Συνεδριο ΔΟΕ - Παρεμβάσεις: ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/Δίκτυο αρνήθηκαν να ψηφιστεί η εναντίωση στον ΑΣΕΠ
Άρνηση από την πλειοψηφία ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/Δίκτυο να ψηφιστεί από το συνέδριο η εναντίωση στον ΑΣΕΠ

Την άρνηση της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/Δίκτυο να ψηφιστεί από το συνέδριο της ΔΟΕ η εναντίωση στον ΑΣΕΠ, καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι Ανεξάρτητες Αυτόνομες Αγωνιστικές Ριζοσπαστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση, «στην 91η ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ τα ζητήματα των αναπληρωτ(ρι)ων και των διορισμών επιχειρήθηκε ξανά να «κρυφτούν κάτω από το χαλί» των θολών προηγούμενων αποφάσεων της Ομοσπονδίας. Με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ, η ΔΟΕ επέλεξε να σιωπήσει, αφού κανένα ζήτημα που αφορά την ελαστική εργασία δεν συμπεριλήφθηκε στην ημερήσια διάταξη της 91ης ΓΣ με τη δικαιολογία ότι υπάρχει απόφαση για τα ζητήματα αυτά από την 87η ΓΣ, που πραγματοποιήθηκε το 2018, δηλαδή 4 χρόνια πριν και ενόσω δεν υπήρχε σαφής εικόνα για τις συνέπειες από την εφαρμογή του προσοντολογίου. Και σα να μην έφτανε αυτό, οι συγκεκριμένες παρατάξεις επέλεξαν να μην συμπεριλάβουν ούτε την εναντίωση του κλάδου στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που με πολλούς τρόπους έχει ήδη εξαγγείλει η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμέως».

Αναλυτικά:

Στην 91η ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ τα ζητήματα των αναπληρωτ(ρι)ων και των διορισμών επιχειρήθηκε ξανά να «κρυφτούν κάτω από το χαλί» των θολών προηγούμενων αποφάσεων της Ομοσπονδίας. Με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ, η ΔΟΕ επέλεξε να σιωπήσει, αφού κανένα ζήτημα που αφορά την ελαστική εργασία δεν συμπεριλήφθηκε στην ημερήσια διάταξη της 91ης ΓΣ με τη δικαιολογία ότι υπάρχει απόφαση για τα ζητήματα αυτά από την 87η ΓΣ, που πραγματοποιήθηκε το 2018, δηλαδή 4 χρόνια πριν και ενόσω δεν υπήρχε σαφής εικόνα για τις συνέπειες από την εφαρμογή του προσοντολογίου. Και σα να μην έφτανε αυτό, οι συγκεκριμένες παρατάξεις επέλεξαν να μην συμπεριλάβουν ούτε την εναντίωση του κλάδου στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που με πολλούς τρόπους έχει ήδη εξαγγείλει η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμέως.

Η παρουσία και η παρέμβαση του Συντονιστικού Αναπληρωτών και Αδιόριστων Εκπαιδευτικών έθεσε δυναμικά τα ζητήματα, καταγγέλλοντας την απουσία κρίσιμων θεμάτων από την Η.Δ. (γραπτός ΑΣΕΠ, προσοντολόγιο, τρίμηνες συμβάσεις, εξίσωση πτυχίων δημόσιων ΑΕΙ με αυτά των κολλεγίων, αγωνιστικός σχεδιασμός για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας) και απαιτώντας να συμπεριληφθούν. Οι παρατάξεις ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΔΙΚΤΥΟ επέμειναν στη μη ένταξή τους στην Η.Δ. με πρόσχημα το καταστατικό και όταν από το Συντονιστικό προτάθηκε ψήφισμά προς ψήφιση, αποχώρησαν από το συνέδριο, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει σχετική απόφαση.

Η ΔΑΚΕ επαναλαμβάνοντας πως η ομοσπονδία «έχει θέση», δήλωσε ότι σε αυτήν θα πρέπει να προστεθεί η εναντίωση στον γραπτό διαγωνισμό. Δεν είπε κουβέντα για κατάργηση του προσοντολογίου, για μαζικούς διορισμούς και οποιοδήποτε άλλο θέμα των αναπληρωτ(ρι)ών. 

Στην ίδια γραμμή και το ΔΙΚΤΥΟ που ζήτησε να διαβάσει το ψήφισμα που κατέθεσε το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, αλλά αρνήθηκε να το ψηφίσει και όταν αποχώρησαν οι ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ από το προεδρείο, αποχώρησε και αυτό με τη δικαιολογία ότι “κατά παράδοση” τα ψηφίσματα παραπέμπονται στο ΔΣ της ΔΟΕ. 
Και οι δυο παρατάξεις αναφέρονται σε «μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες», αρνούμενες ταυτόχρονα το αίτημα διορισμού/μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών που για χρόνια εργάζονται στη Δημόσια Εκπαίδευση, πρόταση πολύ γενικόλογη, καθώς οι «πραγματικές» ανάγκες του δημόσιου σχολείου «μαγειρεύονται» αέναα από τις κυβερνήσεις με διάφορα νομοθετικά τερτίπια και αναπροσαρμογές των ωρολόγιων προγραμμάτων. Την ίδια στιγμή στην απόφαση της 87ης ΓΣ αναφέρεται η ανάγκη αναγνώρισης του συνόλου της προϋπηρεσίας ως “κυρίαρχο κριτήριο διορισμού”, διατύπωση που ανοίγει το δρόμο της εισαγωγής άλλων προσόντων κατά το δοκούν της κάθε κυβέρνησης και αποτελεί ξεκάθαρη αποδοχή του προσοντολογίου. 

Η ΔΗΣΥ αποχώρησε κι αυτή ενώ για άλλη μια φορά βασιλικότερη του βασιλέως, κατέθεσε προτάσεις που καλούν το συνδικάτο να αναλάβει την παροχή μεταπτυχιακών.
Η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ κατέθεσε το δικό της ψήφισμα στο οποίο δηλώνει την αντίθεσή της στον γραπτό ΑΣΕΠ όταν κατατεθεί, αφήνοντας έτσι τον κλάδο σε θέση άμυνας και αναμονής ενώ οι εξαγγελίες και οι απειλές του υπουργείου είναι ήδη εδώ. Η ΑΣΕ αναφέρεται στη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, χωρίς να θέτει το ζήτημα της υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων που απορρέουν από την προϋπηρεσία ως αναφαίρετο δικαίωμα όσων εργάζονται.

Η διαδικασία του συνεδρίου διακόπηκε σκόπιμα, παρόλο που υπήρχε απαρτία των συνέδρων και παρόλο που το προεδρείο ζητούσε με 2 ψήφους υπέρ (Παρεμβάσεις και ΑΣΕ) να παραμείνουν οι σύνεδροι για συζήτηση και ψήφιση ψηφισμάτων. Η επιλογή της διακοπής ήταν σκόπιμη και πολιτική. Η απόφαση των τριών παρατάξεων ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ να μην συζητήσουν τα ζητήματα της ελαστικής εργασίας είναι πολιτική επιλογή. Αυτές οι παρατάξεις είναι που μαζί με την εκάστοτε κυβέρνηση μιλούν για διορισμούς που «δεν μπορούν να γίνουν γιατί δεν υπάρχουν τα κονδύλια», παρατάξεις οι οποίες πρόσκεινται στις κυβερνήσεις των μνημονίων, κυβερνήσεις που απαγορεύουν τόσα χρόνια τους διορισμούς στην εκπαίδευση, που μαζί με ΕΕ και ΟΟΣΑ μιλούν για μονιμοποίηση της «ορισμένης σύμβασης», της αναπλήρωσης και της ομηρίας της αδιοριστίας, ακόμα και για άρση της μονιμότητας, ενώ κάθε φορά οι χρηματοδοτήσεις δίνονται αλλού (αστυνομία, μεγάλοι περίπατοι, φράχτες στον Έβρο, εξοπλισμοί κλπ)!

Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις στηρίξαμε το ψήφισμα του Συντονιστικού Αναπληρωτών και Αδιορίστων Εκπαιδευτικών που θέτει όλα τα αιτήματα για τη σταθερή και μόνιμη εργασία και τους αναγκαίους στο πλαίσιο αυτό αγώνες.  Δε χωράει συζήτηση πως στα χρόνια που μεσολάβησαν από το προηγούμενο συνέδριο, το ζήτημα της ελαστικής εργασίας όχι μόνο δεν έχει αντιμετωπιστεί, αλλά αντίθετα βαθαίνει και παγιώνεται. Η ομηρία της αδιοριστίας, της εργασιακής ανασφάλειας, το να μην γνωρίζει κανείς αν την επόμενη μέρα θα πληρώνεται ή θα απολύεται, το να δουλεύει σε ολιγόμηνα προγράμματα και να πρέπει να μαζεύει ανεργία είναι η κανονικότητά των κυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, που εναλλάχθηκαν στην εξουσία. Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος, που επιδιώκουν στην Εκπαίδευση του προσοντολογίου, των απολύσεων, των 3μηνων συμβάσεων και της κινητικότητας.

Οι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν πέρσι και όσοι και αν πραγματοποιηθούν φέτος, δεν μας χαρίστηκαν. Είναι καρπός των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, με τα μαζικά συλλαλητήρια, με τις καταλήψεις του Υπουργείου Παιδείας, με την κατάληψη της Πρυτανείας και τις μάχες κόντρα στο προσοντολόγιο Γαβρόγλου, αγώνες που υποχρέωσαν να σπάσει η δεκαετής πολιτική των μηδενικών διορισμών. Διορισμοί πολύ κατώτεροι των κενών των σχολείων που φανερώνουν με ακόμα περισσότερη ένταση τις τραγικές ελλείψεις σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης και την ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς.  

Και ενώ το υπουργείο επιδίδεται σε προεκλογική επικοινωνιακή τακτική με τους επερχόμενους διορισμούς αφήνει σκόπιμα να διακινείται η συζήτηση για την καθιέρωση νέου συστήματος, τάχα δικαιότερου του υπάρχοντος. Πρόκειται στην πραγματικότητα για ένα εκρηκτικό κοκτέιλ  που έρχεται να πυρπολήσει σαρωτικά το δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή εργασία, ένας συνδυασμός γραπτού ΑΣΕΠ – προσοντολογίου, ακόμα πιο σκληρής και αδυσώπητης ελαστικής εργασίας, απολύσεων και φίλτρων αποκλεισμού!
Και αν άλλες παρατάξεις κάτι καλό και «αξιοκρατικό» ή αναγκαίο βρίσκουν είτε στο προσοντολόγιο είτε στον γραπτό ΑΣΕΠ, οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις δεν μπαίνουμε στο αδιέξοδο δίλλημα. Πετάμε στα σκουπίδια και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ των ΝΔ και ΚΙΝΑΛ που στηρίζουν οι ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ και το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζει το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ. 

Την στιγμή που το χτύπημα στη νέα γενιά είναι αδυσώπητο, η ανεργία καλπάζει, η εργασιακή εξαθλίωση και εκμετάλλευση χτυπάει κόκκινο, επιχειρείται φανερά η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης σε πολλά επίπεδα, με πρώτο και κύριο την εξίσωση των κολλεγίων με τα πτυχία, όπου όποιος πεταχτεί εκτός από το ίδιο το σύστημα και αποτύχει την ψαλίδα των πανελληνίων ή κοπεί από την ΕΒΕ να δίνει χιλιάρικα στα ιδιωτικά κολλέγια. Το πτυχίο απαξιώνεται εντελώς και όλες οι παρατάξεις στην ομοσπονδία έχουν ευθύνη να πάρουν θέση σε αυτό. Το προσοντολόγιο όχι μόνο δεν είναι ένας τρόπος πρόσληψης όπως ονομάζεται, ούτε μια ευκαιρία για τους/τις νέους/νέες συναδέλφους/ισσες να μπουν στους πίνακες. Πρόκειται ξεκάθαρα για σύστημα αποκλεισμών (βλ. παράβολο και άλλα τεχνικά λάθη που απέκλεισαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς) και απολύσεων σκληρής ατομικής αξιολόγησης, με πίνακες κινούμενη άμμο που, όπως ακούσαμε ήδη, τα όσα «προσόντα» ιδρώνει κανείς να μαζέψει, μπορούν εν μια νυκτί να αλλάξουν. Η ευθύνη της εργασίας και της ανεργίας μετατοπίζεται στον εργαζόμενο με ακόμα μεγαλύτερη βία και επιθετικότητα με κάθε σύστημα γραπτών εξετάσεων όπως ο ΑΣΕΠ. «Ανεπάρκεια» βαφτίζεται το εξετασιοκεντρικό σύστημα που το ίδιο πετάει εκτός υποψήφιους/ες και «ατομική ευθύνη» βαφτίζεται η ανεργία στην οποία περνάει κάθε ένας και μια από εμάς που δεν θα έχει τα χιλιάδες ευρώ να παρακολουθεί φροντιστήρια ανά διετία.

Δεν θα το επιτρέψουμε!

Αυτή η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας, το μέλλον που επιφυλάσσουν για την νέα γενιά εργαζόμενων, και αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξή» τους, θα μας βρίσκει σθεναρά απέναντι.
Διεκδικούμε:
•    Την κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
•    Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 
•    Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων όσων εργάστηκαν και έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
•    Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
•    Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Όχι στην ελαστική εργασία.
•    Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων
•    Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
•    Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αναγνώριση των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων και προσμέτρηση στη μισθοδοσία, όπως και στους μόνιμους. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
•    Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!