Για έλλειψη προετοιμασίας για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων κατηγορεί η Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας, το υπουργείο Παιδείας ενώ επισημαίνει το γεγονός πως δεν κατάφερε να εξασφαλίσει επαρκή αριθμό self test για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας ,άγχους, αγωνίας και ανησυχίας που εντείνεται από την εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ως βασικό του μέλημα να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αδιαφορώντας στην ουσία για τις επιπτώσεις αυτών των επιλογών στη υγεία και στην ασφάλεια των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Καλούν το υπουργείο Παιδείας να λάβει μέτρα για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών και υπογραμμίζουν ότι δεν επιθυμούν να κλείσουν τα σχολεία, συμπληρώνοντας πως «οφείλουμε, όμως, να εξασφαλίσουμε και την ασφαλή επαναλειτουργία τους με τη λήψη όλων εκείνων των αναγκαίων μέτρων που θα εγγυώνται την προστασία της υγείας για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και δε θα την εκθέτουν σε τεράστιο κίνδυνο».
Αναλυτικά:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το Υπουργείο Παιδείας, απαξιώνοντας πλήρως όλες τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, την ημέρα που στη χώρα μας καταγράφηκε μαύρο ρεκόρ με πάνω από 50.000 κρούσματα covid-19, ανακοίνωσε το άνοιγμά τους στις 10 Ιανουαρίου, χωρίς τη λήψη κανενός ουσιαστικά μέτρου για την ασφαλή επαναλειτουργία τους και χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό. Η απόφαση αυτή πρόκειται να οδηγήσει στη μετατροπή των σχολείων σε χώρους υπερμετάδοσης και μεταφοράς του ιού μέσα στα σπίτια, σε γονείς και ηλικιωμένους! Ήδη, τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας τους, είχαμε σε όλη τη χώρα πάνω από 25.000 κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας ,άγχους, αγωνίας και ανησυχίας που εντείνεται από την εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ως βασικό του μέλημα να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αδιαφορώντας στην ουσία για τις επιπτώσεις αυτών των επιλογών στη υγεία και στην ασφάλεια των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αποτελεί, άραγε, αποτελεσματικό μέτρο προστασίας η χορήγηση για την πρώτη και μόνο εβδομάδα ενός επιπλέον self test; Με ποια λογική παραμένει σε ισχύ το αντιεπιστημονικό και επικίνδυνο πρωτόκολλο βάσει του οποίου για να κλείσει ένα τμήμα χρειάζεται να νοσήσει το 50%+1 των μαθητών και μαθητριών μας; Ας μην ξεχνάμε ,ωστόσο, ότι το ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων που αυξάνουν τον συνωστισμό στις σχολικές αίθουσες .
Παράλληλα, η έλλειψη προετοιμασίας του ΥΠΑΙΘ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων φάνηκε και από το γεγονός ότι δεν κατάφερε ούτε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα self test για την εκπαιδευτική κοινότητα. Και για να το διορθώσει αυτό μετέθεσε τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς. Για άλλη μία φορά οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν με ανυπόγραφες και παράτυπες «οδηγίες» να καλύψουν την ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Κατόπιν εντολής του Γ.Γ. του Υπουργείου Α. Κόπτση, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κάλεσαν τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολείων, αφενός να αναλάβουν μόνοι/ες τους τις διαδικασίες προμήθειας των test που δε διεκπεραίωσε το ΥΠΑΙΘ, καταπατώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα και αφετέρου να παρατυπήσουν, επιτρέποντας σε μαθητές/τριες χωρίς αρνητικό τεστ να προσέλθουν στο σχολείο, για να παραλάβουν test από το απόθεμα του σχολείου.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έστω και την τελευταία στιγμή:
• Να αλλάξει το πρωτόκολλο για το κλείσιμο τμήματος με τη μείωση του ποσοστού των κρουσμάτων (από το 50%+1 των μαθητών).
• Να οργανωθεί η διενέργεια εργαστηριακών ελέγχων στα σχολεία από κλιμάκια του ΕΟΔΥ. Δωρεάν χορήγηση rapid test & pcr για όλους, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους και συνταγογράφησή τους.
• Να προχωρήσει σε σοβαρό σχεδιασμό για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ή και την εκ περιτροπής λειτουργία τους.
• Να γίνει άμεση πρόσληψη ικανού αριθμού εκπαιδευτικών και επιπλέον προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων.
• Να επαναφέρει τα πρωτοκόλλα καραντίνας στις 10 ημέρες και όχι στις 5 ημέρες. Καμία σκέψη για τηλεκπαίδευση από νοσούντες εκπαιδευτικούς.
• Να αναθεωρήσει τις διατάξεις για τη χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς με στόχο την προστασία χιλιάδων συναδέλφων μας που λόγω προβλημάτων υγείας ή οικογενειακών υποχρεώσεων κινδυνεύουν από τον covid 19.
• Να χορηγήσει δωρεάν σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς σε καθημερινή βάση τις ειδικές προστατευτικές μάσκες FFP2 – ΚΝ 95.
• Να γίνει περικοπή της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.
• Να μην εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά η τράπεζα θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Οφείλουμε κατηγορηματικά να δηλώσουμε για μία ακόμη φορά ότι είμαστε οι τελευταίοι που επιθυμούμε να έχουμε ξανά κλειστά σχολεία! Οφείλουμε, όμως, να εξασφαλίσουμε και την ασφαλή επαναλειτουργία τους με τη λήψη όλων εκείνων των αναγκαίων μέτρων που θα εγγυώνται την προστασία της υγείας για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και δε θα την εκθέτουν σε τεράστιο κίνδυνο. Για μας κανένας και καμία εργαζόμενος/η, μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός δεν είναι αναλώσιμος/η! Ας πάψει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση να αντιμετωπίζουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως πειραματόζωα. Το θεμελιώδες και Συνταγματικό ανθρώπινο δικαίωμα της προστασίας της υγείας είναι αδιαπραγμάτευτο! Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ας μην παίζουν με τη δημόσια υγεία και ας πράξουν τα αυτονόητα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη