Ανακοίνωση σχετικά για τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4823/21 και την προσπάθεια του Υ.Π.ΑΙ.Θ για την αποδόμηση της δημόσιας παιδείας, και για την έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό σχολείο Αίγινας στις 19:00, εξέδωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Αργοσαρωνικού.
Όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, η κυβέρνηση πέρασε τον νόμο 4823/21, προσπαθώντας ν' αποφύγει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και γνωρίζοντας καλά την αντίθεσή της στο σύνολο της πολιτικής της.
«Γνωρίζοντας καλά το αποτέλεσμα που είχε στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, το αποτέλεσμα που είχε στην προσπάθειά της να εγκαταστήσει κάμερες στις τάξεις, γνωρίζοντας τη μαζική απόρριψη της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και των εσωτερικών κανονισμών την περσινή χρονιά, δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να αναβαθμίζει τον αυταρχισμό της και να συνεχίζει στον ίδιο καταστροφικό δρόμο για το δημόσιο σχολείο», τονίζει χαρακτηριστικά και συνεχίζει πως με τον εν λόγω νόμο, η κυβέρνηση προσπάθησε να φέρει την εκπαιδευτική κοινότητα προ τετελεσμένων.
Παράλληλα, τονίζουν πως δεν ξεχνούν τον τραγικό χειρισμό της πανδημίας, ο οποίος βάζει σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές και οδηγεί τα σχολεία για 3η χρονιά στο κλείσιμο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Σχετικά με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4823/21 και την προσπάθεια του Υ.Π.ΑΙ.Θ για την αποδόμηση της δημόσιας παιδείας.
Το άνοιγμα των σχολείων, το αντάμωμα με τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, το καλωσόρισμα στους νεοδιόριστους που παρουσιάστηκαν στα σχολεία μας και η έλευση των μαθητών μας στις σχολικές αίθουσες, δεν σβήνει από τη μνήμη μας την οικολογική καταστροφή του καλοκαιριού και τις φλόγες που αφάνισαν πάνω από 1 εκατομμύριο στρέμματα κάνοντας στάχτη τους κόπους μιας ζωής.
Δεν ξεχνάμε τον μέχρι τώρα τραγικό χειρισμό της πανδημίας, ο οποίος βάζει σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές και οδηγεί τα σχολεία για 3η χρονιά στο κλείσιμο. Δεν αναιρεί την καταστροφική πολιτική μιας βαθιά αυταρχικής κυβέρνησης που βγάζει στο σφυρί κάθε δημόσιο αγαθό: Υγεία, Παιδεία, Εργασία, Ασφάλιση, Περιβάλλον, Δικαιώματα.
Κυβέρνηση και κράτος εντελώς ανίκανοι να εγγυηθούν τα στοιχειώδη για το λαό, ικανοί όμως στις στάχτες, στα αποκαΐδια και στην πανδημία, να διασφαλίζουν κάθε τομή για τη συνέχιση του κέρδους των επενδυτών για «πράσινη ανάπτυξη» και των επιχειρηματικών ομίλων τουρισμού και φαρμακοβιομηχανίας.
Κυβέρνηση εκφραστής των ισχυρότερων τμημάτων του κεφαλαίου με μοναδικό οικονομικό πρόγραμμα τις ιδιωτικοποιήσεις, τον σκληρό κρατικό αυταρχισμό και τη μετακύλιση των συνεπειών της πολιτικής της, μέσα από την άποψη της ατομικής ευθύνης, στην κοινωνία. Ένας χυδαίος και ολοκληρωτικός νεοφιλελευθερισμός πιστός στις επιταγές της Ε.Ε., της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Ο.Ο.Σ.Α βάζει φραγμό σε κάθε βήμα της ζωής μας. Οι οργανισμοί αυτοί έχουν μετατραπεί σε μηχανισμούς διακυβέρνησης των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων, ασκώντας πίεση για τη διαμόρφωση του επιχειρηματικού σχολείου.
Την ίδια ώρα όλα τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά δέχονται συντριπτικά πλήγματα. Μέσα στην κορύφωση της πανδημίας ο πρωθυπουργός προαναγγέλλει το κλείσιμο δημόσιων νοσοκομείων, η ιδιωτικοποίηση της Δ.Ε.Η εκτοξεύει τις τιμές του ρεύματος στα ύψη , η ακρίβεια φουντώνει σε όλα τα βασικά αγαθά και τσακίζει το εισόδημα της λαϊκής οικογένειας. Την ώρα που οι κυβερνητικοί παράγοντες πανηγυρίζουν για την άυξηση του Α.Ε.Π το επίπεδο ζωής των εργαζομένων όλο και περισσότερο βυθίζεται στη φτώχεια.
Το καλοκαίρι η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο 4823/21, προσπαθώντας ν' αποφύγει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και γνωρίζοντας καλά την αντίθεσή της στο σύνολο της πολιτικής της. Γνωρίζοντας καλά το αποτέλεσμα που είχε στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβόλια, το αποτέλεσμα που είχε στην προσπάθειά της να εγκαταστήσει κάμερες στις τάξεις, γνωρίζοντας τη μαζική απόρριψη της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και των εσωτερικών κανονισμών την περσινή χρονιά, δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να αναβαθμίζει τον αυταρχισμό της και να συνεχίζει στον ίδιο καταστροφικό δρόμο για το δημόσιο σχολείο. Με την ψήφιση του αντιδραστικού νόμου 4823/21 το καλοκαίρι η κυβέρνηση προσπάθησε να φέρει την εκπαιδευτική κοινότητα προ τετελεσμένων.
Ο νόμος 4823/21 είναι μια βαθιά αντιδραστική τομή στρατηγικού χαρακτήρα που προσπαθεί να διαμορφώσει μια καινούργια μορφή σχολείου, το επιχειρηματικό , σχολείο που και το ίδιο θα λειτουργεί ως επιχείρηση και θα είναι προσανατολισμένο στις απαιτήσεις του καπιταλιστικού κέρδους. Εκπαιδεύει τους μαθητές του με βάση τις δεξιότητες και την κατακερματσμένη γνώση και τους προετοιμάζει για την ελαστική εργασία. Ενα σχολείο της κατηγοριοποίησης και της ταξικής επιλογής πολύ πιο βαθιάς από τη μέχρι τώρα. Εξετάσεις τύπου PISA στη ΣΤ' Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου με δυνατότητα επέκτασης και σε άλλες τάξεις του σχολείου , επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις Πανελλάδικές για Α.Ε.Ι που θα οδηγήσουν σ' ένα μεγαλύτερο ταξικό ξεκαθάρισμα του μαθητικού πληθυσμού και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Τα αποτελέσματα αυτών των μηχανισμών κοινωνικής επιλογής φάνηκαν ήδη από φέτος με το πέταγμα 40.000 νέων έξω από τα Α.Ε.Ι. Στόχος της κυβέρνησης είναι να στραφεί αυτό το δυναμικό σε μορφές μεταλυκειακής κατάρτισης και ιδιωτικά κολλέγια.
Σχολεία που θα στηρίζονται σε χορηγούς, διευθυντές μάνατζερ, αξιολόγηση παντός τύπου, επιθεωρητισμός, ιεράρχηση, αδιαφάνεια. Εργαστήρια δεξιοτήτων, εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο, πρότυπα σχολεία, αναίρεση της παιδαγωγικής σχέσης και τεμαχισμός της γνώσης, ελαστική εργασία. Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της με την προσπάθεια ανεύρεσης οικονομικών πόρων από την ίδια,οδηγεί στον ανταγωνισμό των σχολείων μεταξύ τους για την προσέλκιση πόρων και στη διαμόρφωση μεγάλων ανισοτήτων σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο μεταξύ των σχολείων εύπορων περιοχών και αυτών των φτωχών συνοικιών, των αγροτικών περιοχών και μικρών νησιών που δεν θα μπορούν να προσελκύσουν οικονομικούς πόρους. Διαμορφώνονται έτσι σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων που η λειτουργία τους θα εξαρτάται από χορηγούς και ιδιωτικούς πόρους, ενώ τα πιο αδύναμα θα βρίσκονται κάτω από τον διαρκή κίνδυνο του κλεισίματος.
Ξεκίνημα της χρονιάς εν μέσω ψηφιοποίησης του επιτελικού κράτους-παρωδία, με υπηρεσιακές μεταβολές πέρα από κάθε νομιμότητα και αυθαιρεσία της διοίκησης. Τοποθετήσεις αναπληρωτών χωρίς δημοσιοποίηση όλων των κενών και συνέχιση του απαράδεκτου καθεστώτος των τρίμηνων συμβάσεων της ντροπής.
Η σχολική χρονιά ξεκινά με την ενορχήστρωση της μεγαλύτερης επίθεσης των τελευταίων δεκαετιών από πλευράς κυβέρνησης και Υ.Π.Α.Ι.Θ εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης , των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Με θεσμοθετημένο αυταρχισμό οι εκφραστές του νεοφιλευθερισμού στην εκπαίδευση και την κοινωνία επιτιθενται στο δικαίωμα των λαϊκών τάξεων για πρόσβαση στην εκπαίδευση με στόχο των αποκλεισμό τους από όσο το δυνατόν πρώιμα στάδια.Το σχολείο της αριστείας είναι το σχολείο των λίγων και των εκλεκτών, του αποκλεισμού από τη γνώση των φτωχών, το σχολείο που μεταμφιέζει την κοινωνική και οικονομική ισχύ σε μορφωτικό προνόμιο. Απειλούν με πειθαρχικά και διώξεις την εκπαιδευτική κοινότητα που δεν αποδέχεται την αξιολόγησή , νομίζοντας ότι έτσι θα κάμψουν τις αντιστάσεις στη θατσερική πολιτική τους. Προσπαθούν να εγκαταστήσουν αστυνομία στα πανεπιστήμια , όπως στην περίοδο της δικτατορίας, για να χτυπήσουν τις αντιστάσεις των φοιτητών.
Η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να εγκλωβίσει τη συζήτηση στο δίπολο εμβολιασμένοι και μη, μεταθέτοντας τις τεράστιες ευθύνες της, σε σύγκλιση με τη γενική πολιτική ευθύνη της ΕΕ σε καθυστέρηση και παζάρια με τις φαρμακοβιομηχανίες. Δεν ικανοποίησε τα αιτήματα του μαχόμενου εκπαιδευτικού και υγειονομικού κινήματος για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ασφαλείς υγειονομικούς όρους (15 μαθητές/τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, εύρεση νέων αιθουσών κλπ), ενώ με το πρόσφατο νομοσχέδιο Βορίδη, μειώνει δραματικά ακόμη περισσότερο το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, με ρατσιστικές μάλιστα διατάξεις αποκλεισμού από το δικαίωμα στην εργασία (ιθαγένεια).
Ατομική ευθύνη, στοχοποίηση και εκφοβισμός είναι το σχέδιό τους. Η υποχρεωτικότητα που επιβάλλεται, αποτελεί μοχλό διαίρεσης και όχημα για την προώθηση μια σειρά αντιδραστικών αλλαγών σε όλο το εργασιακό τοπίο, με αναστολή εργασίας, περικοπή μισθού και ασφαλιστικών εισφορών, μετακινήσεις και απολύσεις, συγχώνευση και κλείσιμο δομών υγείας και νοσοκομείων. Στον εκπαιδευτικό κόσμο βάζει το rapid test με πληρωμή, όχι ως μέτρο υπεράσπισης της υγείας των εργαζομένων αλλά ως μέτρο εκδίκησης και αυταρχισμού, κλείνοντας το μάτι στους ιδιώτες.
Τα εμβόλια είναι κατάκτηση της ιατρικής, κτήμα της εργατικής τάξης με χιλιάδες ερευνητικές και πρακτικές εργατοώρες.
Λέμε ΝΑΙ στο μαζικό εμβολιασμό, συνειδητά , με ελεύθερη επιλογή, με αίσθημα συλλογικής ευθύνης και δικαίωμα. Με διαθέσιμα όλα τα εμβόλια, επιστημονικές απαντήσεις στις υπαρκτές ανησυχίες, πλήρη ιατρικό έλεγχο, παρακολούθηση και δημόσια καταγραφή των δεδομένων. Όχι ως μοναδικό μέτρο αλλά παράλληλα και ταυτόχρονα με τα αιτήματα του μαχόμενου υγειονομικού και εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων αι την υγεία του λαού.
Δωρεάν rapid test για όλους/ες με ευθύνη του ΕΟΔΥ και αποτελεσματική ιχνηλάτηση.
Υπερασπίζουμε την εργασία σε κάθε απόπειρα εφαρμογής του μέτρου για την υποχρεωτικότητα.
Πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα με γονείς και μαθητές από την πρώτη μέρα έναρξης των σχολείων.
Παλλαϊκός Αγώνας διαρκείας πολύμορφος μέχρι την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
1. Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας βρίσκεται σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους και για τους/τις διευθυντές/ντριες. Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης Συλλόγου Διδασκόντων, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας». Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση και από την κατάθεση εσωτερικών κανονισμών σε οποιοδήποτε διοικητικό ή εποπτεύοντα φορέα. Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων και ειδικά του νόμου 4823/21.
2. Έκτακτες Γ.Σ. των Συλλόγων .
3. Πανελλαδικός Συντονισμός Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ άμεσα, σε ημερομηνία που θα οριστεί από τα εκπαιδευτικά σωματεία.
4. Νέος κύκλος Γ.Σ. αμέσως μετά με πρόταση για 24ωρη απεργία και πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και οργάνωση πανελλαδικού συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ αμέσως μετά την κινητοποίηση.
5. Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση. Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία.
6. Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει απεργία αποχή, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλους αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, σύνδεση των project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.
7. Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δεν καταθέτουμε εσωτερικό κανονισμό προς έγκριση σε δήμο, συλλόγους γονέων, συντονιστές. Λειτουργούμε με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουμε αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων για τα ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητα
8. Μαζικές προσλήψεις/μονιμοποιήσεις προσωπικού καθαριότητας και εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα.
9. Ενίσχυση του ΕΣΥ που ασφυκτιά, με όλα τα αιτήματα των μαχόμενων υγειονομικών (γιατρούς, ΜΕΘ, νοσοκομεία, εξοπλισμό). Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, χωρίς αποζημίωση, στη μάχη της πανδημίας.
10. Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
11. 15 μαθητές κατ’ ανώτατο σε κάθε τμήμα. Αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση.
12. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
13. Ανασυγκρότηση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμάτων και των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών. Όλες οι αντισταθμιστικές δομές σε πλήρη λειτουργία, με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
14. Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, των σχολικών μεταφορών και αποφυγή συνωστισμού.
ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΤΡΙΤΗ 21/9/2021 , 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ, 7.00 Μ.Μ
ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ Θ' ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ
ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη