Thumbnail
Η Γ.Σ. κατόπιν τούτων αποφάσισε ομόφωνα , στην περίπτωση που δεν απαντηθούν άμεσα τα παραπάνω καίρια ερωτήματα, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, τους συνδικαλιστικούς και συλλογικούς φορείς των γονέων και των εκπαιδευτικών να προσφύγει σε κάθε συνδικαλιστικό, μαζικό, νόμιμο ακόμα και ένδικο μέσο

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)

[email protected]   www.apf.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)

[email protected]   www.aplf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)
[email protected]   www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)

[email protected]  www.deutsch.gr

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ  

 

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας και Φιλολογίας έλαβε χώρα το Σάββατο 20-10-2012 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Συμμετείχαν εκπρόσωποι των Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΠΕΑΕ.

Στη Γενική Συνέλευση συμμετείχε μεγάλος αριθμός καθηγητών, οι οποίοι εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση η οποία επικρατεί στα Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας όσον αφορά τη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας.

Συζητήθηκαν τα εξής:

  • Ένα και πλέον μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στερούνται του δικαιώματος διδασκαλίας της ξένης γλώσσας την οποία έχουν επιλέξει να διδαχθούν.

Σε πολλά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρατηρείται το φαινόμενο οι Διευθυντές να πιέζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες να παρακολουθήσουν άλλη γλώσσα από αυτήν την οποία έχουν επιλέξει ή και διδαχθεί τη περσινή σχολική χρονιά.

Σημειώθηκαν πλήθος παρατυπιών και παρεκκλίσεων στη δημιουργία τμημάτων γαλλικής και γερμανικής γλώσσας στα Λύκεια της χώρας.

Παρατηρήθηκαν επίσης παρατυπίες και πιέσεις από πλευράς Δ/ντων Εκπ/σης όσον αφορά στον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα β΄ ξένης γλώσσας με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπερμεγεθών τμημάτων στα Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας.

Τα παραπάνω ευνοούν την όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και οι γονείς δικαιολογημένα διαμαρτύρονται έντονα και αγανακτούν, αφού λόγω των αυξημένων οικονομικών προβλημάτων των οικογενειών το Δημόσιο σχολείο καλείται, και οφείλει για να επιτελέσει σωστά το ρόλο του και να καλύψει την ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών.

  • Εκατοντάδες συνάδελφοι ΠΕ05 και ΠΕ07 παραμένουν εγκλωβισμένοι αν και πλεονάζοντες σε περιοχές μακριά από τα σπίτια τους, διότι οι αιτήσεις τους για απόσπαση δεν ικανοποιήθηκαν με προσωπικό, οικογενειακό και οικονομικό κόστος.
  • Οι στόχοι για εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, απέτυχαν, αφού με τις λανθασμένες του ΥΠΑΙΘΠΑ δεν αξιοποιείται το υπάρχον προσωπικό. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί εξοικονόμηση οικονομικών πόρων.
  • Μεγάλος αριθμός διοριστέων και αναπληρωτών συναδέλφων, οι οποίοι επί σειρά ετών στελέχωναν τα σχολεία της χώρας, περιμένουν με αγωνία την πρόσληψή τους. Η δικαιολογία ότι ο τρόπος πρόσληψης είναι γραφειοκρατικός δεν στέκει αφού ήδη έχουν προσληφθεί αναπληρωτές άλλων ειδικοτήτων. Γνωρίζοντας ότι έχουν εγκριθεί οι πιστώσεις για την πρόσληψη 12.500 αναπληρωτών αναρωτιόμαστε με δικαιολογημένη ανησυχία γιατί δεν έχει προσληφθεί έως και σήμερα κανείς εκπαιδευτικός των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07. Οι Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΠΑ υπεύθυνες για τον προσδιορισμό και την ιεράρχηση των αναγκών πρόσληψης αναπληρωτών δε θεωρούν άμεση ανάγκη την κάλυψη με καθηγητές των κενών της β’ ξένης γλώσσας;
  • Για το θέμα των μετατάξεων η Γενική Συνέλευση διαπιστώνει ότι το όλο θέμα συνιστά εμπαιγμό και το θεωρούν πλέον δικαιολογημένα προεκλογικό πυροτέχνημα, την υλοποίηση του οποίου προσπαθείτε να αποφύγετε με πρόσχημα πρώτα την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης και τώρα την τρόικα, η οποία δήθεν δεν επιτρέπει τις μετατάξεις αφού θεωρούνται διορισμοί.  Αντίθετα γνωρίζουμε πως η τρόικα πιέζει για μετατάξεις του υπεράριθμου προσωπικού των άλλων Υπηρεσιών του Δημοσίου. Η επιχειρηματολογία των Επιστημονικών φορέων των υπό μετάταξη ειδικοτήτων, η οποία καταρρίπτει τα παραπάνω προσχήματα και τεκμηριώνει νομικά το αίτημα της μετάταξης, έχει επανειλημμένα κατατεθεί στο ΥΠΑΙΘΠΑ.

 

Με βάση τα παραπάνω η Γ.Σ. διαπίστωσε ότι :

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να κινδυνεύει να χαθεί η δυνατότητα διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.

 

Η Γενική Συνέλευση ομόφωνα ρωτά την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ και αναμένει απάντηση στο χρονικό πλαίσιο το οποίο ορίζεται από το νόμο :

 

  • Μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι οι καθηγητές ΠΕ05 και ΠΕ07 και κατά συνέπεια η διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας δε βρίσκονται «υπό διωγμόν» όπως υπάρχει η αίσθηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και η οποία προκύπτει από την άνιση αντιμετώπιση τους σε σχέση με τους συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων;

 

  • Θα φροντίσετε να καλυφθούν άμεσα τα κενά και όλοι οι μαθητές να αρχίσουν επιτέλους να διδάσκονται τη β΄ξένη γλώσσα την οποία έχουν επιλέξει;

 

  • Θα φροντίσετε να επισπευστούν οι διαδικασίες ώστε να μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία των μετατάξεων το τρέχον σχολικό έτος;

 

  • Θα ανακοινώσετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών υλοποίησης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Σύσταση κλάδων Γαλλικής Γλώσσας, Γερμανικής Γλώσσας, Καλλιτεχνικών μαθημάτων, Πληροφορικής, Δραματικής Τέχνης και Θεατρικών Σπουδών εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ, αρ. φύλλου 1493, τ. Β, 4 Μαΐου 2012), ώστε να αποκατασταθεί το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Πολιτεία και τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς της;

 

  • Στο «επανασχεδιασμό» της εκπαίδευσης, ο οποίος όπως μας ανακοινώθηκε ετοιμάζεται, η διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας θα αναβαθμιστεί με τη σύνδεσή της με Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας ή από τις μεγαλόστομες αναγγελίες για τη ξενόγλωσση εκπαίδευση θα μείνει μόνο η αλλαγή του τρόπου εξέτασης της ξένης γλώσσας στα Πιλοτικά Γυμνάσια;

 

  • Θα καλέσετε τους πολιτικούς και διοικητικούς υφισταμένους σας σεβόμενοι τις υποχρεώσεις τους να συνεργαστούν ώστε να διαπιστωθούν άμεσα οι πραγματικές ανάγκες και να προωθηθούν οι διαδικασίες αποσπάσεων, πρόσληψης αναπληρωτών και μετατάξεων;

 

Η Γ.Σ. κατόπιν τούτων αποφάσισε ομόφωνα , στην περίπτωση που δεν απαντηθούν άμεσα τα παραπάνω καίρια ερωτήματα, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, τους συνδικαλιστικούς και συλλογικούς φορείς των γονέων και των εκπαιδευτικών να προσφύγει σε κάθε συνδικαλιστικό, μαζικό, νόμιμο ακόμα και ένδικο μέσο, για την προάσπιση της διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας στη Δημόσια εκπαίδευση και των δικαιωμάτων μας.

 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi-2-ipopgr.jpg
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
H διαδικασία που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσει τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών πριν από νέα σχολική χρονιά
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
perpatima_2912019_743.jpeg
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Μπορεί να έχουμε διαβάσει ότι ο «χρυσός αριθμός» είναι 10.000 την ημέρα, όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ιδιαίτερα αν έχουμε ένα γεμάτο καθημερινό...
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Ηλιοθεραπεία
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε
«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να αντέχουμε περισσότερο τον ήλιο. Ο ήλιος είναι ο ίδιος και λίγο χειρότερος από ό,τι ήταν παλιά. Έχουν αλλάξει άλλα πράγματα...
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε