Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου όλο το προηγούμενο διάστημα πρωτοστατεί μαζί με τους μαθητές και τους γονείς ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και ασφαλή. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι εγκληματικές. Όλο αυτό το διάστημα δεν πήρε κανένα μέτρο με αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμένουν επί μήνες κλειστά με καταστροφικές συνέπειες τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Αντί για αυτό προχωρά σε καταιγίδα νομοσχεδίων που βάλλουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποίησε την πανδημία και τα κλειστά σχολεία προκειμένου να περάσει την αξιολόγηση, το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση, την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια.
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου στηρίζει με όλες τις δυνάμεις το δίκαιο αγώνα του μαθητικού κινήματος απέναντι σε αυτές τις επιλογές και το δικαίωμά του να επιλέγει όποια μορφή πάλης θεωρεί κατάλληλη.
Η κατάσταση του κτηριακού προβλήματος στο ΓΕΛ Κατασταρίου κάνει ακόμα πιο οξυμμένο το πρόβλημα της ασφαλούς λειτουργίας. Έχουμε δώσει για χρόνια μάχες, μαζί με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, προκειμένου να φτιαχτεί ένα κτήριο σύγχρονο και ασφαλές και να μη στοιβάζονται οι μαθητές σε λυόμενα ελαφρού τύπου.
Σε αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση με τη μορφή της κατάληψης (01/3) από τους μαθητές του σχολείου. Μία μέρα πριν, ο Δ/ντής του σχολείου ενημέρωσε τους μαθητές ότι «ενημερώνω ότι σε περίπτωση που κλείσει το σχολείο ξεκινά άμεσα τηλεκπαίδευση. Δηλαδή από την ίδια μέρα με απουσίες από τη δεύτερη ώρα» και συμπλήρωσε «λόγω κατάληψης, ας πούμε, πχ».
Επανέφερε δηλαδή μετά από τέσσερις μήνες που έχει μείνει ανενεργή την Υ.Α. 131451/ΓΔ4, που προβλέπει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία. Η συγκεκριμένη απόφαση έχει χαρακτηριστεί από την ΟΛΜΕ ως «άθλια» και «μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς». Χαρακτηριστικός είναι ο τίτλος «Δε θα γίνουμε ο βούρδουλας και το μακρύ χέρι της κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές»!!
Επίσης, η Ομοσπονδία κάλεσε σε επαναλαμβανόμενες τρίωρες στάσεις εργασίας τους συναδέλφους, προκειμένου να μην εφαρμοστεί. Εκατοντάδες συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα ακολούθησαν αυτή την απόφαση, χάνοντας ακόμα και το μισό τους μηνιάτικο, ακόμα και σε νησιωτικές περιοχές (πχ ΓΕΛ Ληξουρίου), προκειμένου να μπορούν να αντικρίσουν στα μάτια τους μαθητές τους την επόμενη μέρα. Καταφέραμε αυτή η Υ.Α. να μείνει στα χαρτιά. Σε αυτό βοήθησε και η απόφαση της ΑΔΕΔΥ που έστειλε εξώδικη όχληση-διαμαρτυρία στις ΔΔΕ και αποφάσισε για αποχή από αυτό το απαράδεκτο καθήκον. Είναι επικίνδυνο να επανέρχεται αυτή η Υ.Α. μετά από τόσους μήνες και καλούμε το Δ/ντή του ΓΕΛ Κατασταρίου και τους υπόλοιπους Δ/ντές του νησιού να συνταχθούν με την απόφαση της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ και να μην επαναφέρουν αυτή την απαράδεκτη Υ.Α.
Την ημέρα της κατάληψης δημιουργήθηκαν εντάσεις και πιθανά παρερμηνείες για τη στάση του Δ/ντή του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της κατάληψης ο Δ/ντής δεν πήδηξε τα κάγκελα του σχολείου, αλλά εισήλθε την ώρα της κατάληψης από το χώρο του Γυμνασίου, όπως ο ίδιος περιγράφει στην επιστολή που έστειλε στους γονείς την ημέρα της κατάληψης: «Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες καλημέρα σας, σάς ενημερώνουμε ότι σήμερα επιχειρήθηκε κατάληψη από ορισμένους μαθητές στο σημείο της καντίνας του σχολείου. Πραγματοποιήθηκε η είσοδος των καθηγητών μέσω του Γυμνασίου και το σχολείο άνοιξε. Τα μαθήματα γίνονται κανονικά και στους μαθητές που αρνούνται να εισέλθουν στην τάξη καταχωρούνται απουσίες. Ελπίζουμε στην κατανόησή σας».
Αυτή η αστοχία στη περιγραφή των γεγονότων δεν μπορεί να δικαιολογήσει αναχρονιστικές απόψεις που μας γυρνούν δεκαετίες πίσω. Οι μαθητές έχουν κάθε δικαίωμα να έχουν πολιτική άποψη, να την εκφράζουν ανοιχτά, να συμμετέχουν όσοι το επιθυμούν σε πολιτικές νεολαίες. Είναι δικαίωμα που το μαθητικό κίνημα το έχει κατακτήσει με αίμα δεκαετίες τώρα, δεν μπορούμε να γυρίσουμε στην εποχή όπου μαθητές διαγράφονταν από τα σχολεία, για αυτό το λόγο. Οι απόψεις ότι οι μαθητές χειραγωγούνται προσβάλλει τους ίδιους του μαθητές, οι οποίοι έχουν άποψη, κριτική ικανότητα, μπορούν να σχηματίσουν γνώμη. Άλλωστε σημαντικό μέρος των μαθητών των Λυκείων κρίνονται τόσο ώριμοι ώστε να ψηφίζουν στις εθνικές εκλογές και να εκλέγουν κυβέρνηση.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ κρίσιμοι. Μετά την τελευταία συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Υπουργό Παιδείας, φάνηκε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει όλα τα μέτρα που έχει εξαγγείλει (αυτοαξιολόγηση, ατομική αξιολόγηση, αυτονομία σχολικής μονάδας, αλλαγή του τρόπου διορισμού, τράπεζα θεμάτων, βάση εισαγωγής). Ήδη διαρροές στον Τύπο, κάνουν λόγο για δομημένες συνεντεύξεις στους εκπαιδευτικούς και ζωντανή παρατήρηση του μαθήματος από δύο αξιολογητές στο νομοσχέδιο για την ατομική αξιολόγηση που έρχεται. Εξάλλου, όπως η ίδια η Υπουργός είπε, αυτά εφαρμόζονται στην ΕΕ και θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα.
Σε αυτή τη μάχη δεν περισσεύει κανένας. Όλοι οι συνάδελφοι, συσπειρωμένοι στο σωματείο, ενωμένοι μπορούμε να δώσουμε τη μάχη με αποτελεσματικότητα. Αυτό άλλωστε έδειξε και η πρόσφατη εμπειρία πανελλαδικά αλλά και από τα σχολεία του νησιού, με τις μαζικές αποφάσεις για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, αλλά και για το ζήτημα της βαθμολογίας, αγώνας στον οποίο ο σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Κατασταρίου πρωτοστάτησε. Καλούμε τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση, να δώσουμε τη μάχη να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη