ελληνικά πανεπιστήμια, ΕΚΠΑ, Αθήνα
Η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ καλεί τους νέους επιστήμονες, να αντισταθούν με κάθε τρόπο στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων και στην υποβάθμιση των ακαδημαϊκών λειτουργών και του πανεπιστημίου συνολικά

Το πρόγραμμα «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας» καταγγέλλει η Δημοκρατική Πανεπιστημιακή Κίνηση ΑΕΙ (ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ).

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, στη φετινή προκήρυξη ενσωματώνονται δύο νέα στοιχεία στα κριτήρια επιλογής:            

«Το πρώτο στοιχείο αφορά στην μοριοδότηση του ερευνητικού έργου των υποψηφίων. Σύμφωνα με τις προκηρύξεις των περισσοτέρων ΑΕΙ αυτό που αξιολογείται πλέον δεν είναι το ερευνητικό έργο των υποψηφίων αλλά τα περιοδικά ή οι εκδόσεις στις οποίες αυτό δημοσιεύεται!».

«Το δεύτερο στοιχείο έχει να κάνει με τον επιπλέον διαχωρισμό μεταξύ νέων και νεότερων ερευνητών! H “πριμοδότηση” με ένα συντελεστή 20% στην τελική μοριοδότηση όσων δεν είχαν υπογράψει σύμβαση με αυτό το καθεστώς τα προηγούμενα χρόνια παρουσιάζεται ωσάν να αποκαθιστά την υποτιθέμενη αρχική στόχευση του προγράμματος, δηλαδή να δίνει δυνατότητα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας σε όσους νέους επιστήμονες δεν είχαν μέχρι τώρα. Πρόκειται, όμως, για υποκρισία!».

Η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ καλεί τους νέους επιστήμονες, να αντισταθούν με κάθε τρόπο στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων και στην υποβάθμιση των ακαδημαϊκών λειτουργών και του πανεπιστημίου συνολικά.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Για το πρόγραμμα «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας».

Μετά από μια πενταετία του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-20 «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας» επιβεβαιώνονται απόλυτα οι αρχικές εκτιμήσεις πως «Πρόκειται για μια πρόταση πραγματική πρόκληση, όχι μόνο για τα «ακαδημαϊκά δεδομένα», αλλά και γενικότερα για τη νεολαία της χώρας μας που ψάχνει απεγνωσμένα για την επαγγελματική της αποκατάσταση. Μπορεί κάποιος να φανταστεί που οδηγούν το μισθό ενός απόφοιτου ΑΕΙ ή ακόμα ενός απλού εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα όταν προβλέπουν τέτοιους μισθούς για τους κατόχους διδακτορικού. Πρόκειται για συνθήκες παρόμοιες των 5μηνων απασχόλησης των ανέργων, που οδηγούν στην απόλυτη εξαθλίωση, σε «απασχολούμενους» πολλών ταχυτήτων, στην διάλυση των εργασιακών σχέσεων των διδασκόντων/ερευνητών στα ΑΕΙ.».

Το πρόγραμμα αυτό είναι μέρος του μωσαϊκού των ελαστικών μορφών απασχόλησης στα ΑΕΙ που περιλαμβάνει τους «Ακαδημαϊκούς Υποτρόφους», τους «μετακλητούς» διδάκτορες, που υπηρετούν στη Μέση Εκπαίδευση, την «αξιοποίηση» των ομότιμων καθηγητών, τις βραχυχρόνιες  «επώνυμες έδρες», με «επιδότηση» από τοπικούς επιχειρηματικούς ομίλους, κ.ά.

Τόσο με τη φετινή προκήρυξη, όπως και με τις αντίστοιχες των προηγούμενων ετών, επιβεβαιώνεται ότι οι αυξημένες ανάγκες των Τμημάτων για μέλη ΔΕΠ καλύπτονται, όχι από θέσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά από θέσεις προσωρινής-ανασφαλούς εργασίας περιορισμένων εργασιακών δικαιωμάτων, όπως αυτές των συμβάσεων έργου, όπου οι συμβασιούχοι συνάδελφοι αποκαλούνται όχι εργαζόμενοι αλλά «ωφελούμενοι»!

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Τμήμα Μουσειολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών  που το μεγαλύτερο μέρος των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του (34 μαθήματα) θα καλύψουν συνάδελφοι που θα προσληφθούν μέσω της πρόσκλησης για απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας.

Στη φετινή προκήρυξη ενσωματώνονται δύο νέα στοιχεία στα κριτήρια επιλογής:            

Το πρώτο στοιχείο αφορά στην μοριοδότηση του ερευνητικού έργου των υποψηφίων. Σύμφωνα με τις προκηρύξεις των περισσοτέρων ΑΕΙ αυτό που αξιολογείται πλέον δεν είναι το ερευνητικό έργο των υποψηφίων αλλά τα περιοδικά ή οι εκδόσεις στις οποίες αυτό δημοσιεύεται! Η «ποιότητα» των περιοδικών βασίζεται σε κατατάξεις από οργανισμούς (π.χ. Scimago). Η μοριοδότηση της ερευνητικής εργασίας με τη λογική «κουτάκια» που προσφέρουν οι πάσης φύσεως λίστες, απαξιώνει και υποβαθμίζει την ερευνητική εργασία. Κόποι χρόνων που μπορεί να αποτυπώνονται σε ερευνητικές μονογραφίες και βιβλία, αφανίζονται σχεδόν ή υποβαθμίζονται πλήρως ή αξιολογούνται όσο μια παρουσίαση σε συνέδριο ή ένα άρθρο με χαμηλή αξιολόγηση στις λίστες.

Το πρόβλημα αφορά στο σύνολο των επιστημονικών αντικειμένων, αν και γίνεται εντονότερο σε ερευνητικά αντικείμενα βασικής έρευνας, στις ανθρωπιστικές και στις κοινωνικές επιστήμες που χαρακτηρίζονται από έντονη διαφοροποίηση θεωρητικών ρευμάτων εντός τους. Στα κυρίαρχα ρεύματα, αντικειμενικά, αντιστοιχούν περισσότερα περιοδικά, περισσότερες αναγνώσεις, περισσότερες αναφορές και άρα οι προερχόμενοι από τα ρεύματα αυτά διαθέτουν περισσότερες δημοσιεύσεις σε περιοδικά με υψηλά σκορ στις λίστες. Ακολουθώντας αυτή τη λογική της αυστηρής «ποσοτικοποίησης» της ερευνητικής δουλειάς, τελικά κρίνεται η δημοσίευση σε περιοδικό με πολλές αναφορές (άρα στα περιοδικά των κυρίαρχων ρευμάτων εντός ενός επιστημονικού πεδίου) και όχι το περιεχόμενο και η ποιότητα της ερευνητικής δουλειάς. Οι επιτροπές αξιολόγησης, δεν χρειάζεται καν να δουν το ερευνητικό έργο (ούτε το abstract δεν χρειάζεται να διαβάσουν). Με ένα γρήγορο search στις λίστες δόθηκε η λύση!!! Έτσι κρίνονται τα περιοδικά και όχι οι υποψήφιοι και το ερευνητικό τους έργο.

Υπενθυμίζουμε ότι σε μια σειρά από επιστημονικά αντικείμενα, κυρίως στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες και ιδίως στη νομική επιστήμη οι ερευνητικές μονογραφίες (διεθνείς ή και ελληνικές) είναι βασικό κριτήριο ακαδημαϊκής εκλογής και εξέλιξης, και ακόμα ότι σε μια σειρά επιστημονικά αντικείμενα σημαντικές θεωρούνται και οι επιστημονικές δημοσιεύσεις σε ελληνικά ακαδημαϊκά περιοδικά.

Το δεύτερο στοιχείο έχει να κάνει με τον επιπλέον διαχωρισμό μεταξύ νέων και νεότερων ερευνητών! H “πριμοδότηση” με ένα συντελεστή 20% στην τελική μοριοδότηση όσων δεν είχαν υπογράψει σύμβαση με αυτό το καθεστώς τα προηγούμενα χρόνια παρουσιάζεται ωσάν να αποκαθιστά την υποτιθέμενη αρχική στόχευση του προγράμματος, δηλαδή να δίνει δυνατότητα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας σε όσους νέους επιστήμονες δεν είχαν μέχρι τώρα. Πρόκειται, όμως, για υποκρισία! Εξάλλου, το γεγονός και μόνο ότι για φέτος, όπως και όλο και περισσότερο κάθε χρόνο που περνά, μεγάλο μέρος του προγράμματος σπουδών διδάσκεται από συμβασιούχους διδάσκοντες, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη διδακτικής εμπειρίας, αλλά η έλλειψη διδακτικού προσωπικού που θα υπηρετεί σε μόνιμες θέσεις, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των φοιτητών και των Τμημάτων. Και αφού ούτε καν ως σκέψη δεν υπάρχει να προκηρυχθούν άμεσα οι απαιτούμενες προς τούτου θέσεις -άλλωστε, ο αποδεδειγμένος στόχος είναι να επιταθεί η αναλογία μόνιμοι/συμβασιούχοι- η απόκτηση διδακτικής εμπειρίας μένει στον αέρα και καθίσταται μόνο προσωρινή και μερική επαγγελματική διέξοδος, κι όχι προπομπός για τη διεκδίκηση μόνιμης θέσης. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι η συγκεκριμένη ρήτρα δεν αποκλείει από την πριμοδότηση όσους συμβασιούχους διδάσκοντες είχαν υπογράψει σύμβαση ως 407 ή πανεπιστημιακοί υπότροφοι, δηλ. δεν αμείβονταν με πόρους από το ΕΣΠΑ, αλλά με ιδίους πόρους των ιδρυμάτων ή κρατική χρηματοδότηση.

Στη βάση των παραπάνω:

  • Καλούμε τους συναδέλφους, τους νέους επιστήμονες, να αντισταθούν με κάθε τρόπο στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων και στην υποβάθμιση των ακαδημαϊκών λειτουργών και του πανεπιστημίου συνολικά.
  • Απορρίπτουμε τα σχέδια κυβέρνησης – ΕΕ για εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, το πρόγραμμα μαθητείας, τα 6μηνα απασχόλησης ανέργων, την εκμετάλλευση άμισθων διδακτόρων και υποψηφίων διδακτόρων.
  • Διεκδικούμε άμεσες προκηρύξεις και διορισμούς τακτικού προσωπικού ΔΕΠ, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού στα ΑΕΙ, στο ύψος των πραγματικών αναγκών, με πλήρη απασχόληση, κανονικές εργασιακές σχέσεις, και αξιοπρεπείς αμοιβές.
  • Απαιτούμε γενναία αύξηση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία και την Έρευνα. Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών/ερευνητικών αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Απορρίπτουμε την «ποσοτικοποίηση» της επιστημονικής έρευνας και την αποτίμησή της με βάση λίστες που καθορίζουν ποιες και σε ποια κατεύθυνση θα πρέπει να είναι οι επιτρεπόμενες ερευνητικές κατευθύνσεις.
  • Καλούμε τους Συλλόγους ΔΕΠ να πρωτοστατήσουν στην οργάνωση της διεκδίκησης και για τους συμβασιούχους συναδέλφους, να πάρουν πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή και εκπροσώπησή τους, να τους δεχτούν στις γραμμές τους.

 ΔΗΠΑΚ-ΑΕΙ, ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!