Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων: Θέλουμε ανοικτά και ασφαλή σχολεία!
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου - Μυκόνου για το οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων, σε περιοχές με ελάχιστα ή καθόλου κρούσματα, όπως είναι και πολλά νησιά των Κυκλάδων

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου - Τήνου - Μυκόνου, διαμαρτύρεται για το οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων ιδιαίτερα σε περιοχές που δε βρίσκονται σε περιοχές υψηλού επιδημιολογικού κινδύνου, όπως η συντριπτική πλειονότητα των περιοχών της νησιωτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των νησιών των Κυκλάδων.

Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούν την κυβερνητική πολιτική έναντι της πανδημίας, η οποία όχι μόνο δεν περιλαμβάνει μέτρα στήριξης τόσο της υγείας όσο και της εκπαίδευσης, αλλά αντιθέτως, εμμένει κατά κύριο λόγο, στη λήψη κατασταλτικών μέτρων. Δεν είναι τυχαίο πως η Ελλάδα καταλαμβάνει ήδη τη δεύτερη θέση στην ΕΕ στην αναλογία αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει τους λιγότερους νοσηλευτές.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν πως μια ολόκληρη γενιά μαθητών, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών,  κινδυνεύει να χάσει τη σύνδεση με τη ζωντανή διαδικασία της μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών συνεχίζει να απαιτεί ανοιχτά σχολεία, με λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που θα τα καθιστούν ασφαλή για μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

Το κείμενο των εκπαιδευτικών

Χρειάστηκε να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος απ' το πρώτο γενικευμένο κλείσιμο, λόγω πανδημίας, και να εφαρμοστούν αλλεπάλληλα "κλείσε" - "άνοιξε" κατά τη διάρκειά του για να φτάσουμε και πάλι στο ίδιο σημείο: Το οριζόντιο κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, και μάλιστα σ' ένα πιο επιβαρυμένο επιδημιολογικά περιβάλλον, σε σχέση  με τον περσινό Μάρτη, αφού οι αντοχές του συστήματος υγείας και των υγειονομικών καθημερινά δοκιμάζονται και ενίοτε εξαντλούνται.

Το πιο ανησυχητικό, όμως, είναι ότι συνεχίζει να εξαντλείται η κυβερνητική πολιτική έναντι της πανδημίας, κατά κύριο λόγο, στη λήψη κατασταλτικών μέτρων και σε μια άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή τακτική, με πολύ αρνητικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα.

Αντί, λοιπόν, για προσλήψεις στην υγεία και μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων υγειονομικών, έχουμε προσλήψεις αστυνομικών και ειδικών φρουρών, ακόμη και για τα πανεπιστήμια, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει ήδη τη δεύτερη θέση στην ΕΕ στην αναλογία αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει τους λιγότερους νοσηλευτές.

Αντί για ΜΕΘ, έχουμε αγορά περιπολικών κι άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων άμεσης επέμβασης .

Και εν μέσω πανδημίας, αντί για αύξηση των δαπανών για την υγεία, έχουμε πρόβλεψη στον προϋπολογισμό για περικοπές της τάξης των 572 εκ. ευρώ κι αντί για ενίσχυση της παιδείας και των κοινωνικών πολιτικών, έχουμε-την επιχειρούμενη  πρόωρη εξόφληση των δανείων του ΔΝΤ, αλλά  κι αύξηση των αμυντικών δαπανών κατά 5, 4 εκ. ευρώ.

Ειδικότερα στον πολύπαθο χώρο της παιδείας , η κατάσταση, καιρό τώρα, δείχνει να είναι, τουλάχιστον, οριακή!

Η τραγική έλλειψη ουσιαστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας και οι νομοθετικές επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, επιτείνουν την ανασφάλεια και κυρίως πλήττουν καίρια το απαραίτητο συναινετικό κι ενωτικό κλίμα που θα έπρεπε να διακατέχει όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά κι ολόκληρη την κοινωνία. 

Η δε, τρομερά υπεραπλουστευμένη παρουσίαση υποκατάστασης της "δια ζώσης" εκπαίδευσης με την  "τηλεκπαίδευση", λες και η τελευταία  είναι μια ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία απ' την ακραία  περιπτωσιολογία της έκτακτης υγειονομικής συνθήκης μπορεί με κάθε  ενδεχόμενο πρόσχημα να μεταλλάσσεται σε κανονικότητα, δημιουργεί εξ αντικειμένου πλείστα προβλήματα, αναφερόμενα και στο αμιγώς εκπαιδευτικό έργο, αλλά και στις τόσο σπουδαίες πτυχές της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών.

Πολύ περισσότερο δε, όταν αυτή η "τηλεκπαίδευση" επιβάλλεται ως υποχρεωτική απ' το ΥΠΑΙΘ, χωρίς να έχει εξασφαλίσει ούτε την καθολική, δωρεάν και ισότιμη συμμετοχή σ' αυτήν από μαθητές κι εκπαιδευτικούς, ούτε τη στοιχειώδη καταλληλότητα των ηλεκτρονικών συνδέσεων και μέσων ούτε την αποδεδειγμένη ασφάλεια προσωπικών δεδομένων και επικοινωνίας.

Στη χώρα μας τα προβλήματα αυτά μεγεθύνονται σημαντικά απ' τη μεγάλη διάρκεια εφαρμογής της. Συνολικά, οι "διά ζώσης" εβδομάδες διδασκαλίας που έχουν χαθεί μέσα σε έναν χρόνο πανδημίας φθάνουν στην καλύτερη περίπτωση για την Α/θμια το 40% και για τη Β/θμια το 60% , χωρίς φυσικά να προσμετρώνται η περσινή εκ περιτροπής λειτουργία και τα τοπικά ή μεμονωμένα κλεισίματα σχολικών μονάδων και τμημάτων.

Τα ποσοστά είναι ιδιαιτέρως υψηλά σε σχέση με τις περισσότερες απ' τις ευρωπαϊκές χώρες. Μια ολόκληρη γενιά μαθητών, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών,  κινδυνεύει να χάσει τη σύνδεση με τη ζωντανή διαδικασία της μάθησης, ασφυκτιώντας ψυχοσυναισθηματικά και κοινωνικά απ' τις συνέπειες του εγκλεισμού. 

Σε αυτό το πλαίσιο κι ως σύλλογος εκπαιδευτικών δε θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε και να ζητάμε ανοιχτά σχολεία, με λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που θα τα καθιστούν ασφαλή για μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

Επίσης δηλώνουμε ότι τα έκτακτα μέτρα λειτουργίας των σχολείων που διεκδικούμε, όπως: 

  1. η μείωση μαθητών ανά τμήμα (έως 15 μαθητές), 
  2. τα μαζικά δωρεάν και τακτικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, 
  3. τα πρωτόκολλα ασφαλείας με θερμομετρήσεις, 
  4. η εκ περιτροπής λειτουργία,
  5. Παροχή ατομικών μέσων προστασίας σε όλα τα σχολεία.
  6. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες, αλλά και βοηθητικού προσωπικού και καθαριστριών,

είναι αποτελεσματικά και αποκτούν νόημα, ως αναπόσπαστο μέρος ενός διαφορετικού μοντέλου αντιμετώπισης της επιδημίας, με στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας, έγκαιρη εξασφάλιση αποτελεσματικών εμβολίων για όλον τον πληθυσμό, δημιουργία ΜΕΘ, επίταξη του ιδιωτικού τομέα και φυσικά μέτρα ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής.

Ειδικά το τελευταίο, θα απέτρεπε το οριζόντιο κι αναποτελεσματικό μέτρο κλεισίματος όλων των σχολείων και θα επέτρεπε τη "ζωντανή " λειτουργία πολλών σχολικών μονάδων που δε βρίσκονται σε περιοχές υψηλού επιδημιολογικού κινδύνου, όπως η συντριπτική πλειονότητα των περιοχών της νησιωτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των νησιών των Κυκλάδων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο