ύπαρξη σύμβασης εργασίας.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων καλεί το Υπουργείο Παιδείας σε διάλογο ώστε να βρεθεί άμεσα λύση στην πιεστική αυτή η κατάσταση και να εξασφαλιστεί η επιστημονική επάρκεια των αποφοίτων και συνέχιση της ερευνητικής δραστηριότητας με ασφάλεια και λογική

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»